loading...
خدمات دندانپزشکی سپید
محمد ساداتی بازدید : 74 شنبه 03 مهر 1400 نظرات (0)

اگر بخواهیم تعریفی کلی از کامپوزیت برای شما عزیزان داشته باشیم، از مواد رزینی بوده که بر اساس نوع پولش پذیری بر روی دندان ها، مقاومت و میزان ضریب شکست نوری دسته بندی می شوند. به اشتباه برخی از افراد تصور می کنند که هر کامپوزیتی برای سفید کردن دندان ها مناسب بوده و فقط به استحکام و رنگ آن ها در این زمینه توجه دارند. یکی از مفاهیم مهم در درمان کامپوزیت دندان بازسازی لایه به لایه است که باید کامپوزیت دارا باشد.

سفید کنندگی کامپوزیت ها باید به رنگ دندان های طبیعی نزدیک باشد. لمینت های کامپوزیتی دندان روکش هایی محسوب شده که منعطف هستند و به فرم خمیری بر روی دندان ها . این روکش ها دارای شفافیت بالایی همراه با ضخامت کم بوده که طول عمر بالایی در عین نازک بودن دارند. استفاده از آن ها هیچگونه آسیب و عارضه ای به دندان های اصلی افراد وارد نمی کند.

در ادامه مطالب به انواع کامپوزیت دندان پرداخته خواهد شد، شما را به ادامه مطالب دعوت می نماییم: ماده خمیری شکل کامپوزیت نیازی به ساخت در لابراتور نداردو سریعا در یک جلسه بدون قالبگیری بر روی دندان ها قرار می گیرد. قبل از نصب رنگ ونیرها باید مشخص شود. سپس با تاباندن نورهایی با طول موجی معین این کامپوزیت ها بر روی دندان ها سفت شده و به فرم دندان های طبیعی با استفاده از ابزارهای خاص  در می آیند. 

مراحل کامپوزیت دندان

مراحل انجام کامپوزیت ونیر دندان به شرح زیر است:

  1. قبل از اجرا توسط ابزارهای دندانپزشکی دندان ها از تمامی زوایا تمیز خواهند شد و جرمگیری نهایی با استفاده از مواد ضدعفونی کننده انجام می شود.
  2. بعد از جرمگیری دندان ها کاملا خشک می شوند، این فرایند باید به گونه ای انجام شود که هیچ گونه رطوبتی بر روی دندان های بیمار وجود نداشته باد.
  3. مرحله حساس بعدی این است که سطوح جلویی دندان ها تخلخل می یابند، این فرایند با استفاده از مواد اسیدی انجام می شود. همچنین بستر مناسب برای جایگزینی روکش های کامپوزیت آماده می شوند.
  4. بعد از تخلخل از چسب های مخصوصی بر روی دندان ها استفاده می کنند. این چسب ها برای نصب کامپوزیت های خمیری شکل بر روی دندان ها است.
  5. بعد از قرارگیری خمیر درمان کامپوزیت ونیر ، نوری با طول موج کم تابانده می شود. این نور باعث می شود تا مواد فعال تر و سفت تر شوند. 
  6. در مرحله آخر پولیش انجام می شود و فرم دهی و شکل بندی مناسب با فک و دهان بیمار انجام می گیرد.

از موارد بسیار مهم در همه این مراحل دانش و تجربه دندانپزشک است که به کیفیت بالای درمان کمک شایانی می کند.  برای انتخاب رنگ کامپوزیت می توانید از متخصص کمک بگیرید. او به دلیل تجربه و مهارتی که در این زمینه دارد به شما در انتخابی درست کمک می کند.

کاربردهای کامپوزیت ونیر 

کاربرد کامپوزیت دندان امروزه بسیار گسترده می باشد، در زیر به برخی از این کاربردها در علم دندانپزشکی می پردازیم: این موارد باعث شده اند تا طرفداران زیادی پیدا کند:

  1. برای دندان های فک بالا و پایین بسیار مناسب بوده که در زیبایی طرح لبخند بسیار تاثیرگذارند.
  2. برای پر کدرن فواصل بین دندانی از گزینه های خوب به شمار می روند.
  3. درمان دندان هایی که شکسته اند و یا به صورت لب پر هستند.
  4. به دلایلی ممکن برخی از دندان ها ترک خورده باشند، با کامپوزیت ونیر سپیدنت می توانید از این آسیب های دندانی جلوگیری کنید.
  5. برای از بین بردن لکه هایی که بر روی دندان ها حک شده اند.
  6. امروزه بیشتر به جای آمالگام از ونیر کامپوزیت استفاده می کنند. هم از بد شکل شدن دندان ها جلوگیری کرده و هم باعث درخشش بیشتر دندان ها می شود.
  7. در این روش از تراش دندان ها استفاده نمی شود.
  8. برای اصلاح بد فرمی ها و یا کجی دندان ها روش خوبی است. البته برای این

کامپوزیت دندان های نیش

تقاضای کاربران بیشتر برای دندان های جلویی یا نیش برای انجام کامپوزیت است. در بین این افرادی که دندانهای جلویی خود را کامپوزیت می کنند، درصد زیادی از آن ها برای سفید کردن از روکش های لمینت بهره مند می شوند. معمولا تمامی دندان ها فک بالایی کامپوزیت می وشوند.  این کار باعث یکدست شدن دندان های جلویی می گردد. قبل از کامپوزیت کردن متخصص باید از تمامی دندان های فک شما معینه کند تا وضعیت موجود کاملا آشکار شود. برتی بعض از دندان ها باید اقداماتی جهت رفع ایرادهای ظاهری شود. برای مثال ممکن است آسیبی در ناحیه لثه ها وجود داشته باشد،در این صورت باید ابتدا به درمان لثه پرداخته شود، سپس از کامپوزیت دندان استفاده شود. عوارضی ممکن است بعد از کامپوزیت ونیر دست پاگیر شما شود، در این مواقع نباید نگران باشید چون برخی از آن ها طبیعی است و با گذشت زمان از بین می روند. 

 

پولیش کامپوزیت های دندانی

، از نورهای مرئی با طول های مشخص برای سفت کردن کامپوزیت بر روی دندان استفاده می شود. علاوه بر سختی خمیر کامپوزیت این فرم دهی به دندان ها باعث زیبایی هرچه بیشتر آن ها می شود.  بعد از درمان کامپوزیت ممکن است بر اثر رعایت نکردن برخی از مسائل بهداشتی ممکن است عوارضی از جمله تغییر رنگ دندان به وجود بیاید. با پولیش کامپوزیت می توانید از این تغییر رنگ ها راحت شوید و درخشش دندان های خود را دو برابر کنید.

درد بعد از کامپوزیت ونیر

بعد از انجام کامپوزیت ممکن است دندان های بیمار حساس  گردد و بعد از مدتی با درد روبرو شود. این درد درجات مختلفی دارد و با نشان دادن به پزشک و معاینه او علت معلوم می شود.  ممکن است درد بیمار طبیعی باشد و بعد از چند روز از بین برود و یا ممکن است به دلیل استفاده از غداهای گرم و سرد این حساسیت ایجاد شده باشد.

در سایت تخصصی دندان یعنی سپیدنت می توانید با بهترین کلینیک های دندانپزشکی آشنا شوید و آگهی دندانپزشکی با بهترین قیمت ثبت کنید.همچنین می توانید با متخصصین خبره در حوزه دهان و دندان آشنا شوید.

محمد ساداتی بازدید : 111 یکشنبه 14 شهریور 1400 نظرات (0)

بررسی تفاوت های کامپوزیت با لمینت دندان : اکثر مشتریانی که اصلاح طرح لبخند برای آن ها اهمیت ویژه ای دارد و قصد ترمیم دندان های خود را دارند، سوالاتی درباره تفاوت های بین کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی دندان برایشان طرح می شود. همانطور که می دانید لبخندی زیبا به دندان هایی جذاب و درخشان وابسته است. برای بهره بردن از این نعمت خدادادی می توانید از روش هایی چون بلیچینگ دندان استفاده کنید. علاوه بر بلیچینگ استفاده از لمینت و کامپوزیت درمان های دیگری است که بسیاری از متخصصین دندان توصیه کرده اند. استفاده از این روش ها امروزه بازار داغی پیدا کرده است و افراد زیادی به سوی این درمان ها متمایل شده اند.

تفاوت بین انواع لمینت ها موضوع مهمی به شمار می رود زیرا حاصل این دو روش به زیبایی لبخند های شما عزیزان کمک زیادی می کند. از راه های رایج در رابطه با آشنا شدن  با تفاوت های کامپوزیت و لمینت، استفاده از مشاوره های دندانپزشکان در این رابطه است. این آشنایی  با مراجعه به مراکز تخصصی دندان پزشکی میسر می گردد. این روش به شما کمک می کند تا تصمیمات درستی در این زمینه داشته باشید. قبل از انجام هر نوع درمانی در حوزه دندان بهتر است تحقیقات کمی در رابطه با آن ها داشته باشید. پیش زمینه ها به شما کمک خواهند کرد تا اطلاعات جامع تری درباره انواع لمینت ها داشته باشید. در ادامه بیشتر درباره این تفاوت ها صحبت خواهیم کرد. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.  

زمان نصب هر یک از لمینت های دندان

تفاوت هایی که بین این دو روش وجود دارد، از نظر جنبه های گوناگونی بررسی خواهد شد. قواعد های کوچک و بزرگی در این میان وجود دارند که عامل پیدایش این تفاوت های بنیادین شده است. یکی از تفاوت های اساسی بین کامپوزیت و لمینت دندان این است که فرایند نصب هر یک از این روش های درمانی به دو جلسه زمان احتیاج دارد. روکش های لمینت طی دو جلسه نیز نصب می شوند.

 باید قبل از چسباندن آن ها از دندان های بیمار قالبگیری شود سپس این قالب اولیه برای ساخت کامل به لابراتور فرستاده شود. حدفاصلی که بین این دو جلسه وجود دارد، حداکثر تا سه هفته طول خواهد کشید. بعد از انجام این پروسه، دندان ها برای نصب روکش های نهایی لمینت آماده می شوند. این پروسه ای که بیان شد، معمولا دو هفته زمان نیاز  دارد.  برای چسباندن روکش های کامپوزیت نیز یک جلسه کافی است که معمولا چند ساعت طول خواهد کشید. فرایند نصب و راه اندازی ونیر های کامپوزیت در یک جلسه توسط متخصصین این حوزه مختومه خواهد شد. بنابراین نتیجه می گیریم نصب لمینت های سرامیکی دیرتر از کامپوزیت ها به طول خواهد کشید.  

چگونگی کاشت کامپوزیت و لمینت دندان

 معمولا برای کاشت روکش های کامپوزیت از روش های تهاجمی کمتری استفاده می شود. به همین دلیل راحت تر از لمینت های سرامیکی بر روی دندان کاشت می شوند. به دلیل نصب راحت کامپوزیت ها مینای دندان ها تراشیده نشده و سطح خارجی دندان های بیمار ضخامت خود را حفظ می کنند. این کامپوزیت ها معمولا به صورت مستقیم بر روی دندان ها قرار داده می شوند.

نصب لمینت شبیه کامپوزیت نبوده و داری تفاوت هایی اساسی است. در این روش میزان تراشیدن دندان ها به ضخامت مینای آن ها بستگی دارد. دندانپزشک به میزانی که نیاز است مینای دندان ها با استفاده از ابزارآلاتی خاص تراش می دهد.   این کار باعث  می شود تا اتصالات محکم تری بین مینای دندان و مواد لمینت ایجاد گردد.

 این کار همچنین سبب افرایش طول عمر لمینت ها خواهد شد. اگر بخواهیم یک نتیجه کلی از این مطلب داشته باشیم،باید بیان کرد که کامپوزیت ها به دلیل کاشت راحتی که دارند، به مینای دندان هاصدمه وارد نمی کنند و قابل برگشت می باشند.  ولی برعکس  کامپوزیت در فرایند لمینت سطح زیادی از دندان ها تراش داده شود و باعث نازکی و تخریب اندازه ضخامت آن ها شود. به همین دلیل استفاده از این روش غیر قابل برگشت خواهد بود.  

ماندگاری و استحکام

همانطور که در بالا بیان گردید، طول عمر و ماندگاری لمینت ها بهتر از کامپوزیت می باشد. برای کامپوزیت عمری که تخمین زده  شده است، معمولا تا هفت سال می باشد. این عمری که بیان شد باید دارای شرایط ایده آل باشد و اصول مراقبتی به خوبی رعایت گردد.  لمینت ها تا دوازده سال ماندگاری داشته و این قابلیت را دارند تا در شرایط سخت تر از دندانهای فرد بیمار محافظت کنند. لمینت ها در لابراتور طی چندین مرحله ساخته و راه اندازی شده و نسبت به کامپوزیت ها زمان بر تر است. موادی که برای ساخت لمینت ها استفاده می شوند، در برابر ضرابات مختلف از خود مقاومت خوبی نشان می دهند. استحکام کامپوزیت ها نسبت به لمینت ها کمتر بوده و باید بیشتر در این مورد اصول مراقبتی حفظ شود.

تخمین هزینه لمینت و کامپوزیت

آخرین فاکتور برای مقایسه لمینت با کامپوزیت، بحث هزینه است. معمولا قیمت درمان لمینت نسبت به کامپوزیت بالاتر می باشد. همانطور که اشاره شد، در لابراتور پروسه تولید لمینت ها زمان بر تر است و از مواد مقام تری برای ساخت آن ها استفاده می شود. به همین دلیل هزینه آن ها بیشتر خواهد بود. شما باید دقت داشته باشید که علاوه بر همگی مواردی که در بالا ذکر شد، تخصص و مهارت دندانپزشک در انجام لمینت سرامیکی سپیدنت و کامپوزیت ار عوامل تاثیرگذار است. این مطلب برای این عنوان شد که عدم مهارت و تجربه کافی دندانپزشک باعث هدر رفتن هزینه ها می شود و رضایت شما سلب نمی گردد.پس یکی از تفاوت های مهم و اساسی به تخصص دندانپزشک نیز وابسته است.  علاوه بر مهارت پزشک نوع کلینیکی که برای درمان انتخاب می کنید در انجام فرایند تاثیرگذار می باشد.

محمد ساداتی بازدید : 65 چهارشنبه 10 شهریور 1400 نظرات (0)

قالبگیری لمینت سرامیکی : لمینت به لایه و یا پوسته های نازک و بسیار شفافی می گویند که برای معایب مختلفی استفاده می شود و به عنوان درمان در کلینیک های پزشکی یکی از فناوری های جدید در حوزه دندانپزشکی محسوب شده است. برای داشتن لبخندی جذاب و درخشندگی بالای دندان ها  می توانید از لمینت سرامیکی سپیدنت استفاده کنید.

یکی از انواع مختلف لمینت ها نوع سرامیکی آن ها است. در این روش معمولا دندانپزشک دندان های بیمار را نمی تراشد و فقط لایه نازکی از سطح دندان را برای چسباندن روکش آماده می کند. این پوسته هایی که خدمتتان عرض شد، شکننده هستند که بیماران باید از آن ها به خوبی مراقبت کنند. ونیر پرسلن از نوع سرامیکی مشابه دندان های طبیعی بوده و با آن ها سازگاری زیادی دارند.

داشتن لبخندی جذاب

برخی از موارد باعث می شوند تا لبخند شما هرچه بیشتر زیباتر و جذاب تر باشد، این موارد باعث می شود تا اعتماد به نفس شما عزیزان در هنگام خندیدن بالاتر رود. یکی از این دلایل رنگ دندان ها بوده که ممکن است بعد از گذشت مدتی دچار تغییر رنگ شده باشند، استفاده از لمینت های کامپوزیتی برای این افراد پیشنهاد می گردد.

داشتن لبخند زیبا از نتایج انجام لمینت های سرامیکی و کامپوزیتی است. در بیشتر کلینیک های درمانی شیوه های نو و به روزی ابداع شده است تا انواع عیب های دندانی برطرف شود. این شیوه های نوین باعث شده است تا دوام دندان ها حفظ شده و لبخندی جذاب تر داشته باشید. انجام لمینت برای دندان هایی که نامتوازن هستند و یا دچار تغییر رنگ اساسی شده اند بسیار مناسب است. همچنین استفاده از این روش برای اصلاح طرح لبخند، نسبت به روش های دیگر ارزان تر می باشد.

انواع مختلف لمینت

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، درمان لمینت به دو نوع کلی تقسیم بندی می شود، اولی لمینت سرامیکی از جنس سرامیک هستند و دیگری به کامپوزیت ها مربوط می شوند. هر کدام معایب و مزایای خاص خود را دارند. انجام هر کدام از لمینت ها  به تخصص پزشک و سازگاری دندان های طبیعی بستگی دارد، علاوه بر لمینت، ایمپلنت نیز به بیماران برای رفع عیوب دندان پیشنهاد می شود که دارای قیمت بالاتری نسبت به لمینت هستند

لمینت های متحرک یکی از انواع لمینت ها به شمار می روند، به این لمینت ها در علم دندانپزشکی، اسنپ اسمایل نیز گفته می شود. این لمینت ها برای پوشاندن عیب های مختلف که بیشتر به سطوح بیرونی دندان ها مربوط می شود، به کار می رود. این لمینت ها قابل برداشتن هستند و به راحتی بر روی پوسته دندان های شما حرکت می کنند، برای همین به آن ها لمینت متحرک گویند.

تخصص دندانپزشک در انتخاب نوع لمینت

تخصص دندانپزشک در انجام لمینت بسیار امری مهم می باشد، زیرا که تشخیص هر یک از لمینت سرامیکی برای دندان های بیمار نیازمند دانش کافی است. یکی از موارد جنس دندان ها بوده که باید دکتر دندانپزشک مد نظر خود قرار دهد و دیگری حساسیت دندان ها به انجام هر یک از روش های انجام لمینت. بنابراین انجام هر یک از لمینت ها مستلزم سازگاری آن ها با دندان های شما است

مراحل قالبگیری لمینت سرامیکی

مراحل ساخت لمینت از جنس سرامیک نسبت به سایر روش ها آسانتر است، راه اندازی این لمینت ها بر روی دندان های بیمار ساده به شمار می رود و دارای مراحل سخت نمی باشد. لمینت های متحرک با توجه به اندازه دندان های شما برای درست کردن قالب به لابراتور فرستاده می شود. هنگامی روکش های ونیر نیز ساخته شدند بر روی این لمینت ها قرار می گیرند و می توانید به راحتی آن ها را بر روی دندان ها قرار داده و جابه جا کنید.

اگر نکات مراقبتی از لمینت های دندان رعایت شود، دوام بالایی پیدا کرده و حداکثر تا ده سال عمر دارند. در این روش چون مینای دندان ها بر اثر نتراشیدن سطح آن ها نازک نمی شود، بنابراین حسایست های مختلف از جمله سردی و گرمی برای دندان های فرد ایجاد نمی گردد. یکی از مزیت های ویژه لمینت های سرامیکی همین مورد است.

محمد ساداتی بازدید : 291 دوشنبه 08 شهریور 1400 نظرات (0)

روکش های سرامیکی لمینت : یکی از روش های درمان که در کلینیک های دندانپزشکی سریعا انجام می شود، استفاده از روکش های لمینت سرامیکی است. این روش، روشی با امنیت بالا، بسیار جذاب برای دندان های خراب استفاده می شوند. این روش باعث اصلا طرح خندیدن شما عزیزان می شود. برخی از افراد ممکن است از لکه های موجود بر روی دندان های خود و یا شکل نامناسب آن ها ناراضی باشند.

باید گفت که روکش های لمینت سرامیکی راهگشای آن ها خواهد بود که باعث زیبایی هرچه بیشتر و اصلاح طرح لبخند آن ها شده است. موادی که برای این روش مورد استفاده قرار می گیرد، کاملا با دندان ها و لثه های بیمار سازگاری داشته و باعث عوارض های جانبی بعد از درمان خواهد شد. یکی از روش های اصلی در حوزه اصلاح طرح لبخند استفاده از این لمینت ها می باشد. استحکام اتصال بین روکش های لمینت سرامیکی و سطح دندان بسیار مقاوم است. مواد روکش های لمینت سرامیکی که به دندان چسبیده اند، خصوصیات فیزیکی مشابه مینای طبیعی دندان را دارند

دلیل استفاده از لمینت های سرامیکی

همانطور که بسیاری از دندانپزشکان توصیه کرده اند، انجام روش سرامیکی از روش های کامپوزیتی در مزیت بوده و از نظر قیمت نیز ارزان تر هستند. نکته ای که اینجا مهم است، شکنندگی لمینت های سرامیکی بوده که باید به آن دقت کردبرای دندان های فرسوده باید از روکش های این نوع لمینت استفاده کرد که درخشندگی بسیار زیبایی به دندان های شما می دهد که به دندان های طبیعی بسیار شبیه است.

برای رفع رنگ نامناسب دندان ها باید از این روش استفاده کرد که طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای ترمیم ریشه دندان های شکسته شده نیز از این روش بهره می برند که توصیه بسیاری از پزشکان است.برای اتصالاتی که به عنوان پل شناخته می شود، این نوع لمینت بسیار مورد توجه پزشکان است. همانطور که می دانید درد عصب کشی دندان ها آزار دهنده بوده همچنین برای محافظت از دندان پس از درمان عصب کشی ریشه توصیه می شود. روکش دیگری به نام ایمپلنت وجود دارد که می تواند به خوبی جای دندان خالی را پر کند و مانع از آسیب های دندانی شود.

روکش سرامیکی لمینت ، درمانی بدون درد

روکش سرامیکی روش درمانی بدون دردی می باشد ، اما مقدار تجربه درد برای هر بیمار متفاوت می باشد.  برخی از بیماران احساس درد نمی کنند ، در حالی که برخی از افراد ممکن است حساسیت به گرما و سرما را تجربه کنند. بهتر است در مورد نگرانی و سوالات خود با دندانپزشک مشورت کنید. روکش ها از مواد مختلفی مانند سرامیک ، زیرکونیا و آلیاژهای طلا ساخته شده اند. دندانپزشک شما مناسب ترین ماده را به شما توصیه می کند. در صورت حساسیت به هریک از این مواد قبل آغاز روند درمان به دندانپزشک اطلاع دهید تا برای شما از مواد جایگزین استفاده کنند.

طول عمر روکش های لمینت

نکاتی که در اینجا بیان می شود، در دوام و طول عمر روکش های لمینت موثر هستند. برخی از بیماران را می یابیم که روکش های آن ها شکسته شدند یا به دلایلی از سطح دندان کنده شدند. ممکن است دندان های طبیعی می تواند پوسیده شده باشد و یا بر اثر فشارهای زیاد روکش ها دچار فرسایش شده باشند.  در روز سعی کنید دو بار مسواک بزنید چراکه در نگهداری لمینت امری تاثیرگذار است.

 از خمیر دندان هایی استفاده کنید که در آن ها از فلوراید استفاده شده است. فلوراید از رشد باکتری ها در دهان جلوگیری کرده و مانع از پوسیدگی دندان ها می شود. هچنین از خوردن غذاهای سفت پرهیز کنید، زیرا فشارهای ناشی از جویدن نادرست سبب پوسیدگی بیش از حد آن ها خواهد شد. سپیدنت مرجعی تخصصی در حوزه های درمانی و زیبایی به شما خدمات ارزنده ای ارائه می کند. ثبت آگهی در سایت ما با بهترین قیمت انجام می شود.

محمد ساداتی بازدید : 116 یکشنبه 07 شهریور 1400 نظرات (0)

داشتن لبخندی زیبا با لمینت سرامیکی : اگر می خواهید دندان های شما جذاب و از رنگ سفیدی درخشانی برخوردار باشد و خود را از داشتن لبخندی زیبا محروم نکنید، می توانید از لمینت های سرامیکی سپیدنت استفاده کنید.برخی از افراد ممکن است به دلایلی از نازک بودن دندانهای جلویی خود نارای باشند و این باعث شود تا اعتماد به نفس کافی در هنگام لبخند زدن داشته باشند، این افراد برای حل این مشکل می توانند از روکش های لمینت برای پوشش آن استفاده کنند که از جنسونیر پرسلن و کامپوزیت هستند

زمانی از لمینت های همرنگ دندان های طبیعی استفاده گردد،  باعث می شود تا هماهنگی های لازم بین دندان ها ایجاد شده و از فرم مناسبی تبعیت کنند. لمینت ونیر پرسلن همچنین برای دندان هایی شکسته می شوند، بسیار مناسب هستند و باعث رفع ایرادهای ظاهری آن ها می گردد. اگر سطح بیرونی دندان های شما تیره باشند و یا رنگ های طبیعی خود را از دست داده باشند، می توانید از لمینت سرامیکی برای درمان استفاده کنید، همچنین برای دندان هایی که قسمت های ترک خوردگی بروی آن ها است و یا کج هستند،این نوع لمینت می تواند حل کننده این مشکل باشد.

داشتن لبخندی زیبا با لمینت سرامیکی سپیدنت


ونیر پرسلینی که برای لمینت کردن در کلینیک های دندانپزشکی استفاده می شود، جنس آن ها یا می تواند از سرامیک های مقاوم که با دندان های افراد سازگاری دارند، باشد و یا می تواند از کامپوزیت ساخته شود که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. بعد از لمینت کردن طبیعتا دندان های افراد هم سفید شده و هم خوش فرم و یکدست می شوند، اما بحث مهمی که اینجا مطرح است، نگداری و حفظ این روکش های لمینت است که بر اثر عوامل مختلف شکسته ویا خورد نشوند.

داشتن لبخندی زیبا با لمینت سرامیکی اگر افراد از این لمینت ها به خوبی مراقبت کنند، هم دندان های درخشان تر و هم دارای لبخندی زیبا می شوند.یکی از اقدامات مهمی که در انجام لمینت توسط دکتر دندانپزشک انجام می شود، این است که ابتدا لایه نازکی از دندان را می تراشد و آن ها را صاف کرده و صیقل می دهد، این کار برای آن است تا رنگ های تیره دندان ها از بین بروند و زمینه برای چسباندن لمینت ها فراهم گردد

قیمت مواد ترمیم کننده لمینت

در این سال ها مواد ترمیم کننده و ونیر پرسلن دارای قیمت بالاتری نسبت به سال های گذشته هستند، طبق تحقیقات میدانی که شد در از سال 99 به بعد قیمت لمینت رشد زیادی داشته و از 2 ملیون تمان برای هر دندان به 4 ملیون رسیده است. البته در هر کلینیک می تواند این قیمت کمی متغیر باشد.  اگر دندان ها و لثه های فرد حساسیت بالا نداشته باشد و فک های بالا و پایین به خوبی رشد کرده باشند، می توان در صورت خواست بیمار از ارتودنسی برای رفع کجی دندان ها استفاده کرد.

اجتناب از خوراکی هایی از جمله قهوه یا چای


داشتن لبخندی زیبا با لمینت سرامیکی برخی از دندانهای افراد ممکن است تحت فشار زیادی قرار داشته باشند، برای این موارد بهتر است که از لمینت استفاده کنید.  برخی از عوامل مانند سیگار کشیدن و یا مصرف خوراکی هایی از جمله قهوه به رنگ دندان ها آسیب می زند، باید به خوبی از این موارد اجتناب کنید یا دندان ها خاصیت درخشندگی خود را از دست ندهند. پرسلن ونیر همانطور که از نامش پیداست از یک وسته شفاف تشکیل شده استکه دارای قطر بسیار کمی است. بعد از آن که کمی از سطح بیرونی دندان ها تراشیده شدند، این لایه های نازک با استفاده از باندهای مخصوصی بر روی دندانهای افراد کیده می شوند.  لمینت ها از جنس سرامیک مقاومت زیادی در برابر خوردگی و تغییر رنگ دارند. استحکام لمینت های سرامیکی از لمینت های کامپوزیتی بیشتر می باشد و باعث شده است تا ظاهر شفاف تری داشته باشند.

محمد ساداتی بازدید : 334 جمعه 05 شهریور 1400 نظرات (0)

نگهداری از لمینت سرامیکی : نگهداری از دندان ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و اگر هم از لمینت سرامیکی برای روکش دندان های خود استفاده می کنید، باید طی چند مرحه از دندان های خود در طول روز مراقبت کنید، برای مثال روزانه دندان های خود را با خمیر دندانی مناسب مسواک زده و یا بعد از غذا خوردن از نخ دندان استفاده داشته باشید.

برای عفونت ها وباکتری هایی که به دلیل عوامل مختلف در فضای دهان و دندانها پخش می شوند، از دهان شو های با کیفیت می توانید بهره داشته باشید.هر ساله بهتر است به صورت روتین دندان های شما توسط دکتر دندانپزشک بررسی و معاینه شود، اگر تعداد دفعات این کار در سال دوبار باشد، بهتر است و عیب های دندان ها به خوبی آشکار می گردد. اگر در حفظ و مراقبت از دندان ها به صورت منظم انجام نشود، ممکن است از دندان های سالم خود بهره کافی را نداشته باشید و خود را از داشتن لبخندی زیبا محروم کنید.

شستشوی لثه و پلاک های دندانی

در زیر به نکاتی راجع به مراقبت و اصول نگهداری از دندان ها اشاره می کنیم، همچنین از نحوه صحیح مسواک صحیح دندان ها نکاتی را بیان می کنیم: اولین نکته آن است که در هنگام مسواک زدن از فشار آوردن به دندان های فک بالا و پایین خودداری کنید.  در صورت فشار زیاد باعث شکسته شدن آنها می گردد و یا دندان ها شکل استاندارد خود را از دست می دهند.

در هنگام پاکر کردن دندن ها سعی نکنید با زور و فشار آن ها را تمیز کنید و از شستشوی پلاک ها و لثه های حساس جلوگیری کنید که فشار زیاد باعث ایجاد جراحت بر روی آن ها شده و عفونت می کنند. با فشار تمیز کردن باعث می شود تا مینای دندان ها که در لمینت سرامیکی نتراشیده شدند، آسیب ببینند، و اگر آن ها آسیب ببینند باعث می شود تا اسکلت کل دندان ها از بین بروند. اگر به خوبی از مینای دندان ها مراقبت نکنید باعث می شود تا رنگ آن ها بعد از مدتی از بین بروند و سایر آسیب ها دامن گیر دندان های شما گردند.

نگهداری از لمینت سرامیکی سپیدنت

همانطور که می دانید در هنگام مسواک زدن، مسواک شما با تمامی سطوح دندان ها و دهان شما در تماس است، اگر به درستی این عمل انجام نگیرد، باعث تجمع باکتری ها می شود، این باکتری هایی که در دهان شما ایجاد می شود ممکن است از طریق مواد غذایی، باکتری و سایر موارد باشند.یکی از اصول های مهم در مراقبت از لمینت سرامیکی سپیدنت ، مسواک زدن صحیح می باشد که باعث تجمع این باکتری ها بر روی دندان ها نشود. سعی کنید بعد از اتمام مسواک زدن مسواک خود را با آب گرم بشویید تا میکروب ها همگی از بین روند.

همیشه سعی داشته باشید مسواک خود را خشک نگه دارید و یا آن را در جاهای مرطوب نگهداری کنید زیرا که باعث تجمع باکتری های زیادی بر روی مسواک خواهند شد. سعی کنید بعد از شستم مسواک آن را به خوبی خشک کرده و آب های اضافی را پاک کنید. نگهداری از لمینت سرامیکی همین نکاتریز باعث می شوند تا اصول و دستورالعمل های بهداشتی راجع به مسواک زدن به خوب رعایت شود.

در لمینت از جنس سرامیک معمولا برای ساخت قالب از لابراتور استفاده می کنند که باید قالب هایی که گرفته شدن کاملا با دندان طبیعی شما متناسب باشند. نکته بعدی این است که مسواک خود را بعد از استفاده در نگهدارنده قرار دهید  نگهداری از لمینت سرامیکی تا از برخورد آب به آن جلوگری شود. برای ثبت آگهی دندانپزشکی می توانید از طریق سایت تخصصی سپیدنت اقدام فرمایید. برای تمامی خدمات درمانی و زیبایی آگهی می توانید در سایت ثبت کنید. ثبت آگهی در این سایت با بهترین قیمت صورت می گیرد.

محمد ساداتی بازدید : 121 پنجشنبه 04 شهریور 1400 نظرات (0)

ویژگی های متمایز لمینت سرامیکی لمینت هایی که دکتر دندانپزشک بر روی دندانهای فرد قرار می دهد، از لایه های نازکی تشکیل شده اند. این لایه های نازک از سرامیک در لابراتور ساخته شده و به همراه ونیر پرسلن بر روی دندان ها کشیده می شوند. این نوع لمینت برای از بین بردن رنگ های تیره برخی از دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین برای دندان هایی که شکل خود را از دست داده اند هم این روش پیشنهاد می شود. برای ترتیب منظم بین دندان ها نیز از لمینت استفاده می کنند.

چسباندن ونیر دندان ها

در چسباندن ونیر دندان ها هنگام اجرای لمینت قسمتی از پوسته دندان ها برداشته می شوند، اما در لمینت های سرامیکی خیلی کمتر از این کار استفاده می کنند. ویژگی های منمایز لمینت سرامیکی اگر هم نیاز به تراشیدن باشد، خیلی میلیمتری این کار صورت می گیرد. اما در حالت کلی مینای دندان ها در این نوع لمینت تراشیده نمی شود.

هنگامی از این روش برای لمینت کردن استفاده کردند، در زمان ظهور آن پیشرفت ها و دستاوردهایی پیدا شد، این دستاوردها  در زمینه  معرفی نوع اجرای آن و پیدا شدن مواد ترمیم کننده جدید بود. در این عصر در کلینیک های درمانی و زیبایی تحقیقات فراوانی انجام شد، این تحقیقات بر روی ماندگاری و حفظ دوام لمینت انجام شده بود.

ویژگی های متمایز لمینت سرامیکی سپیدنت

یکی از ویژگی های متمایز سرامیک هایی که در این نوع لمینت استفاده می شوند، شفافیت بالای آن ها است، این سرامیک ها از جنس کاملا مدرن بوده که طراوت و زنده بودن دندان های فرد را به نمایش می گذارد. استفاده از این سرامیک ها باعث زیبایی فوقالعاده ونیرهای دندانی شده است. معمولا جنس این لمینت ها نسبت به لمینت های کامپوزیتی از استحکام بالاتری برخوردار بوده و از نظر قیمت نیز مناسب تر هستند. ویژگی های منمایز لمینت سرامیکی همانطور که گفته شد، لمینت از سرامیک نسبت به لمینت های کامپوزیتی در برابر تغییر رنگ مقاومت بیشتری دارند  و به خوبی با با دندان های افراد سازگار هستند.

عدم تراشیدن شدن یا عمق کم

در این روش حداکثر تا 0.7 از مینای دندان تراشیده می شوند، در انواع دیگر لمینت هایی از جنس سرامیکی معمولا دور تا دور دندان ها تراشیده شده و سطح عمیق تری از دندان فرو می رود. این عمق دارای ارتفاع یک الی 2 میلیمتری بوده و دارای ریشه قوی تری نسبت به لمینت های سرامیکی هستند.در این لمینت همانطور که قبلا نیز گفته شد، به دلیل این عمق زیادی از مینای دندان تراشیده نمی شود، دندانپزشک از مواد بی حس کننده برای آن استفاده نمی کند که از مزیت های آن محسوب شده است.

مزیت های ویژه این نوع لمینت

یکی دیگر از مزیت های لمینت این است که نور را به خوبی از خود بازتاب می کند و مانند شیشه دارای سطحی براق می باشد. بسیار شبیه به دندانهای طبیعی انسان هستند.این لمینت ها همچنین در برابر تفییر رنگ ها و فشار زیاد از سوی جویدن غذا از خود مقاومت خوبی نشان می دهند، ویژگی های متمایز لمینت های سرامیکی حتی الامکان سعی داشته باشید از موادی که باعث تغییر رنگ دندان ها می شود، پرهیز فرمایید.

موادی مانند چای، قهوه و یا مصرف سیگار می توانند از مثالهای آن باشندروکش های لمینت سرامیکی سپیدنت با استفاده از اتصالات شیمایی قوی که دارای آنزیم هایی با خاصیت چسبندگی هستند، به دندان ها نصب می گردند. این آنزیمها در برابر نفوذ مایعات بسیار داغ و یا بسیار سرد مقاومت دارند

این روکش های ونیر با طبیعت لثه های انسان سازگاری خوبی داشته اند، به خوبی می توانند دندان ها را تحمل کنند و در فشارهای وارده مقاومت خوبی نشان دهند. اگر بهداشت دندان ها رعایت شود، پس از معاینات مختلف در کلینیک از سلامت زیادی برخوردار هستند. استفاده از این لمینت ها باعث مقاومت بالای آن ها در برابر سایش نیز می شود.  مسئله سایش لمینت ها از موارد مهمی می باشد که باید به آن توجه کرد.

محمد ساداتی بازدید : 138 پنجشنبه 28 مرداد 1400 نظرات (0)

آیا لمینت دندان درد دارد ؟ مزایا و معایب لمینت دندان چیست؟ آیا من می توانم دندان هایم را لمینت کنم؟ این ها رایج ترین سوالاتی هستند که افراد هنگام مراجعه به مطب های دندان پزشکی زیبایی در ذهن خود دارند و از دندان پزشک می پرسند. ما در ادامه ی مطلب قصد داریم به این سه سوال که به طور معمول جزو دغدغه های اصلی بیماران می باشد پاسخ دهیم:

سوال اول : آیا لمینت دندان  درد دارد

لمینت سرامیکی جزو درمان های متداولی است که افراد برای اصلاح طرح لبخند خود از آن استفاده  می کنند. این تکنیک تمامی عیوب دندان ها همچون بدرنگی، لب پریدگی، شکستگی های جزئی و همچنین به هم ریختگی و نامنظمی دندان ها را برطرف می کند. در فراِند نصب لمینت های سرامیکی پزشک ازبی حسی استفاده می کند و بنابراین بیمار هیچگونه دردی را احساس نخواهد کرد البته برخی از افرادی که دندان های آن ها دارای حساسیت بالایی است، ممکن است  مقداری ناراحتی را تجربه کنند اما هیچ درد جدی در فرایند دریافت  لمینت ها وجود ندارد.

در فرآیند نصب لمینت های سرامیکی دکتر باید اقداماتی را جهت آماده سازی دندان ها انجام دهد که این اقدامات شامل پاکسازی دندان ها از هرگونه جرم و پلاک و تراشیدن دندان ها می باشد. این تراشیدن به این منظور است که لمینت در روی دندان به گونه ای قرار بگیرد که فاقد  برجستگی باشد و تا حد امکان طبیعی به نظر برسد. به طور کلی در لمینت سرامیکی دندان ، اگر بیماران هرگونه ناراحتی را تجربه کنند، آیا لمینت دندان  درد دارد در طی مراحل شکل دادن و تراشیدن دندان است که این موضوع کاملا طبیعی می باشد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

این روزها پیشرفت های بسیاری در علم دندان پزشکی زیبایی صورت گرفته است که به موجب آن لمینت هایی به وجود آمده اند که ضخامتشان به اهندازه ی یک لنز چشمی است. برای نصب این لمینت های نازک نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست و بنابراین نصب این لمینت به هیچ وج دارای درد زیاد نبوده و دندانپزشک در بیشتر مواقع دندان های بیمار را بی حس نمی کند.

سوال دوم : مزایای لمینت دندان چیست

  1. بهبود نواقص و عیوب دندان ها تنها در دو جلسه ی درمانی  
  2. افزایش رضایت از خود و اعتماد به نفس فرد به واسطه ی زیباتر شدن چهره و دندان ها
  3. عمر و ماندگاری بالا
  4. رنگ پذیری بسیار کم
  5. زیبایی و شفافیت طبیعی

سوال سوم : معایب لمینت دندان چیست

  1. درمانی نسبتا گران و پرهزینه
  2. نیاز به ترمیم و یا تعویض در صورت آسیب دیدن و هرگونه شکستگی
  3. تراشیدن مینای دندان ها در فرآیند نصب لمینت های سرامیکی
  4. مناسب نبودن برای افرادی که دندان هایشان بیش از حد نامرتب و به هم ریخته است.

آیا من می توانم دندان هایم را لمینت کنم

نکته ی مهمی که باید در خصوص لمینت بدانید این است که همه ی افراد کاندید مناسبی برای انجام آن نیستند. آیا لمینت دندان  درد دارد   در مرحله ی اول قبل از هر چیز دندان پزشک دندان ها را با دقت بررسی می کند تا اطمینان حاصل نماید که شما می توانید از این روش استفاده نمایید. همانطور که گفتیم در صورتی که دندان های شما بیش از حد به هم ریخته و نامنظم باشد شما کاندید مناسبی برای استفاده از این تکنیک نیستید و باید از روش های دیگر اصلاح طرح لبخند همچون ارتودنسی استفاده کنید. علاوه بر آن در صورتی که  دندان هایتان دچار پوسیدگی و یا خرابی باشد هم نمی توانید از لمینت استفاده کنید تا زمانی که پوسیدگی ها را برطرف نمایید. چنانچه دندان پوسیده شده را لمینت کنید بعدها به دلیل احساس درد و ناراحتی مجبور می شوید که لمینت سرامیکی را بردارید و دندان را درمان نمایید.

محمد ساداتی بازدید : 120 چهارشنبه 20 مرداد 1400 نظرات (0)

رکیب بیس لمینت سرامیکی : اصلاح طرح لبخند و زیبا نمودن دندان ها امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پیشرفت های بسیاری در علم دندان پزشکی زیبایی صورت گرفته است که به موجب آن روش های گوناگونی برای رفع عیوب و نواقص دندان ها پدید آمده اند که یکی از آن ها لمینت سرامیکی است. لمینت سرامیکی سپیدنت ، پوسته هایی ظریف و شیشه ای هستند که دندان پزشک آن ها را بر روی سطح دندان ها قرار می دهد. با کمک لمینت می توان عیوبی همچون فواصل دندانی، به هم ریختگی های خفیف و جزئی و بدرنگی دندان ها را برطرف نمود و به بهبود زیبایی چهره کمک کرد. در ادامه قصد داریم در خصوص انواع لمینت سرامیکی بیشتر صحبت نماییم:

لمینت سرامیکی سیستم اى ماکس

لمینت های سرامیکی ای ماکس جزو لمینت های است که بسیار زیبا بوده و از لحاظ رنگ و میزان شفافیت در رتبه ی خوبی قرار دارد اما از لحاظ استحکام باید گفت که این لمینت مقاومت پایینی دارد. ترکیب بیس لمینت همانطور که قبلا به آن اشاره شد، سیستم اى ماکس می باشد از جنس لیتیوم دی سیلیکات ساخته می شود و به شکل ریختگی بهره برداری می شود. این بدان معناست که در ابتدا روی قالب گچی بیمار یک الگوی مومی ساخته شده و سپس این الگوی مومی ذوب و مولد می شود و سپس لیتیوم دی سیلیکات مذاب در داخل این مولد وارد و شکل الگو را به خود می گیرد.

لمینت سرامیکی سیستم زیرکونیا

لمینت سرامیکی سیستم زیرکونیا مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد اما یکی از معایب آن این است که میزان شفافیت کمی دارد. آن دسته از افرادی که تمایل دارند دندان هایشان بسیار براق و شفاف دیده شود نباید از این مدل لمینت استفاده نمایند.  سیستم زیرکونیا از جنس اکسید زیرکونیوم ساخته شده و روی قالب گچی تهیه شده از دهان بیمار قالب گیری می گردد. همچنین با خمیر چینی به صورت لایه لایه روی این بیس، شکل دندان ساخته شده و در کوره پخته می شود.

لمینت سرامیکی سیستم لومینیرز

لمینت سرامیکی سیستم لومینیرز جزو بهترین مدل های لمینت به حساب می آید چرا که هم دارای مقاومت و استحکام بالایی است و هم برای نصب آن نیازی به تراشیدن مینای دندان وجود ندارد و در واقع در صورت استفاده از این لمینت هیچگونه آسیبی به دندان ها وارد نخواهد شد. ضخامت این لمینت بسیار اندک است. یکی از معایب بزرگ این لمینت گران قیمت بودن آن است زیرا ساخت آن تحت انحصار یک شرکت آمریکایی است و برای ساخت آن باید قالب گرفته شده از بیمار به خارج از کشور فرستاده شود.

لمینت سیستم لمینت بریلیانس

لمینت های بریلیانس را می توان جزو نسل جدید لمینت های لومینیرز به حساب آورد. این لمینت مقاومت و استحکام بسیار خوبی را دارا می باشد و به دلیل نازک بودنش در زمان نصب نیازی نیست که مینای دندان ها تراشیده شود.  ترکیب بیس لمینت سرامیکی سیستم بریلیانس از شفافیت و زیبایی فوق العاده ای برخوردار می باشد.

لمینت سرامیکی سیستم اى پى اس

لمینت سیستم ای پی اس یک نوع لمینت از پیش ساخته می باشد که پس از تراش و تنظیم طول و عرض آن با دندان، بخ وسیله با چسب های ویژه ای به سطح خارجى دندان های افراد نصب می شود. این لمینت از جنس سرامیک در مقایسه با سایر مدل ها از کیفیت پایین تری برخوردار است و تنها مزیت آن اسن است که دندان پزشک با آن راحت می تواند کار کند و فرآیند نصب سریعتر طی می شود.

مزایای لمینت از جنس سرامیک

  1. بهبود ظاهر دندان ها، زیبایی چهره و افزایش اعتماد به نفس
  2. مقاومت و استحکام بالا و عمر طولانی
  3. انجام فرآیند نصب تنها در 2 جلسه
  4. عدم رنگ پذیری
  5. بدون نیاز به بی حسی
محمد ساداتی بازدید : 121 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

جنس سرامیک لمینت : امروزه داشتن یک لبخند زیبا و جذاب دور از انتظار نیست. با توجه به  پیشرفت هایی که در علم دندان پزشکی صورت گرفته است تکنیک های بسیاری برای اصلاح طرح لبخند به وجود آمده اند که یکی از آن تکنیک ها، لمینت سرامیکی است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا نموده است. تمامی بازیگران و سلبریتی ها از این تکنیک برای زیباکردن دندان های خود استفاده  نموده اند. لمینت سرامیکی که به آن پرسلین هم گفته می شود یک ماده غیر فلزی و غیر عالی است که خواصی شبیه به شیشه دارد و می تواند به مینای دندان بچسبد و عیوبی همچون بدرنگی و شکستگی و فواصل دندانی را برطرف نماید. جنس سرامیک لمینت گاهی از جنس لیتیوم سرامیک است و برخی دیگر از لمینت ها از سرامیک خالص تهیه می شوند که بستگی به تکنولوژی ساخت شرکت سازنده دارد. در ادامه در خصوص تکنیک لمینت سرامیکی بیشتر صحبت خواهیک کرد:

مزایای لمینت سرامیکی

  1. درمان و بهبود سریع
  2. بهبود اصلاح طرح لبخند، برطرف کردن عیوب دندان ها و افزایش اعتماد به نفس
  3. ماندگاری و طول عمر بسیار بالا در صورت رعایت موارد بهداشتی
  4. رنگ پذیری پایین
  5. شفاف و سفید کردن دندان ها به شکل کلاملا طبیعی

چه کسانی کاندید خوبی برای لمینت سرامیکی نیستند

  1. افرادی که به بهداشت دهان و دندان خود اهمیتی نمی دهند.
  2. کسانی که دچار عارضه ی دندان قروچه هستند.
  3. کسانی که دندان هایشان به شدت به هم ریخته و نامنظم است.
  4. افرادی که مینای دندان کمی دارند.
  5. زمانی که دندان ها دچار پوسیدگی و آسیب شدید هستند نیز لمینت سرامیکی نمی تواند کارساز باشد.

مراقبت از لمینت های سرامیکی

لمینت های سرامیکی مقاومت بسیار بالایی دارند اما با این حال باید به خوبی از آن ها مراقبت نمود. با مراقبت کردن از لمینت های سرامیکی طول عمرشان به بیش از 10 سال نیز می رسد. موارد مراقبتی شامل شرح زیر است:

  1. لمینت های سرامیکی همانند کامپوزیت ها رنگ پذیر نیستند اما با این حال باید مصرف مواد و نوشیدنی های رنگی را به حداقل خود رساند.
  2. از یک مسواک نرم و خمیردندان مناسب استفاده شود. خمیردندان نباید حاوی جوش شیرین باشد.
  3. غذاهای سفت و سخت می تواند موجب آسیب و یا حتی شکستگی لمینت های سرامیکی شود بنابراین بهتر است که از خوردن غذاها و خوراکی های سفت مثل تخمه، آجیل، ته دیگ و… خودداری نمود.
  4. در بازه های زمانی مناسب بهتر است که به دندان پزشک مراجعه شود تا وضعیت سلامت دندان ها به دقت بررسی شود و در صورت وجود مشکل اقدامات لازم هرچه سریعتر انجام شود.

هزینه لمینت سرامیکی چقدر است

برای این سوال نمی توان یک پاسخ قطعی و صددرصد داد چراکه هزینه لمینت سرامیکی تحت تاثیر موارد بسیاری قرار گرفته و کاملا متغیر است. مواردی همچون مهارت و سابقه کاری دندانپزشک میزان آسیب دیدگی، به هم ریختگی دندان ها تجهیزات و کیفیت مواد مورد استفاده مهارت و سابقه کاری دندانپزشک نوع مواد قالب گیری و کیفیت آن که بر اساس سرعت قالب گیری و دقت آن سنجیده می شود  زمان صرف شده برای آماده سازی و تراش دندن و حتی موقعیت جغرافیایی مطب دندان پزشکی همگی جزو عواملی هستند که بر هزینه کل لمینت سرامیکی سپیدنت تاثیر می گذارند. نکته قابل توجه آنکه بیمه هزینه لمینت سرامیکی را تقبل نمی کند و خودتان باید تماما آن را پرداخت نمایید. برخی از دندان پزشکان به دلیل بالا بودن هزینه لمینت سرامیکی مراعات حال بیماران را می کنند و هزینه را به صورت اقساطی دریافت می کنند. برای اینکه بدانید کل هزینه ی درمانتان چقدر می شود باید ابتدا به مطب مراجعه کنید تا دندان هایتان بررسی شود.

محمد ساداتی بازدید : 86 چهارشنبه 13 مرداد 1400 نظرات (0)

تاثیر لمینت بر زیبایی لبخند : بدرنگی دندان ها، لب پریدگی،  شکستگی و فواصل دندانی همگی جزو مواردی هستند که بر روی زیبایی لبخند و دندان ها تاثیرات بسیار منفی می گذارند و اعتماد به نفس فرد را کاهش می دهند. خوشبختانه در عصر حاضر با پیشرفت هایی که در علم دندانپزشکی زیبایی صورت گرفته است تمامی این موارد و مشکلات قابل برطرف شدن است. تکنیک لمینت های سرامیکی یک متد جدید در دندانپزشکی است که به کمک آن می توان تمامی عیوب ظاهری دندان ها را برطرف نمود. تاثیر لمینت بر زیبایی لبخند و چهره به قدری بالاست که امروزه محبوبیت بسیار زیادی بین افراد پیدا نموده است. تاثیر لمینت بر زیبایی لبخند در ادامه قصد داریم در خصوص مزایای این تکنیک صحبت نماییم:

برطرف کردن مشکلات دندانی

با سال ها نوشیدن چای و قهوه و خوراکی های رنگی و همچنین استعمال سیگار و دخانیات لکه های زرد و قهوه ای بر روی سطح دندان ها نقش می بندند. این لکه های ظاهر دندان ها را زشت جلوه می کنند و بر روی اعتماد به نفس فرد تاثیرات منفی می گذارند به گونه ای که فرد از صحبت کردن و خندیدن در میان جمع خجالت می کشد. لمینت سرامیکی پوسته ای شفاف و سفید و درخشان است که روی دندان را می پوشاند و تمامی لکه های زرد و قهوه ای در زیر آن پنهان می شوند. لمینت های سرامیکی در مقابل مواد و خوراکی های رنگی همچون چای و قهوه و نوشابه و… کاملا مقاوم هستند و دچار تغییر رنگ  نمی شوند.

بهبود ظاهر دندان های شکسته

با استفاده از ونیر های دندانی آسیب دیدگی های دندان همچون شکستگی تا حدودی رفع شده و ظاهر لبخند زیباتر به نظر می رسد. چنانچه دندان ها دچار به هم ریختگی های خفیف نیز هستند می توان از این تکنیک برای بهبود وضعیت آن ها استفاده کرد و این درحالیست که در گذشته به هم ریختگی های دندان ها تنها به کمک ارتودنسی قابل درمان بود. لمینت های سرامیکی به طور کلی از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار هستند و در صورت رعایت موارد بهداشتی و مراقبتی می توان تا سالیان سال از آن ها بدون هیچگونه مشکلی استفاده نمود.

نصب سریع و حالت

نصب لمینت های سرامیکی به سرعت و تنها در دو جلسه انجام می گیرد. در جلسه ی اول وضعیت  دندان ها از لحاظ سلامت بررسی می شود و پس از آن مراحل آماده سازی دندان ها انجام می شود. سپس دندان پزشک از دندان ها قالب می گیرد و به لابراتوار می فرستد تا بر اساس آن لمینت های دائمی ساخته شوند. بعد از ساخته شدن تاثیر لمینت بر زیبایی لبخند  پزشک آن ها را روی دندان ها می گذارد. در مقابل تکنیک ارتودنسی نیازمند صبر و حوصله ی بسیاری می باشد و بیمار باید چندین ماه و گاهی چند سال صبر کند تا شاهد نتایج درمان باشد.

ریکاوری خیلی سریع

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های ونیر های دندانی این است که افراد بلافاصله پس از نصب از ظاهر خود کاملا احساس رضایت می کنند. این روش یک راه حل بسیار فوق العاده است چون ونیر های سرامیکی می توانند بدون نیاز به هیچ گونه عمل جراحی،  طرح لبخند را بلافاصله و فورا پس از نصب کاملا اصلاح کنند. چون برای نصب لمینت های پرسلین از خود دندان های طبیعی استفاده می شود زمان بهبود و ریکاوری نیز بسیار سریع است.

ظاهر طبیعی

در این روش مقداری از مینای دندان ها تراشیده می شود و این کار سبب می شود که در پایان دندان ها برجسته به نظر نرسند و حالتی کاملا طبیعی و زیبا داشته باشند. لمینت های سرامیکی دقیقا شبیه دندان های طبیعی به نظر می رسند و هیچ کس به جز خودتان نمی تواند تشخیص دهد که از لمینت استفاده کرده اید.

محمد ساداتی بازدید : 88 دوشنبه 11 مرداد 1400 نظرات (0)

معایب و مزایای لمینت را میدانید : در حال حاضر با توجه به پیشرفت هایی که در علم دندانپزشکی زیبایی صورت گرفته است داشتن دندان های زیبا و سفید و درخشان وبی عیب و نقص دیگر یک آرزوی دست نیافتنی نیست. تکنیک های بسیاری در علم دندان پزشکی زیبایی وجود دارد که به کمک آن ها می توان دندان هایی زیبا و درخشان داشت. یکی از این تکنیک ها لمینت سرامیکی است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا نموده و محبوبیت زیادی دارد. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص معایب و مزایای این تکنیک صحبت نماییم:

ظاهری طبیعی

همانطور که می دانید در این تکنیک دندان ها تراشیده می شوند و به همین علت نتیجه ی کار به هیچ عنوان برجسته به نظر نرسیده و کاملا طبیعی به چشم می آید. علاوه بر آن لمینت های سرامیکی به طور کلی از یک لایه نازک ساخته شده اند و روی دندان های طبیعی غیر قابل تشخیص هستند. لمینت های سرامیکی در مقایسه با تکنیک های مشابه همچون کامپوزیت از طول عمر و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند و در صورت مراقبت از آن ها و رعایت اصول بهداشتی از دندان و طول عمرشان بیشتر هم می شود.

مقاوم در برابر زرد دن و تغییر رنگ

کامپوزیت دندان به شدت مستعد رنگ و لکه است و باید در رژیم غذایی دقت بسیاری داشت و مواردی همچون چای، قهوه، نوشابه و… باید به کمترین میزان مصرف شود چرا که این مواد بر روی رنگ کامپوزیت تاثیر می گذارند و موجب زرد و قهوه ای شدن آن می شوند معایب و مزایای لمینت را میدانید اما در مقابل لمینت های سرامیکی از مقاومت بیشتری در برابر تغییر رنگ برخوردار هستند و اگر به درستی از آن ها مراقبت شود تقریبا به طور دائم سفید و درخشان باقی می مانند و با خوردن مواد غذایی رنگی مانند چای و قهوه زرد نخواهند شد.

برطرف کردن عیوب دندان ها

برای نصب لمینت های سرامیکی در ابتدا باید مینای دندان ها به میزان لازم تراشیده شود و به همین علت این احتمال وجود دارد که دندان ها نسبت به غذاهای گرم و سرد حساس شوند که البته چند روز بعد از نصب و طریقه لمینت دندان نیز حساسیت دندان ها به طور کامل از بین می رود.

معمولا برای رفع پوسیدگی ها و ناهنجاری های دندان های خود انواع روکش های لمینت را مورد استفاده قرار می دهند. معایب و مزایای لمینت را میدانید اختلافی در این که لمینت بهتر است یا کامپوزیت، بین افراد وجود دارد، نوع ونیر دندان و سرامیکی بودن آن بر روی قیمت آن ها تاثیر گذار می باشد. برخی به استباه این فکر را می کنند که لمینت هایی با پوشش سرامیکی باعث گسترش پوسیدگی، از بین رفتن ریشه و کوتاهی طول عمر دندان های افراد می گردد.

استفاده از لمینت و کامپوزیت برای اصلاح طرح لبخند یا ناهنجاری های دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

پس از آن که مینای دندان توسط دندان پزشک تراشیده می شود، از دندان های افراد قالبمناسب تهیه می شود و به لابراتور می فرستاده می گردد، تا براساس آن لمینت های دائمی راه اندازی شوند. فرآیند لمینت های دائمی دو الی سه هفته زمان ساخت می برد که در این مدت لمینت های موقت روی دندان ها قرار داده می شود.

گران قیمت بودن

تکنیک لمینت سرامیکی در مقایسه با کامپوزیت گران قیمت تر است و این به علت کیفیت مواد مورد استفاده در طریقه لمینت دندان و همچنین طولانی بودن فرآیند نصب می باشد. تکنیک کامپوزیت در یک جلسه و در عرضه چند ساعت قابل انجام است اما گذاشتن لمینت همانطور که گفتیم دو الی هفته زمان می برد.

محمد ساداتی بازدید : 49 پنجشنبه 07 مرداد 1400 نظرات (0)

طریقه لمینت دندان : لمینت دندان همانند یک روکش است که توسط دندان پزشک روی دندان نصب  می شود و نواقص آن را می پوشاند. نواقص و مشکلاتی همچون بدرنگی دندان ها، شکاف و فاصه بین دندان ها، لب پریدگی های جزئی و… همگی جزو عیوبی هستند که با کمک لمینت سرامیکی سپیدنت برطرف می شوند. امروزه لمینت در دندانپزشکی زیبایی کاربرد بسیاری دارد و محبوبیت زیاید در بین افراد کسب نموده است. در ادامه مطلب قصد داریم مراحل و طریقه لیمنت دندان را بررسی کنیم:

بررسی دندان ها

در مرحله ی اول که با دندان پزشک ملاقات می کنید دندان هایتان به طور کامل بررسی می شود. در این مرحله دندان پزشک باید تشخیص دهد که آیا  اصلا تکنیک لمینت سرامیکی دندان بر روی دندان های شما قابل اجرا و پیاده سازی می باشد یا خیر؟ علاوه بر آن پوسیدگی ها و خرابی های دندان هایتان نیز مشخص شده و جلساتی برای ترمیم ان ها در نظر گرفته خواهد شد.  برای نصب لمینت های سرامیکی در ابتدا باید دندان های شما کاملا پاکسازی و جرمگیری شوند.

آماده سازی دندان ها

تکنیک لمینت دندان نیازمند آماده سازی دندان ها می باشد. آماده سازی دندان فعالیت های مختلفی را شامل می گردد، از جمله : تراشیدن قسمتی از مینای دندان به اندازه ی فضایی که برای قراردادن لمینت سرامیکی دندان نیاز است، مورد استفاده قرار می گردد.  دندان پزشک برای تراشیدن مینای دندان از یک دریل کوچک استفاده می کند. این مرحله به هیچ عنوان باعث ایجاد درد و تاثیر منفی بر روی دندان های نخواهد شد چرا که دندان پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند. پس از آماده سازی دندان، قالب دندان شما توسط دندانپزشک ساخته خواهد شد.

طراحی روکش لمینت دندان

دندان پزشک در این مرحله از دندان ها قالب تهیه می کند و به لابراتور می فرستد تا براساس قالب ها یک روکش دندان مناسب ساخته شود. روکش لمینت دندان متناسب با فرم دندان هرشخص در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شود. این مرحله ممکن است حدود دو الی سه هفته زمان ببرد که در این مدت زمان دندان پزشک بر روی دندان ها لمینت موقت قرار می دهد.

پیوند روکش های لمینت بر روی دندان

پس از آنکه روکش های لمینت در لابراتور ساخته و طراحی شد دندان پزشک آن ها را بر روی دندان می چسباند. این مرحله بسیار مهم است. نحوه ی قرار گیری لمینت ها بر روی دندان ها باید به نحوی باشد که بین خط لثه و روکش لمینت هیچگونه فاصله ای ایجاد نشود. وجود فاصله بین لمینت و خط لثه موجب جمع شدن طریقه لمینت دندان باکتری ها در این فاصله می شود که در نهایت منجر به بیماری لثه و حتی شکست لمینت های دندان خواهد شد. چسب لمینت دندان به همین علت بسیار مهم است که در انتخاب دندان پزشک زیبایی خود دقت کافی به خرج دهید و کار خود را به یک دندان پزشک متخصص و بامهارت بسپارید.

مرحله آخر

شاید نیاز باشد که برای تنظیمات بعدی مجدد با دندان پزشک ملاقاتی را داشته باشید و در غیر این صورت کار به اتمام رسیده است و دندان پزشک در نهایت توصیه هایی را برای افزایش ماندگاری و طول عمر لمینت ها به شما می کند.

توصیه هایی برای افزایش طول عمر لمینت ها

  1. برای افزایش ماندگاری و طول عمر لمینت ها باید همواره از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.
  2. به هیچ عنوان از مواد غذایی سفت همچون آجیل، ته دیگ و… استفاده نکنید چراکه موجب آسیب رساندن به لمینت ها می شوند.
  3. مواد رنگی همچون چای، قهوه، نوشابه و… ممکن است موجب تغییر رنگ لمینت شوند بنابراین بتر است تا جای ممکن کمتر از اینگونه مواردا استفاده کنید.
  4. در نهایت برای بررسی وضعیت دندان ها بهتر است در بازه های زمانی مشخصی به دندان پزشک مراجعه کنید.
محمد ساداتی بازدید : 84 شنبه 02 مرداد 1400 نظرات (0)

قیمت روز لمینت دندان چقدر است

قیمت لمینت دندان در مشهد  متغیر حساب شده و به موارد مختلفی بستگی دارند سپیدنت مرجع دندانپزشکی به شما عزیزان در این زمینه کمک رسانی می کند تا با انوع تعرفه های دندان آشنا شوید. وضعیت دندان ها، تعداد  دندان های بیمار، دستمزد دندانپزشک، مکانی که کلینیک در آن جا قرار دارد  و همچنین کیفیت لمینت سرامیکی به کار رفته و نوع پوشش آن   همگی جزو عواملی می باشند که در قیمت لمینت دندان در مشهد  تاثیرگذار هستند. از آنجایی که لمینت مستقیما بر روی زیبایی لبخند افراد تاثیرگذار هستند،  بهتر می باشد که حتما در انتخاب دندان پزشک دقت کنید چرا که یک دندان پزشک باتجربه و با مهارت پس از برسی کردن وضعیت دندان های بیمار بهترین نوع لمینت را به شما عزیزان پیشنهاد می دهد و با داشتن دانش کافی آن ها را بر روی دندان ها نصب می کند. در ادامه ی این بحث قرار است در خصوص برخی از انواع لمینت های سرامیکی برای شما عزیزان مطالبی را شرح دهیم:

لمینت زیرکنیا، نوعی لمینت سرامیکی

ساختار اصلی  این لمینت های سرامیکی  اکسید زیرکونیوم بوده که دارای قیمت مناسبی نیز هست. لمینت زیرکونیا از استحکام و مقاومت مناسبی برخوردار بوده به این دلیل که  از هیچ عنصر  شیشه ای در آن به کار برده نشده است.  خاصیت شکنندگی لمینت زیرکونیا  بسیار پایین  است و در هنگام نصب باید به آن توجه ویژه ای داشت. قیمت لمینت دندان در مشهد در ساخت لمینت سرامیکی زیرکونیا از عنصرهایی از جنس شیشه استفاده می کنند و به همین دلیل از لحاظ مقاومت و استحکام در سطح پایین تری قرار داشته اند، شفافیت و زیبایی لمینت های زیرکونیا بالا بوده و از این بابت طرفداران زیادی پیدا کرده است.  برای بالا بردن مقاومت باید این لمینت سرامیکی به خوبی با دندان پیوند خورده تا بدین ترتیب میزان شکنندگی آن کاهش یابد.

توضیح لمینت  IPS EMAX

لینت های ایمکس استحکام و مقاومت بسیار زیادی داشته  و قادر می باشند که فشار بالایی را بدون آسیب دیدن به دندان تحمل کنند. برای ساخت لمینت IPS EMAX  از ترکیب دی سیلیکات استفاده کرده که در صنایع مختلف دیگر هم مورد استفاده قرار می گیرند. دی سیلیکات همان عنصری است که در ساخت شیشه ها نیز از آن استفاده می کند. استفاده از این عنصر موجب افزایش شفافیت لمینت می گردد. وجود عنصر سرامیک در این لمنیت باعث  استحکام لمینت را تا حد بسیاری بالا می گردد.

تعرفه قیمت لمینت دندان در مشهد

لمینت لومینیرز نوع دیگری از لمینت های سرامیکی بوده که دارای طرفداران زیادی در داخل کشور و کشورهای خارجی می باشند.  این لمینت از ضخمت بسیار کمی برخوردار بوده و به همین علت همانند لمینت گلس برای نصب روی دندان ها نیازی به تراشیدن مینای دندان نیازی نبوده و نوع رنگ پوشش آن ها با توجه به دندان های بیمار تعیین می گردد. این لمینت سرامیکی سپیدنت ضخامتی به اندازه ی یک لنز چشمی داشته و بسیار زیبا دارای ظاهر زیبایی هستند.  استفاده از این لمینت کلیه عیوب ظاهری دندان ها را پوشانده و باعث شفافیت بالای دندان ها می گردد. لمینت ایمکس نیز به دلیل ضخامت کم بدون  تراشیدن مینای دندان راه امدازی می گردند.  سپیدنت در آشنایی این لمینت ها به کمک شایانی داشته است.  لمینت ایمکس ماندگاری و طول عمر بالایی برخورداربوده ، هچنین شکل ظاهری نیز در مقایسه با سایر لمینت ها زیباتر و جذاب تر می باشد. این لمینت ها دارای قیمت مناسبی نیز هستند. لازم به ذکر می باشد. که این نوع لمینت دارای شفافیت بسیار مناسبی بوده  به نحوی که مشابهت بسیار زیادی به مینای دندان طبیعی انسان داشته و کاملا طبیعی جلوه می دهد.  امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم مطالبی مفید و کاربردی را درباره انواع لمینت های سرامیکی به شما عزیزان ارائه کرده باشیم.

محمد ساداتی بازدید : 26 جمعه 01 مرداد 1400 نظرات (0)

قیمت روز لمینت دندان چقدر است

قیمت روز لمینت دندان کاملا متغیر بوده و به عوامل بسیاری بستگی دارد. وضعیت دندان ها، تعداد  دندان هایی که قرار است لمینت شوند، دستمزد دندانپزشک، موقعیت جغرافیایی مطب و همچنین کیفیت لمینت با توجه به انواع آن همگی جزو عواملی هستند که در قیمت نهایی لمینت تاثیر می گذارند. از آنجایی که لمینت های سرامیکی به طور مستقیم بر روی زیبایی لبخند تاثیرگذارند بهتر است که حتما در انتخاب دندان پزشک دقت نمود چرا که یک دندان پزشک باتجربه پس از برسی کردن وضعیت دندان ها بهترین لمینت را به شما پیشنهاد می دهد و با مهارت آن ها را بر روی دندان ها نصب می کند. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص برخی از انواع لمینت ها صحبت نماییم:

لمینت سرامیکی زیرکنیا

عنصر اصلی سازنده این لمینت سرامیکی و اکسید زیرکونیوم است. این لمینت از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است زیرا از هیچ عنصر  شیشه ای در آن استفاده نشده است و به همین علت لمینت زیرکنیا خاصیت شکنندگی بسیار پایینی نیز دارد. در ساخت این لمینت برعکس لمینت زیرکنیا از عنصر شیشه استفاده می شود و به همین دلیل از لحاظ مقاومت و استحکام در سطح پایین تری قرا دارد اما شفافیت و زیبایی بیشتری به همراه دارد. برای افزایش استحکام باید این لمینت به خوبی با دندان پیوند بخورد تا بدین ترتیب میزان شکنندگی آن کمتر شود.

 

لمینت های IPS EMAX

این لمینت ها استحکام و مقاومت بسیار زیادی دارند و قادر هستند که فشار بالایی را بدون آسیب دیدن تحمل نمایند. برای ساخت لمینت IPS EMAX از ترکیب دی سیلیکات برای ساخت بهره می برند. دی سیلیکات همان عنصر ساخت شیشه است که موجب افزایش شفافیت لمینت می شود. وجود عنصر سرامیک در این لمنیت استحکام لمینت سرامیکی سپیدنت را تا حد بسیاری بالا می برد.

لمینت گلس سرامیکی

در طراحی لمینت گلس سرامیکی از ترکیب سرامیک استفاده می کنند، اما به طور کلی میزان شیشه به کار رفته شده در این ترکیب بیشتر از سرامیک است. این لمینت از شفافیت بسیار بالایی برخوردار است که موجب زیبایی دندان ها می شود. از آنجایی که ضخامت این لمینت بسیار کم است برای نصب آن نیازی به تراشیدن مینای دندان وجود ندارد.

لمینت لومینیرز

لمینت لومینیرز جزو لمینت هایی است که از ضخمت بسیار کمی برخوردار است و به همین علت همانند لمینت گلس سرامیکی برای نصب روی دندان ها نیازی به تراشیدن مینا دندان وجود نخواهد داشت. این لمینت ها ضخامتی به اندازه ی یک لنز چشمی دارند و بسیار زیبا هستند و قادرند که کلیه عیوب ظاهری دندان ها را بپوشانند. نکته ی قابل توجه آنکه لمینت لومینیرز برای کسانی که قصد دارند تغییر فرم و سایز در دندان خود ایجاد کنند، گزینه مناسبی نیست و فقط بدشکلی و بدرنگی دندان را می پوشاند.

لمینت ایمکس

لمینت ایمکس نیز به دلیل ضخامت کم بدون نیاز به تراشیدن مینای دندان روی دندان ها نصب می شود. لمینت ایمکس اط ماندگاری و طول عمر بالایی برخوردار اسا و علاوه بر این اط نظر شکل ظاهری نیز در مقایسه با سایر لمینت ها زیباتر و جذاب تر است. لازم به ذکر است که این نوع لمینت دارای شفافیت بسیار بالایی می باشد به نحوی که مشابهت بسیار زیادی به مینای دندان طبیعی انسان دارد و بدین ترتیب کمتر کسی قادر است که فرق بین لمینت سرامیکی بدون تراش ایمکس را با دندان طبیعی شما متوجه شود.

محمد ساداتی بازدید : 69 یکشنبه 27 تیر 1400 نظرات (0)

لمینت موقت دندان چیست

لمینت موقت دندان همانگونه که از اسمش مشخص است به صورت موقت بر روی دندان ها گذاشته می شود. لمینت موقت مشابه لمینت دائمی است و تنها تفاوت آن در شکل ظاهری و اندازه است. از آنجایی که این مدل لمینت قرار است به شکل موقت روی دندان گذاشته شود، زیبایی آن مانند زیبایی لمینت دائمی نیست. این لمینت از آکریلیک ساخته می ‌شود و نسبت به لمینت معمولی زبرتر است و سایز بزرگتری دارد. دندان پزشک برای قرار دادن لمینت موقت روی دندان از چسب مخصوصی استفاده می کند. این چسب به پشت دندان ها مالیده می شود و بنابراین بیمار دیگر سطح پشتی دندان را احساس نخواهد کرد. پس از قرار دادن لمینت های سرامیکی ممکن است بیمار حس کند که دندان مصنوعی در دهانش گذاشته شده است. به علت آنکه که فاصله بین دندان‌ها باقی نمی ‌ماند ممکن است موقتا بیمار تلفظ کلماتش تغییر کند.

علت استفاده از لمینت موقت دندان

همانطور که می دانید در پروسه ی فراِند نصب لمینت دائمی پس از آنکه پزشک از دندان ها قالب تهیه نمود آن را به لابراتوار می فرستد تا لمینت ها برساس قالب طراحی شود. این فرآیند دو الی سه هفته به طول می انجامد و در این فاصله که بیمار باید منتظر بماند تا لمینت دائمی ساخته شود، از لمینت سرامیکی استفاده می کنند. استفاده از لمنیت موقت ممکن است موجب احساس درد و ناراحتی در بیمار شود با مصرف مسکن های تجویزی برطرف می شود. علت این درد هم بیشتر به دلیل آن است که مینای دندان ها تراشیده شده است. این امر سبب می شود که میزان حساسیت دندان ها به تغییر دما و گرمی و سردی غذاها و مایعات  بیشتر شود.

مراقبت های لازم از لمینت موقت دندان

به مدت دو الی سه هفته باید لمینت های موقت روی دندان ها باشند تا لمینت های اصلی و دائمی در لابراتور ساخته شوند. در طول این دو سه هفته نیاز است که از لمینت سرامیکی سپیدنت به خوبی مراقبت شود. توجه به موارد و توصیه های مراقبتی باعث می شود که درد و ناراحتی کمتری را تجربه نمایید. از جمله مواردی که باید رعایت شود می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. روزانه دندان هایتان را مسواک بزنید اما به هیچ عنوان از نخ دندان استفاده نکنید چرا که نخ دندان ممکن است موجب جدا کردن روکش از روی دندان هایتان شود.
  2. از سرنگ پراکسید هیدروژن می توانید سه الی چهار مرتبه در طول روز در مرز لثه هایتان استفاده کنید.
  3. برای جلوگیری کردن از بروز عفونت باید از داروهای تجویزی مانند آنتی بیوتیک به طور منظم استفاده کنید. نکته ی قابل توجه آنکه نباید در مصرف این داروها زیاده روی نمایید و باید دقیقا طبق تجویز پزشک استفاده کنید.
  4. از خوراکی ها ومواد غذایی سفت مانند هویج ،  شکلات ،  آجیل ،  تخمه و… به طور کلی مواردی که نیاز به جویدن زیاد دارند استفاده نکنید چرا که هم به لمینت های موقت آسیب می زنند و هم موجب درد و ناراحتی شما می شوند.
  5. باید در زمان خوردن از لقمه های بسیار کوچکی استفاده نمایید.
  6. به هیچ عنوان استفاده ابزاری از دندان های لمینت شده نکنید. به عنوان مثال برای بازکردن در بطری نوشابه به هیچ وجه از دندان ها کمک نگیرید.
  7. نباید کارهایی را انجام دهید که به دندان هایتان فشار وارد کند. کامپوزیت ونیر سپیدنت این فشار ها می توان عوارضی مانند جداشدن لمینت موقت را در پی داشته باشد. چنانچه به مشکلاتی همچون عارضه ی دندان قروچه مبتلا هستید ، قبل از لمینت این موضع را به پزشک اطلاع دهید زیرا ممکن است که پزشک برای اصلاح طرح لبخند شما از راهکار دیگری به جای لمینت استفاده نمایید.
محمد ساداتی بازدید : 79 پنجشنبه 24 تیر 1400 نظرات (0)

مشخصات و ویژگی های کامپوزیت توکویاما

رنگ کامپوزیت توکویاما بسیار متنوع است و به طور کلی در طیف گسترده ای وجود دارد. این کامپوزیت محصول کشور ژاپن می باشد و در حال حاضر جزو مدرن ترین و بهترین ها در بازار نیز به شمارمی رود و در مقایسه با کامپوزت های دیگر از قیمت کم تری برخوردار می باشد. نکته ی جالب توجه آنکه کامپوزیت ونیر سپیدنت جزو اولین کامپوزیت هایی بود که به بازار دندانپزشکی معرفی شد. این کامپوزیت از درخشندگی و زیبایی ظاهری خوبی برخوردار است و برای اصلاح طرح لبخند گزینه ی مناسبی می باشد و علاوه بر آن در برابر سایش نیز مقاومت و استحکام خوبی دارد.

طیف رنگی کامپوزیت توکویاما

این کامپوزیت دقیقا همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم از طیف رنگی این کامپوزیت متنوع بوده و می توانید با توجه به رنگ دندان های خود از بهترین آن استفاده کنید. این کامپوزیت دارای یک سری خصوصیات و ویژگی هایی می باشد که این خصوصیات و ویژگی ها می تواند منجر به ایجاد توانایی هایی در سطحی مناسب جهت تغییر رنگ سطح کامپوزیت و همچنین تطبیق یافتن و هماهنگ شدن آن با دندان های طبیعی به میزان بسیار زیادی گردد.

فیلرهای کره ای شکل در ساختار کامپوزیت

کامپوزیت توکویاما دارای ذرات پر از نانو  است که از پرکننده های کروی نیز در آن استفاده شده است. باید سهم بزرگی از موفقیت کامپوزیت ژاپنی توکویاما را به علت بهره گیری از ویژگی های کروماتیکی آن دانست. در ساختار کامپوزیت توکویاما ماده ای کره ای شکل به اندازه ی 260 میلی متر وجود دارد. این فیلرهای کره ای شکل موجود در ساختار کامپوزیت ونیر سپیدنت  باید دارای طیف رنگی قرمز به زرد باشند تا بتوان اطمینان حاصل نمود که نور و اجزای نور به راحتی خواهند توانست که از این ترکیب موجود در این مدل از کامپوزیت عبور نمایند. نکته ی قابل توجه آن است که این ساختار به هیچ عنوان نیازی به افزوده شدن رنگ دانه ها و یا مقداری رنگ (چه طبیعی و چه مصنوعی) ندارد.

طول عمر کامپوزیت توکویاما

رنگ کامپوزیت ونیر سپیدنت بسیار گسترده است و این مزیت بزرگی به حساب می آید اما ویژگی دیگر که نشان دهنده ی کیفیت یک کامپوزیت است، ماندگاری دوام و طول عمر است. کامپوزیت دندان از طول عمر مفیدی برخوردار می باشد و علاوه بر این قضیه برتری دیگری نیز که دارد این است که جهت نصب شدن و انجام خدمات پس از نصب به کمترین و سایل و لوازم جانبی نیاز دارد. در صورتی که پزشک این مدل کامپوزیت را برای بیمار انتخاب نماید از ابزارهای بسیار کم و محدودی استفاده می نماید. علاوه بر آن روند کار و درمان در بازه ای سریع انجام می شود. در واقع چنانچه دندان پزشک برای دندان بیمار خود از کامپوزت توکویاما استفاده نماید، برای به کار گیری آن بر روی دندان های دارای مشکل بیمار با دردسر و پیچیدگی خاصی روبرو نخواهد شد و با کمترین تلاش ممکن می تواند به راحتی کامپوزیت را بر روی دندان بیمار نصب نماید.

مراقبت های لازم پس از انجام کامپوزیت

رعایت بهداشت دهان و دندان نه تنها از پوسیدگی و خرابی دندان ها جلوگیری می کند بلکه موجب افزایش طول عمر کامپوزیت ونیر سپیدنت نیز می شود. پس از کامپوزیت کردن بهتر است که به مواردی که در ادامه گفته می شود توجه بسیاری داشت:

  1. روزانه و به طور منظم از مسواک و نخ دندان استفاده شود.
  2. از استعمال سیگار و دخانیات خودداری شود.
  3. باید از گاز زدن میوه های سفتی از قبیل سیب ، هویج و یخ و… اجتناب کرد.
  4. به منظور بررسی وضعیت دندان ها در بازه های زمانی منظم به دندان پزشک مراجعه شود.
  5. از نوشیدنی ها و خوراکی های رنگی مانند نوشابه، چای، قهوه و… کمتر استفاده شود چرا که موجب تغییر رنگ کامپوزیت می شود. 
محمد ساداتی بازدید : 89 جمعه 11 تیر 1400 نظرات (0)

بهترین برند کامپوزیت دندان کدام کشور

بهترین برند کامپوزیت دندان مربوط به کشورهای ژاپن، آمریکا و همچنین سوئیس می باشد. برند های ژاپنی به نام های Gradia DIrect ،  Geanialو  kuraray و برند های آمریکایی به نام های Bisco ،    3M  وCosmedent ، برند های سوئیسی نیز مثل سارمکو از برند های خوب جهت کامپوزیت ونیر دندان می باشند. البته برند کامپوزیت به تنهایی تضمین کننده ی کیفیت کامپوزیت نمی باشد چرا که مهارت و میزان تجربه ی دندانپزشک نیز در این کار بر روی کیفیت نهایی موثر است.

مزایای کامپوزیت دندان

برای نصب کامپوزیت ونیر روی دندان ها نیازی به تراشیدن مینای دندان وجود ندارد و در واقع در این تکنیک، حداقل تغییرات بر روی ساختار دندان اعمال می شود. در این روش هیچگونه آسیبی به دندان ها وارد نمی شود.

طول درمان کوتاه

طول درمان کوتاه از دیگر مزایای کامپوزیت است. این تکنیک برخلاف روش لمینت سرامیکی که به دو الی سه جلسه زمان نیاز دارد، تنها در یک جلسه قابل اجرا می باشد. قیمت مناسب کامپوزیت ها باعث شده است که هر فردی با هر نوع بودجه ای که دارد بتواند از این روش استفاده کند. کامپوزیت دندان در مقایسه با لمینت سرامیکی از هزینه ی کمتری برخوردار است.

 قابلیت ترمیم و تعویض

چنانچه به هر دلیلی کامپوزیت ونیر سپیدنت دچار آسیب و شکستگی شوند، می توان آن ها را ترمیم و یا تعویض نمود. در این روش برای قرار دادن کامپوزیت بر روی دندان ها نیاز به هیچ گونه بیهوشی وجود ندارد و پزشک به راحتی می تواند بدون وجود هر گونه خونریزی کار خود را انجام دهد.اگر تمام نکات بهداشتی در رابطه با کامپوزیت ونیر رعایت شود و به توصیه هایی که پزشک برای مراقبت از کامپوزیت ها می کند عمل کنید می توانید به مدت 10 سال و یا حتی بیشتر هم از آن استفاده کنید.

معایب کامپوزیت دندان

تورم و التهاب لثه یکی از شایع ترین عوارض کامپوزیت دندان می باشد که به علت نوع فعالیت های انجام شده در این روش می باشد. البته این موضوع نگرانی خاصی ندارد و با مراجعه به پزشک به راحتی می توان آن را درمان نمود کامپوزیت ها از استحکام خوبی برخوردار هستند اما با این حال باید همواره مراقب آن ها بود و از خوردن خوراکی ها و غذاهای سفت همچون تخمه، آجیل ها، ته دیگ و… خودداری نمود چرا که این مواد به کامپوزیت ها فشار وارد کرده و در نهایت موجب شکسته شدن آن ها می شوند.

زرد شدن کامپوزیت

حتی اگر از بهترین برند کامپوزیت ونیر دندان هم استفاده نمایید باید بدانید که در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی آن ها دچار لکه شده و تغییر رنگ پیدا می نمایند. تا جایی که ممکن است از مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های رنگی همچون نسکافه، قهوه، چای و… اجتناب کنید. در صورتی که کامپوزیت ها زرد و بدرنگ شوند باید به دندانزشک مراجعه نمود تا آن ها را پولیش کند تا رنگ اصلی آن برگردد.

 حساسیت در دندان ها

 استفاده از کامپوزیت گاهی باعث می شود که فرد دچار حساسیت نسبت به گرما و سرما شود و این حساسیت در برخی مواقع ممکن است تا یک ماه و حتی بیشتر این حساسیت باقی بماند.

برجسته بودن کامپوزیت ها

از آنجایی که در این تکنیک دندان ها تراشیده نمی شوند ممکن است که نتیجه ی کار مقداری برجسته و مصنوعی به نظر برسد. این موضوع می تواند ناراحتی هایی را برای بیمار در حین صحبت کردن و خندیدن به وجود آورد. افرادی که نسبت به این موضوع حساسیت دارند بهتر است که از لمینت سرامیکی استفاده نمایند زیرا لمینت ظاهر طبیعی تری در مقایسه با کامپوزیت ونیر دارد.

محمد ساداتی بازدید : 33 جمعه 04 تیر 1400 نظرات (0)

کاتالوگ رنگ کامپوزیت در انتخاب رنگ کامپوزیت به شما کمک می کند. هنگامی که تصمیم گرفتید که از تکنیک کامپوزیت برای زیباتر کردن دندان هایتان استفاده نمایید باید رنگ کامپوزیت را انتخاب نمایید. این مرحله معمولا جزو مراحل دشوار است چرا که اغلب افراد نمی دانند که چه رنگی را انتخاب کنند و چه رنگی بیشتر به صورتشان می آید؟ این افراد با دیدن کاتالوگ رنگ کامپوزیت دچار سردرگمی  می شوند و از دندانپزشک می خواهند که در انتخاب رنگ آن ها را راهنمایی کند. در ادامه ی مطلب قصد داریم نکاتی را در خصوص انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت ونیر دندان ارائه دهیم:

انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت

بهترین رنگ کامپوزیت رنگی می باشد که موجب زیبایی چهره و لبخند شما می شود. برای انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر سپیدنت باید به موارد بسیاری توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید یک رنگ مناسب را انتخاب نمایید. یکی از مهم ترین مواردی که در حین انتخاب رنگ باید مدنظر قرار گرفته شود، رنگ پوست است. رنگ کامپوزیت نباید به هیچ عنوان تضاد زیادی با رنگ پوست داشته باشد چرا که اگر تضاد رنگ پوست و رنگ کامپوزیت زیاد باشد کامپوزیت ها به شدت مصنوعی و غیرطبیعی به نظر می آیند که این حالت به هیچ عنوان خوشایند نیست.

بهترین رنگ کامپوزیت ونیر دندان برای افراد مشهور و سلبریتی‌ها رنگ درخشان و سفید است اما رنگ دندان سفید طبیعی انتخاب بهتری برای شما خواهد بود، زیرا برخلاف آنچه در فیلم‌ها می‌ بینید این رنگ از نزدیک به همان زیبایی نیست. توجه داشته باشید که برای افراد با پوست تیره رنگ کامپوزیت ونیر دندان با سایه تیره نیز انتخاب می‌ شود. انتخاب رنگ A1 و A2 مناسب کسانی است که پوست روشن و موی تیره دارند. انتخاب رنگ A2 و A3 مناسب کسانی است که دارای پوست معمولی هستند. برخی از پزشکان توصیه    می ‌کنند که میزان سفیدی دندان با توجه به سفیدی چشم‌ها انتخاب شود تا از میزان غیرطبیعی بودن آن کاسته شود. در نهایت این شما هستید که باید از رنگ نهایی رضایت داشته باشید، بنابراین انتخاب نوع کامپوزیت و یا لمینت سرامیکی به سلیقه شما معطوف است.

انتخاب سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان

برخی از افراد از دندانپزشک می خواهند که از سفیدترین رنگ کامپوزیت برای دندان هایشان استفاده نماید اما سفید ترین رنگ کامپوزیت که اصطلاحا به آن رنگ بلیچ نیز می گویند حالتی مصنوعی و غیرطبیعی به دندان ها می دهد و اصلا گزینه ی مناسبی نیست. افرادی که رنگ پوست تیره‌ تری دارند باید از سایه‌ ها و درجه ‌های طبیعی ‌تر رنگ استفاده کنند. هرچه کنتراست ایجاد شده بیشتر باشد دندان ‌ها بیشتر درخشان دیده می‌ شوند، حتی اگر بلیچینگ نکرده باشید. توصیه‌ ی متخصصان در این موارد این است که هرچه بیشتر سعی در انتخاب سایه‌‌ های رنگی طبیعی‌ تر داشته باشید و از رنگ های درخشان استفاده کنید. افرادی که پوست روشن ‌تری دارند باید رنگ‌های سفید روشن ‌تر را انتخاب کنند چون در این افراد بین رنگ پوست و رنگ دندان‌ها کنتراست زیادی ایجاد نمی ‌شود، باید رنگی روشن‌ تری انتخاب کنید تا سفیدی دندان مشخص شود.

مراقبت از کامپوزیت ها

کامپوزیت ها به شدت مستعد رنگ و لکه هستند. حتی اگر سفیدترین رنگ کامپوزیت را انتخاب نمایید ولی از آن ها مراقبت نکنید کامپوزیت ها لکه دار می شوند. بعد از کامپوزیت باید تا حد امکان از مصرف خوراکی ها ونوشیدنی های رنگی اجتناب نمود. چای، نوشابه، قهوه، نسکافه و… را در رژیم غذایی خود تعدیل کنید. لمینت سرامیکی ، از خوردن موادغذایی و تنقلات سفت همچون شکلات ته دیگ فندق تخمه و… نیز خودداری کنید زیرا این موارد موجب شکسته شدن کامپوزیت ها می شوند. مسواک و خمیر دندان را فراموش نکنید. در بازه های زمانی منظم نیز به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان ها و کامپوزیت ها را بررسی نماید.

محمد ساداتی بازدید : 36 سه شنبه 18 خرداد 1400 نظرات (0)

وامل موثر بر قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی

قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی : کامپوزیت دندان خرگوشی روشی کارآمد سریع و راحت برای پوشاندن این عیب ظاهری دندان می باشد. دندان خرگوشی به آن مدل دندان های گفته می شود که در فک بالا جلوتر از فک پایین قرار گرفته اند. خیلی از افراد به فرم ندان خرگوشی علاقه مندند و مایلند تا دندان هایشان کمی حالت خرگوشی داشته باشد زیرا اعتقاد دارند که این مدل دندان ها موجب بامزه نشان دادن چهره می شوند اما در این بین افراد دیگری هستند که دوست دارند کل دندان های فک بالایشان صاف و کاملا یکدست دیده شود. با کمک کامپوزیت ونیر دندان می توان دندان ها را کاملا صاف و یکدست نمود اما مسئله ای که در خصوص این تکنیک درمانی وجود دارد بحث قیمت است.

سوال اکثر افرادی که برای کامپوزیت دندان به مطب ها مراجعه می کنند این است که قیمت کامپوزیت ونیر دندان خرگوشی چقدر است؟ در پاسخ باید بگوییم که نمی توان یک هزینه ی صد در صد و قطعی اعلام نمود چرا که عوال بسیاری هستند که بر روی قیمت تاثیر می گذارند. یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت کامپوزیت دندان های جلو، کیفیت و برند موادی است که استفاده می شود. فرق ونیر با کامپوزیت برندهای مختلفی از کامپوزیت ونیر دندان در بازار موجود است که قیمت های متفاوتی را بر اساس کیفیت خود دارند. همچنین دیسک های ساینده و پالیش نیز کیفیت و برندهای متنوعی دارد. علاوه بر این موارد دیگری همچون شدت اختلال و ناهنجاری دندان همچنین دستمزد دندانپزشک نیز بر قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی موثر است.

علت شکل گیری دندان خرگوشی

کودکانی که بعد از رشد دندان های دائمی خود همچنان عادت مکیدن انگشت خود را حفظ کنند موجب بروز تغییرات دائمی در ساختار فک و دندان خود می‌ شوند. لازم به ذکر است که مکیدن انگشت پس از 4 سالگی احتمال ابتلا به دندان خرگوشی را افزایش می دهد.

عادت دادن زبان به پشت دندان های جلویی

این عمل باعث وارد شدن فشار به دندان و قوس دهان می شود که ممکن است تناسب و تراز فکر را از بین ببرد.

دندان قروچه و سایش دندان

وارد شدن فشار زیاد روی دندان ها می تواند یکی از علت های ابتلا به دندان خرگوشی باشد فشار و سایش دندان ها می تواند باعث رانش آنها به سمت بیرون شود.

عوامل ژنتیکی و وراثتی

همانطور که می دانید بخشی از سلامت هر شخص به مسائل ژنتیکی وی بستگی دارد. این احتمال وجود دارد که عارضه ی دندان خرگوشی را از یکی از خویشاوندان و اقوام خود به ارث برده باشد.  

مزیت کامپوزیت در مقایسه با سایر روش های اصلاح طرح لبخند

  1. یکی از بزرگترین مزیت های اصلاح فرم دندان ها با کامپوزیت های ونیر است که در این روش نیازی به تراشیدن مینای دندان ها وجود ندارد و در واقع مینای دندان در این روش هیچگونه آسیبی نخواهد دید.
  2. کامپوزیت ها ظاهری طبیعی مانند دندان های خود فرد دارند.
  3. در صورتی که کامپوزیت ونیر سپیدنت به هر دلیلی دچار آسیب و یا شکستگی شند به آسانی می توان آن ها را ترمیم نمود.
  4. کامپوزیت دندان روشی سریع و کارامدتر در مقایسه با روش های دیگر همچون لمینت سرامیکی و ارتودنسی می باشد.
  5. قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی در مقایسه با سایر روش های اصلاح طرح لبخند کمتر است.
  6. کامپوزیت ها بسیار مقاوم بوده و از استحکام خوبی برخوردار می باشند.

           

معایب کامپوزیت در مقایسه با سایر روش های اصلاح طرح لبخند

  1. یکی از بزرگترین معایب کامپوزیت ها این است که بسیار مستعد رنگ و لکه هستند و به همین علت باید به خوبی از آن ها مرافبت نمود و تا جایی که ممکن است از خوردن خوراکی های رنکگی اجتناب نمود.
  2. طول عمر کامپوزیت ها از لمینت های سرامیکی کمتر است.
  3. اگر دندان ها به شدت نامرتب باشند کامپوزیت دندان راهکار مناسبی برای اصلاح طرح لبخحند نیست
محمد ساداتی بازدید : 58 یکشنبه 16 خرداد 1400 نظرات (0)

فرق ونیر با کامپوزیت چیست

فرق ونیر با کامپوزیت : سوال متداول اکثر مراجعه کنندگان به مطب های دندان پزشکی آن است که فرق بین لمینت سرامیکی  با ونیر کامپوزیتی در چیست؟ چرا این دو تکنیک زیبایی دارای هزینه های متفاوتی می باشند؟ در ادامه قصد داریم در خصوص هر کدام از این تکنیک ها صحبت نماییم و توضیحات لازم را بدهیم:

ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت یکی از رایج ترین تکنیک های اصلاح طرح لبخند است که به کمک آن می توان عیوبی همچون فواصل بین دندانی، لب پریدگی و شکستگی های جزئی و بدرنگی دندان ها را برطرف نمود. این تکنیک تنها در یک جلسه و در عرض چندساعت قابل انجام دادن است. برای قرار دادن روکش های کامپوزیت ونیر بر روی دندان ها نیازی به تراشیدن و قالب گیری دندان ها وجود ندارد. جنس این ونیر کامپوزیت ها از نوع خاصی از مواد ترمیمی زیبایی است که هم رنگ دندان می باشند که با مهارت و دقت بسیار زیاد و شناخت اصول زیبایی و آناتومی دندان ها بر روی دندان ها قرار داده می شود و در صورتی که به صورت صحیح و تخصصی کار شوند و با دقت پالیش شوند به هیچ وجه باعث التهاب لثه یا بدبویی دهان نمی شوند، همچنین تغییر رنگ آن ها در طول سالیان، اندک است .

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی نیز مانند کامپوزیت ونیر یکی از تکنیک های اصلاح طرح لبخند است. این تکنیک دارای تفاوت هایی با کامپوزیت می باشد. تفاوت اول آنکه این تکنیک برخلاف کامپوزیت که در یک جلسه قابل انجام است به دو الی سه جلسه زمان نیاز دارد. در این تکنیک دندان ها تراشیده می شوند و قالب گیری نیز انجام می شود. از لمینت سرامیکی برای اصلاح نامرتبی ها، به هم ریختگی، کوتاهی و بلندی، اصلاح رنگ دندان، شکستگی های دندانی، بستن فاصله های بین دندانی، بزرگ کردن دندان های ریز، دندان های بد شکل و  …. استفاده می شود.

در این تکنیک در جلسه اول پس از معاینه در صورتی که لمینت سرامیکی برای شخص مورد نظر قابل انجام باشد، قالب اولیه از دندان ها تهیه شده و به لابراتوار ارسال می شود. در لابراتوار تغییرات بر اساس نقطه نظرهای بیان شده توسط دندانپزشک و بیمارروی قالب اعمال و به کلینیک ارسال می شود. در جلسه دوم پس از بررسی و تایید نمونه ارسال شده از لابراتوار، تراش، قالبگیری و ساخت پروتز موقت آغاز می شود که می تواند سه الی چهار ساعت به طول انجامد. در جلسه سوم حدود دو هفته بعد لمینت های سرامیکی از لابراتوار ارسال می شود. پس از امتحان آنها در دهان و تایید آنها توسط دندانپزشک وبیمار، پروسه چسباندن آغاز می شود که ممکن است دو الی سه ساعت به طول انجامد.

تفاوت ونیرکامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان

  1. قیمت لمینت سرامیکی در مقایسه با کامپوزیت بیشتر است به دلیل آنکه پروسه ی آماده سازی لمینت سرامیکی طولانی تر و پیچیده تر از کامپوزیت است و علاوه بر آن جنس ماده استفاده شده که در نوع سرامیکی با دوام تر و محکم تر است .
  2. در تکنیک کامپوزیت نیازی به تراشیدن دندن ها وجود ندارد و به همین علت نتیجه ی کار اندکی برجسته و مصنوعی به نظر می رسد اما ونیرهای سرامیکی به دلیل ضخامت کمتر داراری زیبایی بیشتر، طبیعی تر و شفاف تر نسبت به کامپوزیت دندان می باشند.
  3. کامپوزیت ها به شدت مستعد رنگ و لکه هستند و به همین علت پس از کامپوزیت ونیر دندان ها باید بسیار مراقب آن ها بود و خوردن خوراکی های رنگی تا حد امکان احتناب نمود. در مقابل لمینت های سرامیکی در برابر رنگ و لکه مقاوم تر می باشند.
  4. به طور کلی ماندگاری و طول عمر لمینت های سرامیکی از کامپوزیت ها بیشتر است.
محمد ساداتی بازدید : 48 پنجشنبه 13 خرداد 1400 نظرات (0)

بهترین کلینیک انجام ونیر کامپوزیت

کلینیک انجام ونیر کامپوزیت : کامپوزیت ونیر یکی از بهترین و موثرترین تکنیک های اصلاح طرح لبخند است. ونیر نوعی ماده ترمیمی برای اصلاح و مشکلات دندان می باشد که بر روی دندان قرار می گیرد. به کمک کامپوزیت ونیر می توان کلیه عیوب دندان ها همچون بدرنگی، نامرتبی، کجی، شکستگی ها و لب پریدگی های خفیف و جزئی را اصلاح و برطرف نمود و یک لبخند زیبا ایجاد کرد.

برای انجام کامپوزیت باید در انتخاب کلینیک دندانپزشکی زیبایی خود دقت بسیاری کنید. به هنگام مراجعه به کلینیک انجام ونیر کامپوزیت باید از دندانپزشک خود بخواهید که نمونه کارهای انجام شده ی خود را به شما نشان دهد. علاوه بر آن نمونه درمان های انجام شده کامپوزیت دندان توسط وی را از نمای نزدیک و با کیفیت بالا مشاهده کنید، درخشندگی ونیر باید طبیعی باشد، نمای گچی و مات، نشان دهنده درمان ضعیف و مخرب می باشد.

 توجه داشته باشید که در بستر فضای مجازی احتمالا با تبلیغات بسیاری در خصوص کامپوزیت ونیر دندان ارزان قیمت رو به رو شده اید. به هیچ عنوان گول اینگونه تبلیغات را نخورید، طبیعتا دندانپزشکانی که کامپوزیت را با هزینه هایی بسیار کم انجام می دهند از مواد نارمغوب استفاده می کنند و خودشان نیز از تجربه و مهارت کافی برخورار نیستند.

مزایای کامپوزیت دندان

  1. اگر برای اصلاح طرح لبخند خود به یک کلینیک انجام ونیر کامپوزیت معتبر با کادری مجرب و حرفه ای مراجعه نمایید دندان هایتان ظاهری بسیار زیبا پیدا خواهند نمود و کلیه عیوب برطرف می شود که این امر موجب افزایش اعتماد به نفس شما می شود که این موضوع خود باز به طور مستقیم بر روی جوانب زندگی شما موثر است.
  2. کامپوزیت دندان در مقایسه با لمینت سرامیکی ارزان قیمت تر است.
  3. برخلاف تکنیک لمینت سرامیکی که به دو الی سه جلسه زمان لازم است تکنیک کامپوزیت ونیر دندان تنها در یک جلسه و در عرض چند ساعت انجام خواهد شد. بنابرایناین تکنیک برای افراد پرمشغله ای که زمان کافی برای مراجعه به دندانپزشکی را ندارند بسیار مناسب است.

دوام و طول عمر کامپوزیت دندان

دوام و طول عمر کامپوزیت ونیر دندان در مقایسه با لمینت سرامیکی کمتر است و نیاز به مراقبت های بسیاری دارد. کامپوزیت های دندان پس از حدود 5 تا 6 سال نیاز به تعویض پیدا خواهند کرد.

رنگ پذیری

کامپوزیت های ونیر دندان به شدت رنگ پذیر بوده و مستعد لکه هستند. به همین علت باید تا جایی که ممکن است از خوردن و نوشیدن غذاها و خوراکی های رنگی همچون چای، نوشابه، قهوه و… خودداری نمود و یا حداقل از آن ها به کمترین میزان مصرف کرد.

از دیگر معایب کامپوزیت دندان می توان به رنگ پذیری بیشتر آن نسبت به مواد سرامیکی اشاره کرد. جنس رزینی که برای فرم دهی کامپوزیت ونیر روی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد نسبت به زرد شدن چندان مقاوم نیست. برای این مشکل باید  بهداشت دهان و دندان خود را بسیار بیشتر از قبل رعایت نمایید. اگر بعد از نوشیدن هر ماده رنگی، دندان های خود را با خمیر دندان های سفید کننده تمیز کنید احتمال زرد شدن کامپوزیت ونیر دندان به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

عدم درمان بیماری های دهان و دندان با کامپوزیت ونیر

تکنیک کامپوزیت ونیر بیشتر برای جنبه ی زیبایی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد وجنبه ی درمانی ندارد. به عنوان مثال اگر دندان های شما دچار به هم ریختگی های شدید باشد در چنین صورت تکنیک کامپوزیت ونیر برای شما کارا نخواهد بود و باید از روش های دیگری همچون ارتودنسی برای مرتب کردن و اصلاح طرح دندان های خود استفاده نمایید. اگر دندان ها دچار پوسیدگی و خرابی باشنند نیز تا زمانی که پوسیدگی ها برطرف نشود نباید از تکنیک کامپوزیت استفاده کرد.

محمد ساداتی بازدید : 34 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

اصول نگهداری کامپوزیت دندان : همانطور که می دانید یکی از فاکتورهای جذابیت چهره لبخند زدن است. لبخند زیبا تاثیر بسیاری بر روی زیبایی چهره می گذارد. یکی از شرط های داشتن لبخندی زیبا دندان هایی سالم و بی نقص می باشد. دندان های زیبا وبی نقص موجب بالا رفتن اعتماد به نفس فرد می شود. همه ی افراد دارای دندان های زیبا و بی نقص نمی باشند. امروزه تکنیک های بسیاری در علم دندانپزشکی وجود دارد که به کمک آن ها می توان دندان ها را زیبا کرد و عیوب آن ها را برطرف نمود. یکی از رایج ترین این تکنیک ها کامپوزیت می باشد. کامپوزیت ونیر دندان گزینه ای است که با درمانی جزئی، تغییرات بزرگی در دندان های شما به وجود می آورد.

مراقبت بعد از کامپوزیت ونیر یکی از شروط ماندگاری آنها با شکل گیری محکم و درست روی دندان ها است. اگر به تازگی دندان خود را کامپوزیت کرده اید، باید به دنبال روش های خانگی مراقبت از آن باشید تا طول عمر آن را افزایش دهید. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص اصول نگهداری کامپوزیت ونیر دندان صحبت نماییم:

اصول نگهداری کامپوزیت دندان           

یکی از مهم ترین اصول نگهداری کامپوزیت دندان، برطرف کردن مشکلات جزئی در اسرع وقت است. به همین علت باید در صورت بروز مشکل در کامپوزیت ونیر طی چند روز اول بعد از اصلاح طرح لبخند، به پزشک خود اطلاع دهید تا بلافاصله اصلاحات جزئی مورد نیاز را انجام دهد. به عنوان مثال اگر در کامپوزیت ونیر های خود، احساس تیزی می کنید و یا در جویدن مواد احساس عجیب و غیر عادی دارید باید با پزشک خود در میان بگذارید. ضعف کامپوزیت ها و عدم رسیدگی به آن ها، نه تنها لبخند شما را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه باعث ایجاد درد و ناراحتی در بلند مدت خواهد شد.

حفظ بهداشت دهان و دندان

حفظ بهداشت دهان و دندان همواره جزو الزامات بوده است اما اهمیت این مورد پس از کامپوزیت کردن ونیر دندان ها تشدید می شود. به همین علت لازم است که حتما روزانه دو بار دندان خود را با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید و یک بار از نخ دندان استفاده کنید. استفاده از دهانشویه های مناسب نیز به استحکام ونیر کامپوزیت و لثه و دندان های شما کمک خواهد کرد.  

در انتخاب خمیردندان نیز باید دقت لازم را داشته باشید. به طور کلی می ‌توان ادعا کرد که بهترین خمیر دندان مناسب دندان های کامپوزیت شده ژل‌هایی هستند که از مواد ساینده تشکیل نشده‌اند. این نوع خمیر دندان‌ها مخصوص مراقبت از ونیر دندان تولید شده اند.   

رعایت رژیم غذایی مناسب دندان ها

یکی از معایب کامپوزیت ها آن است که به شدت مستعد رنگ و لکه هستند و به همین علت باید از آن ها بسیار مراقبت نمود. در رژیم غذایی خود باید خوراکی ها و نوشیدنی های رنگی همچون چای قهوه، نسکافه، شراب، نوشابه و… را حذف نمایید و یا حداقل از آن ها تا جایی که ممکن است کمتر مصرف نمایید. علاوه بر آن مصرف دخانیات یا جویدن محصولات حاوی تنباکو نیز باعث تغییر رنگ  کامپوزیت ها به زرد یا قهوه ای می شود و به همین علت باید از آن ها به هیچ عنوان استفاده نکنید. بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت لازم به ذکر است که بلیچینگ یا سفید کردن دندان روی کامپوزیت تاثیری ندارد پس بهتر است مراقب باشید تا کامپوزیت ها تغییر رنگ ندهند.

عدم استفاده از کامپوزیت ونیر به جای ابزار

از دیگر اصول نگهداری کامپوزیت دندان عدم استفاده از آن به جای ابزار است! کامپوزیت های دندان بسیار ظریف هستند و اگر به درستی از آن ها استفاده نکنید ضعیف تر خواهند شد. جویدن ناخن، مداد، یخ و دیگر مواد غذایی سخت جزو مواردی هستند که موجب آسیب رساندن به کامپوزیت می شوند، به همین علت بهتر است که اینگونه عادت های نادرست را ترک کنید.

محمد ساداتی بازدید : 93 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

انتخاب بهترین خمیردندان برای کامپوزیت

بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت : یکی از روش‌های مرسوم و رایج برای درمان مواردی همچون بهبود رنگ دندان، اصلاح نامنظمی و پر کردن فاصله بین دندان‌ها استفاده از تکنیک کامپوزیت است. در این تکنیک یک لایه نازک بر روی دندان قرار می گیرد و ظاهر دندان را به لحاظ فرم، رنگ و ظاهر اصلاح می کند. پس از استفاده از این تکنیک کلیه عیوب دندان ها برطرف می شود و زیبایی چشمگیری در آن ها ایجاد می شود اما برای ماندگاری و افزایش طول عمر کامپوزیت ونیر دندان باید به خوبی از آن ها مراقبت نمود. در صورت مراقبت صحیحی از کامپوزیت طول عمر آن ها به حدود 7 تا 10 سال نیز خواهد رسید.  یکی از نکات بسیار مهم در خصوص مراقبت از کامپوزیت ها استفاده از خمیر دندان مناسب است. در ادامه قصد داریم در خصوص این موضوع بیشتر صحبت نماییم:

خمیردندان مخصوص دندان کامپوزیت شده

برای انتخاب بهترین خمیردندان برای کامپوزیت باید دقت و توجه بسیاری داشت چرا که برخی از خمیردندان ها دارای ترکیباتی هستند که هم برای دندان های اصلی و هم برای کامپوزیت بسیار خطرناک و مضر می باشد. هنگام خرید خمیردندان، قسمت مواد تشکیل ‌دهنده آن را با دقت مطالعه نمایید و مطمئن شوید که از هیدروژن پراکسید، سدیم کربنات یا جوش شیرین در آن استفاده نشده باشد.

یکی از مواردی که همیشه در تبلیغات خمیردندان روی آن متمرکز می شوند، این است که این خمیردندان معرفی شده خاصیت فرسایندگی کمی دارد و برای افرادی که دندان هایشان را کامپوزیت ونیر و یا لمینت کرده اند بسیار مناسب است. این نوع خمیردندان ها که خاصیت فرسایشی کمی دارند بهترین خمیردندانی هستند که شما می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده نمایید.

خمیر دندان های ژله ای

طبق تحقیقات انجام شده به دست آمده که خمیردندان های ژله ای بهترین خمیردندان برای دندان کامپوزیت و یا لمینت شده می باشند چرا که خمیر دندان های ژله ای مانند خمیردندان های دیگر خاصیت سایشی ندارند. انتخاب بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت ، توجه داشته باشید که پس از کامپوزیت و یا لمینت دندان ها نباید به هیچ عنوان از خمیردندان هایی استفاده نمایید که حاوی موادی نظیر هیدروژن پراکسید یا جوش شیرین باشد زیرا وجود اینگونه مواد در خمیردندان موجب آسیب دیدن کامپوزیت ها ولمینت ها می شود. خمیردندان های ژله ای می توانند ساختار لمینت را برای مدت بیشتری حفظ کرده و در نتیجه درخشندگی دندان های شما برای مدت بیشتری حفظ می شود.

خمیردندان های مخصوص دندان های حساس

خمیر دندان هایی که برای دندان های حساس ساخته شده اند گزینه خوبی برای مراقبت از لمینت و کامپوزیت ونیر دندان هستند. اکثر بیماران ممکن است حساسیت زیادی را در روزها یا هفته های ابتدایی پس از ونیر دندان خود حس کنند. خمیردندان مخصوص دندان های حساس می تواند این علائم را کاهش داده و در عین حال ساختار ونیر را حفظ کند.

مسواک مخصوص دندان کامپوزیت شده

علاوه بر خمیردندن باید در انتخاب مسواک نیز دقت و توجه داشت و مسواکی مناسب را تهیه نمود. لازم به ذکر است که انتخاب مسواک در سلامت دندان ها و عمر کامپوزیت تاثیر زیادی دارد. باید مسواکی را خریداری نمایید که خیلی زبر نباشد زیرا ممکن است به سطح کامپوزیت دندان آسیب بزند. بهتر است از مسواک هایی استفاده نمایید که نرم و انعطاف پذیر باشند. آیا از کامپوزیت دندان راضی هستید ؟

به کار بردن روش مناسب در زمان مسواک زدن نیز اهمیت زیادی دارد و بهتر است این کار را زاویه 45 درجه روی دندان و با حرکت چرخشی انجام شود. حرکت دادن مسواک به صورت عقب و جلو و در یک جهت منجر به آسیب دیدگی لثه‌ ها در طولانی مدت خواهد شد. پیشنهاد بهتر برای شما آن است که از مسواک های برقی استفاده نمایید چرا که فشار وارد شده به دندان‌ها در این روش کنترل شده است.

محمد ساداتی بازدید : 95 شنبه 01 خرداد 1400 نظرات (0)

سوالات رایج افراد درباره ی کامپوزیت دندان

از کاپوزیت دندان راضی هستید ؟ آیا می توان کامپوزیت را از روی دندان ها برداشت؟ آیا کامپوزیت ونیر درمان مناسبی برای دندان های من است؟ این دسته از سوالات در واقع جزو رایج ترین سوالاتی هستند که در ذهن افراد وجود دارد. ما در ادامه ی مطلب قصد داریم به تک تک اینگونه سوالات پاسخ دهیم:

آیا از کامپوزیت دندان راضی هستید

این سوالی است که افراد از کسانی که دندان های خود را کامپوزیت نموده اند می پرسند و اغلب  جواب های گوناگونی را دریافت می کنند. عده ای از کامپوزیت های خود راضی بوده و افراد را تشویق به استفاده از این تکنیک می کنند و در این بین کسانی نیز هستند که به شدت نارضایتی دارند و افراد دیگر را از انجام کامپوزیت ونیر دندان منع می کنند. حقیقت امر آن است که برای ایجاد رضایت عوامل گوناگونی دخیل هستند. مهم ترین مورد مهارت و تخصص دندانپزشک است. گاهی اوقات افراد به نزد دندانپزشکانی مراجعه می کنند که دستمزد بسیار کمی را از آن ها طلب می کنند اما کیفیت کارشان فوق العاده پایین است که این امر موجب نارضایتی افراد پس از کامپوزیت می شود. پس بهتر است قبل از هر چیزی در انتخاب دندانپزشک دقت نمود.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشت آن است که همواره نارضایتی از کامپوزیت ونیر مربوط به دندانپزشک نیست و گاهی مربوط به خود فرد است. با وجود اینکه دندانپزشکان اکیدا توصیه می کنند که به خوبی از کامپوزیت ها مراقبت نمایید، عده ای به این توصیه عمل نمی کنند و خودشان موجب آسیب رساندن به کامپوزیت ها می شوند. بنابراین اگر می خواهید از کامپوزیت های دندانی رضایت داشته باشید باید به خوبی از ان ها مراقبت نمایید.

کامپوزیت ونیر روی دندان به شدت مستعد لکه و رنگ هستند به همین علت باید از خوردن غذاها و خوراکی های رنگی همچون چای، نوشابه، قهوه، نسکافه و… اجتناب کرد و یا اینکه مصرف آن ها را به حداقل خود رساند. کامپوزیت ها شکننده نیز هستند و به همین دلیل باید از خوردن غذاهای سفت و سخت نیز خودداری نمود. استفاده از مسواک و نخ دندان و دهانشویه نیز جزو اقدامات ضروری است که حتما باید انجام شود.

آیا می توان کامپوزیت را از روی دندان ها برداشت

برخی از افراد ممکن است که پس از مدتی بخواهند کامپوزیت های خود را بردارند و به جای آن از لمینت استفاده کنند. به همین علت یکی از سوالات رایج آن ها این است که آیا امکان برداشتن کامپوزیت از روی دندان ها وجود دارد؟ در پاسخ باید بگوییم بله. برداشتن کامپوزیت دندان به همان سادگی است که بر روی دندان ها قرار داده می شود با این تفاوت که تمامی این اقدامات باید توسط دندانپزشک زیبایی با تجربه انجام شود. برای برداشتن کامپوزیت ونیر ، تکنیک های دندانپزشکی مخصوص وجود دارد. در این تکنیک ها شیارهایی بر روی کامپوزیت انجام شده و سپس با استفاده از تجهیزات مختلف جداسازی انجام می گیرد. در صورتی که برداشتن کامپوزیت دندان با مهارت و تجربه ی کافی انجام شود امکان آسیب به مینای دندان وجود ندارد و پس از برداشتن کامپوزیت، دندان ها به شکل اولیه ی خود باز خواهند گشت.

آیا کامپوزیت درمان مناسبی برای دندان های من است

  1. اگر دندان هایتان بیرون زده است و یا  دچار نامرتبی شدید می باشد کاندید خوبی برای کامپوزیت دندان نیستید و باید از ارتودنسی استفاده کنید، اما اگر میزان نامرتبی خفیف و جزئی است می توانید از کامپورزیت استفاده نمایید.
  2. برای استفاده از تکنیک کامپوزیت نباید دچار عارضه ی دندان قروچه باشید چرا که این عارضه به دندان هایتان آسیب جدی وارد می کند و موجب شکسته شدن آن ها می شود.
  3. اگر دندان هایتان لکه دار و بدرنگ است نیز می توانید از کامپوزیت برای درخشان کردن دندان هایتان استفاده نمایید.  
محمد ساداتی بازدید : 98 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

کامپوزیت دندان قسطی یکی از خدمات ویژه ای است که از سوی برخی از دندانپزشکان به افراد ارائه می شود. همانطور که می دانید درمان های زیبایی اغلب بسیار هزینه بر هستند از این رو قسط بندی  هزینه ها می تواند گزینه ای عالی برای کسانی باشد که توان پرداخت هزینه را به صورت یکجا ندارند. بنابراین کامپوزیت ونیر دندان یک راه حل مفید برای آن دسته از افرادیست که قصد اصلاح طرح لبخند خود را دارند.

عوامل موثر بر هزینه کامپوزیت دندان قسطی

کامپوزیت دندان یکی از متداول ترین تکنیک هایی است که به کمک آن می توانید عیوب دندان هایتان را برطرف نمایید. کامپوزیت یک ماده خمیر مانند است که با تابش نوری با طول موج مخصوصی سفت می شود. پس از آن دندانپزشک با پولیشینگ به این ترکیب و بر اساس سلیقه بیمار فرم و شکل مناسب  می دهد. هزینه کامپوزیت دندان ونیر کاملا متغیر بوده و عوامل گوناگون بسیاری هستند که می توانند بر روی تاثیر بگذارند. در ادامه قصد داریم در خصوص این عوامل صحبت نماییم:

میزان تخصص و مهارت دندانپزشک

میزان تخصص و مهارت دندانپزشک مهم ترین عاملی است که بر روی هزینه تاثیر می گذارد. طبیعتا یک دندانپزشک ماهر و باتجربه دستمزد بیشتری را دریافت می کند و کیفیت کارش هم تضمین شده است. اگر کامپوزیت توسط دندانپزشکی حاذق و با تجربه صورت نگیرد، ممکن است دندان بیمار دچار آسیب شود. این آسیب نیز سبب از دست دادن دندان و یا پوسیدگی زود هنگام آن خواهد شد. بناربراین توصیه ای که می شود آن است که قبل از کامپوزیت ونیر حتما نسبت به مهارت و تجربه ی دندانپزشک مربوطه اطمینان حاصل نمایید و نمونه کارهای وی را بررسی نمایید.

وضعیت دندان ها

وضعیت و شرایط دندان های فرد عامل دیگریست که بر روی هزینه موثر است. هزینه دندان کامپوزیت شده برای دندان هایی که سالم هستند نسبت به دندان هایی که نیاز به ترمیم دارند کمتر می باشد. در واقع اگر دندان های شما دچار پوسیدگی بوده و نیاز به پر کردن و ترمیم داشته باشند در ابتدا باید آن ها درمان شوند. به عبارتی دندانپزشک زیبایی متخصص نمی تواند بدون اینکه پوسیدگی را درمان نماید آن را با کامپوزیت ونیر دندان بپوشاند در غیر اینصورت آسیب جدی به دندان ها زیرین وارد خواهد آمد. پس در زمان محاسبه هزینه کامپوزیت دندان، درمان هایی که قبل از نصب ونیر نیاز است نیز باید در نظر گرفته شوند.

کیفیت مواد کامپوزیتی

کیفیت مواد کامپوزیت دندان، یک عامل بسیار مهم در تعیین هزینه کامپوزیت دندان اقساطی می باشد.  کیفیت مواد کامپوزیتی بر اساس اندازه ذرات، کیفیت مواد اولیه و میزان چسبندگی به دندان ها متفاوت می باشند. توجه داشته باشید که عواملی چون رنگ کامپوزیت، شفافیت آن و فرم کامپوزیت دندان در صورتی که به درستی انتخاب نشوند می توانند ظاهری مصنوعی به دندان های شما بدهند. به طور حتم بهره گیری از مواد بی کیفیت ظاهری نامطلوب را برای دندان ها ایجاد می کند و علاوه بر آن می تواند صدماتی را هم به آن ها وارد نماید. به همین علت قبل از اینکه اقدام به انجام این کار نمایید باید در مورد نوع مواد مصرفی کامپوزیت دندان توسط دندانپزشک آگاهی کسب کنید.

تعداد دندان هایی که باید کامپوزیت شوند

تعداد دندان هایی که باید کامپوزیت شوند نیز بر روی هزینه ی کل تاثیر می گذارد. هر چه تعداد  دندان هایی که بخواهید کامپوزیت کنید بیشتر باشد باید هزینه ی بیشتری را پرداخت نمایید

موقعیت کلینیک دندانپزشکی

موقعیت کلینیک دندانپزشکی زیبایی  نیز به طور مستقیم بر روی هزینه تاثیر می گذارد. اینکه کلینیک زیبایی در کدام شهر واقع شده و یا در چه نقطه ای از شهر قرار گرفته شده است بسیار حائز اهمیت است. طبیعتا شهرهای گران نیازمند هزینه های بیشتر برای این کار بوده و در نتیجه بر روی کامپوزیت دندان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

محمد ساداتی بازدید : 70 یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

مضرات کامپوزیت دندان چیست

مضرات کامپوزین دندان : کامپوزیت دندان یک تکنیک بسیار سریع و کارآمد برای برطرف کردن عیوب دندان ها و زیبایی  آن هاست. عیوبی همچون بدرنگی و زردی دندان ها، لب پریدگی و شکستگی های جزئی به آسانی به کمک کامپوزیت ونیر دندان برطرف می شوند.

 عوارض و مضرات کامپوزیت دندان های جلو برای آن دسته از افرادی که اخیرا از ونیر کامپوزیت برای ترمیم دندان های خود استفاده کرده‌اند تا حدودی شامل درد و ناراحتی جزئی و در برخی موارد نادر تورم و کبودی در لثه ها می باشد. این موارد گفته شده ممکن است به مدت 2 هفته ادامه داشته باشد. حساس شدن دندان های جلو به غذاهای سرد و گرم از دیگر مضرات کامپوزیت ونیر دندان های جلو است به نحوی که فرد هنگام گاز زدن یا خوردن غذاهای سفت ممکن است درد بیشتری احساس کنند. دندانپزشک برای کاهش عوارش کامپوزیت دندانهای جلو مسکن های مناسب و ضد التهاب ها را تجویز می‌کند تا زمانی که بدن بیمار با کامپوزیت ونیر سازگار شود.

خیلی از افراد با وجود این که به آن ها اکیدا گفته می شود که تا چند روز بعد از کامپوزیت دندان از گاز زدن غذاهای سفت خودداری نمایند و از کامپوزیت دندان خود مراقبت کنند در انجام دستورالعمل های توصیه شده توسط پزشک سهل انگاری می کنند. در این شرایط احساس درد و ناراحتی کاملا طبیعی است. سهل انگاری افراد و توجه نکردن به توصیه های پزشک یکی از مواردی است ه موجب  ایجاد احساس درد و ناراحتی در افراد می شود.  

اقداماتی برای کاهش عوارض کامپوزیت دندان

  1. یکی از مهم ترین اقداماتی که برای کاهش عوارض های ناشی از کامپوزیت دندان پیشنهاد  می شود، رعایت نمودن دستورالعمل های بهداشتی است. این دستورالعمل ها که به طور معمول توسط دندانپزشک توصیه می شود شامل مواردی همچون مسواک زدن، استفاده از نخ دندان، نوشیدن آب کافی بعد از هر وعده غذایی، خودداری از گاز زدن و جویدن غذاهای سفت به خصوص در چند روز اول بعد از کامپوزیت دندان و عدم مصرف نوشیدنی ها یا غذاهای اسیدی و حاوی الکل است.
  • توجه داشته باشید که اگر احساس درد و ناراحتی شما بعد از کامپوزیت دندان آنقدر زیاد است که نمی توانید به درستی غذا بخورید بهتر است که در چند روز اول از داروهای مسکن استفاده کنید تا زمانی که بدنتان به کامپوزیت ونیر ها عادت کند. البته در خورد نداروهای مسکن نیز نباید زیاده روی نمایید. از داروهای مسکن فقط به اندازه ای که خود دندانپزشک تجویز نموده استفاده کنید.
  • در صورتی که احساس درد، سوزش، تورم یا کبودی بیش از دو هفته ادامه داشت برای کاهش عوارض کامپوزیت دندان هایتان به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر فکر می کنید دندانپزشکی که کامپوزیته ای دندانی را برایتان نصب نموده از مهایت و تخصص زیادی برخوردار نیست می توانید از دندان هایتان یک عکس اشعه ایکس تهیه کرده و به دندانپزشک زیبایی دیگری مراجعه نمایید تا علت عوارض کامپوزیت ونیر مشخص شده و برطرف شود.

احساس درد پس از کامپوزیت دندان

عده ای احساس درد را جزو مضرات کامپوزیت دندان می دانند اما باید گفت که به طور معمول داشتن احساس درد و ناراحتی پس از کامپوزیت دندان طبیعی است، اما این درد باید بعد از حداکثر 2 هفته برطرف شود. اگر درد و ناراحتی به طور مداوم ادامه داشته باشد و یا وخیم تر شود حتما باید علت اصلی آن را مشخص و برطرف کرد. از اصلی ترین دلایل درد پس از کامپوزیت دندان های جلو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عدم فرم دهی مناسب کامپوزیت ها روی دندان توسط دندانپزشک
  2. وجود پوسیدگی در دندان های زیر کامپوزیت
  3. عدم مراقبت صحیح از کامپوزیت ونیر
  4. مبتلا بودن به عارضه هایی همچون دندان قروچه و یا ساییدن دندان ها به یکدیگر
  5. آسیب دیدن رگ ها، بافت ها یا رشته های عصبی هنگام کاشت کامپوزیت دندان ونیر
محمد ساداتی بازدید : 92 جمعه 24 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

روکش های کامپوزیت بهترین راه حل برای زیبایی طرح لبخند می باشند. با کمک روکش های کامپوزیت می توان عیوبی همچون بدرنگی و زردی دندان ها،  لب پریدگی و شکستگی های جزئی را برطرف نمود. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص نحوه کامپوزیت دندان صحبت نماییم و مراحل آن را نام ببریم:

نحوه ی کامپوزیت دندان سپیدنت

نحوه ی کامپوزیت دندان به این شکل است که در ابتدا انتخاب رنگ کامپوزیت انجام می شود. کامپوزیت های دندان در رنگ ‌های متنوعی وجود دارند و هر فردی باید از قبل رنگ موردنظر خود را انتخاب نماید. رنگ کامپوزیت ونیر باید با رنگ پوست و مو تطابق داشته و کاملا هماهنگ باشد تا زیباتر جلوه نماید.  دندانپزشک از کتابچه راهنمای خود که شامل نمونه ‌هایی مختلف از رنگ‌های کامپوزیت است برای کمک به انتخاب رنگ توسط بیمار استفاده می ‌کند تا رنگی را انتخاب کند که نزدیک ‌ترین تطابق را با رنگ دندان‌ های بیمار داشته باشد.

مرحله ی دوم: آماده سازی و تمیز کردن دندان ها

اگر سطح دندان‌ تمیز و بدون جرم نباشد نمی ‌توان روکش های کامپوزیت را قرار داد به همین علت قبل از قرار دادن روکش های کامپوزیت، دندانپزشک دندان ‌های شما را پولیش می ‌کند تا هر گونه جرم و پلاک دندانی را از روی آن ها برداشته شود. این آماده ‌سازی به لایه مینای دندان نفوذ کرده و عاج یا لایه زیرین دندان ظاهر می‌ شود.

مرحله ی سوم: متخلخل کردن سطح دندان با اسید

پس از تمیز کردن و آماده سازی دندان ها نوبت به متخلخل کردن سطوح دندان به کمک  ماده اسیدی دندان است . ماده اسیدی دندان به صورت ژل است که در قالب‌های سرنگی کوچک موجود است. این ژل‌ به طور معمول حاوی 30 تا 40 درصد اسید فسفریک است و بر روی دندانی که قرار است کامپوزیت شود ریخته می‌شود. این ژل اسیدی به مدت 15 ثانیه بر روی سطح دندان گذاشته و سپس بطور کلی از روی دندان شسته می‌ شود. پس از پاک کردن ژل، اکنون سطح دندان کاملا  آماده کامپوزیت است.

 

مرحله ی چهارم: گذاشتن کامپوزیت ونیر بر روی دندان

در این مرحله، دندانپزشک ماده کامپوزیت را با استفاده از یک برس کوچک یا اپلیکاتور روی سطح متخلخل شده ی دندان اعمال می کند. برای آنکه اطمینان حاصل شود که ماده کامپوزیتی دندان به شکل یک لایه نازک بر روی کل دندان و سطوح آن پخش شده است گاهی اوقات  به آرامی بر روی دندان باد دمیده می ‌شود.

مرحله ی پنجم: پولیش کامپوزیت دندان

پس از آنکه ماده کامپوزیت بر روی دندان قرار گرفت، دندانپزشک پرتو نوری با طول موج خاص را بر روی آن می‌ تاباند.نور یکی از این واحدها به رنگ آبی است و کاتالیزور را در ماده کامپوزیت فعال می‌ کند و موجب سخت شدن آن می ‌شود. معمولا مدت زمان تابش نور بر روی کامپوزیت دندان حدود 10 تا 20 ثانیه خواهد بود. پس از آن اکنون می ‌توان گفت که کامپوزیت ونیر سپیدنت اولیه ‌ای برای دندان ایجاد شده است.

 مرحله ی ششم: ترمیم و گذاشتن ماده کامپوزیتی دندان

پس از آن که باندینگ اولیه با سطح دندان ایجاد شده است از طریق ماده کامپوزیتی اکنون لایه ‌های پی در پی کامپوزیت دندانی به دندان اضافه می ‌شود تا شکل و حجم مورد نیاز برای ترمیم دندان فراهم شود. با افزودن و تنظیم هر یک از این لایه‌ ها، یک پیوند شیمیایی با لایه ‌های کامپوزیت که قبلا بر روی دندان قرار داده شده ‌‌اند ایجاد می ‌شود. کامپوزیت دارای استحکام زیادی است. دندانپزشک آن را در قسمت‌های کوچک بر روی دندان می‌گذارد و به آرامی هر یک از آنها را بر روی جای خود با برس می‌مالد تا زمانی که بخشی از ترمیم در حال ساخت از شکل مورد نیاز برخوردار باشد.

مرحله ی هفتم: فرم ‌دهی کامپوزیت

پس از آن که دندانپزشک از موقعیت کامپوزیت ونیر دندان رضایت کامل داشت به کمک همان نور قبلی تنظیمات اولیه را انجام می ‌دهد. معمولا مدت زمان لازم برای تابش پرتو نور چیزی حدود 10 تا 40 ثانیه و در برخی از موارد احتمالا بیشتر است.

محمد ساداتی بازدید : 94 پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

مراقبت از دندان کامپوزیت شده

دندان کامپوزیت : زیبایی دندان ها به شدت بر روی زیبایی لبخند تاثیرگذار است. کامپوزیت یکی از تکنیک های مدرن در حوزه ی دندانپزشکی زیبایی است که به کمک آن می توانید لبخندتان را زیباتر کنید. مواد کامپوزیتی به صورت خمیری بوده و همرنگ دندان‌هاست که یک لایه نازک از آن بر روی سطح دندان قرار می ‌گیرد و فرم داده می‌ شود. با کامپوزیت ونیر می توانید عیوبی همچون بدرنگی و زردی دندان ها، لب پریدگی و شکستگی های جزئی را مخفی نمایید. هر یک از روش های اصلاح طرح لبخند که امروزه برای زیبایی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد مراقبت های خاص خود را دارد که باید توسط فرد به خوبی صورت گیرد. در ادامه قصد داریم در خصوص نکات مراقبتی کامپوزیت شده صحبت نماییم:

 

مسواک زدن بعد از دندان کامپوزیت

رعایت بهداشت دهان و دندان پس از کامپوزیت بسیار مهم است. بدین منظور توصیه می شود که حتما پس از هر وعده ی غذایی دندان هایتان را مسواک بزنید. برخی از افراد معتقدند که مسواک زدن های مکرر موجب کدر شدن کامپوزیت می شود. برای رفع این مشکل هم راه حلی وجود دارد. راه حل آن پولیش کردن است. در صورتی که پس از مدتی احساس کردید که کامپوزیت های دندان هایتان درخشندگی و زیبایی روز اول را ندارد می توانید به دندانپزشک مراجعه نمایید تا آن ها را برایتان پولیش نماید. با پولیش کامپوزیت هایتان مثل روز اول زیب و درخشان خواهد شد.

 

استفاده از نخ دندان

مسواک زدن به تنهایی کافی نیست چرا که مسواک نمی تواند بین دندان ها را پاکسازی نماید. بنابراین توصیه می شود که در کنار مسواک زدن حتما از نخ دندان نیز استفاده نمایید. نخ دندان نقش بسیار مهمی در تمیزی و پاکسازی دندان ها دارد و دندانپزشک حتما استفاده از نخ دندان را برای شما توصیه می کند.

عدم استفاده از کامپوزیت به عنوان ابزار

کامپوزیت ها از ظرافت بسیاری برخوردار هستند و باید به درستی از آن ها استفاده نمایید در غیر این صورت دچار آسیب می شوند. جویدن ناخن، مداد، یخ و دیگر موا غذایی سخت مواردی هستند که موجب آسیب رساندن به کامپوزیت ونیر دندان می شوند. بنابراین از به کار بردن کامپوزیت دندان به جای ابزار خودداری کنید. توصیه ی دیگری که به شما می شود آن است که در خوردن خوراکی های سفت مانند فندق، پسته و بادام احتیاط نمایید زیرا با مصرف این نوع از مواد که نیاز به جویدن طولانی مدت دارد احتمال آسیب دیدگی کامپوزیت ها وجود دارد .

خودداری از مصرف خوراکی های رنگی

به مدت 24 ساعت پس از کامپوزیت ونیر دندان از مصرف غذاها و خوراکی و نوشیدنی های رنگی مانند نوشابه، چای و قهوه باید خودداری شود زیرا کامپوزیت در این مدت زمان به شدت مستعد جذب موارد رنگی می باشد. بعد از گذشت این مدت می توانید خوراکی های رنگی استفاده نمایید اما توجه داشته باشید که نباید زیاده روی نمایید زیرا احتمال تغییر رنگ کامپوزیت وجود دارد و در نتیجه کامپوزیت ها زیبایی و درخشندگی خود را از دست می دهند. بنابراین توصیه ای که به شما می شود آن است که مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های رنگی را به حداقل برسانید.

 

معاینه دندان ها به طور مکرر

دندان هایی که به صورت کامپوزیت ونیر دندان ترمیم می شوند باید به طور مدام معاینه شوند . برای اینکه دندان های شما طول عمر و ماندگاری بالاتری داشته باشند باید به شکل مداوم به دندانپزشک مراجعه کنید. با مراجعه مداوم به دندان پزشک شرایط دندان  کامپوزیت شده همواره بررسی می شود و اگر مشکی وجود داشته باشد سریعا برطرف می شود و بدین ترتیب هم سلامت دندان هایتان حفظ می شود و هم ماندگاری و طول عمر کامپوزیت ها افزایش می یاب

محمد ساداتی بازدید : 79 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

کاربرد کش های ارتودنسی

ارتودنسی یکی از رایج ترین و محبوب ترین تکنیک های زیبایی لبخند است. از این تکنیک برای درمان دندان های کج و ناهموار استفاده می شود. علاوه بر آن به کمک این تکنیک می توان فواصل دندانی را از بین برد. کش های ارتودنسی جزو مواردی هستند که در این تکنیک درمانی به همراه بریس های ارتودنسی استفاده می شوند. لازم است بدانید که برخی از درمان های ارتودنسی احتیاج به فاز اصلاحی دارند که چنین شرایطی ارتودنسی نقش خود را با این کش های

ارتودنسی به گونه ی مطلوب تری انجام خواهد داد.  این کش ها با اعمال فشار روی دندان در یک جهت خاص قادرند که دندان را در موقعیت صحیح خود قرار دهند. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص کش های ارتودنسی بیشتر صحبت نماییم:

 

مشکلات استفاده از کش های دندانی در درمان ارتودنسی

هنگامی که بیمار از بریس دندان به همراه کش استفاده می نماید دارای محدودیت هایی در خوردن برخی از خوراکی ها و مواد غذایی به شکل جامد است. برای

  1. ارتودنسی رفع این محدودیت فرد باید برای غذا خوردن کش ها را بردارد و پس از آن مجددا نصب کند.

یکی دیگر از مشکلات استفاده از کش در درمان ارتودنسی آن است که این کش ها ممکن است موجب ایجاد زخم در دهان شود که البته این موضوع کاملا طبیعی است. این مورد را در نظر داشته باشید که اگراز کش

  1. ارتودنسی مداوم استفاده شود می تواند بر روی سرعت کار و درمان ارتودنسی به شدت تاثیرگذار باشد.

تعویض کش های دندانی

نکته ی بسیار مهمی که در خصوص کش ارتودنسی بدانید آن است که باقی ماندن این کش ها در زمان زیاد باعث می شود که کش ها قابلیت کشسانی خود را از دست بدهند و به همین علت برای حفظ سلامت دندان باید حتما روزی 3 تا 4 بار کش ها تعویض شوند. اگر بیمار بتواند در حین غذا خوردن کش ها را از دهان خود خارج نکند و وجود آن ها در دهان را تحمل کند باعث سرعت در درمان ارتودنسی خواهد شد. شخص تحت درمان ارتودنسی باید از کش

ارتودنسی در زمان خواب نیز استفاده کند.

نکات استفاده از کش مخصوص ارتودنسی

  1. استفاده از کش دندان می تواند سبب ایجاد حس درد و نارحتی در دندان ها و فک شود. این درد کاملا طبیعی بوده و پس از مدتی از بین خواهد رفت. برای تسکین درد در روزهای ابتدایی می توان از مسکن هم استفاده کرد.  
  2. باز و بسته کردن کش دندان به جهت استراحت و بستن مجدد آن درد به همراه خواهد داشت.

استفاده مداوم از کش

  1. ارتودنسی در طول درمان ارتودنسی موثر است.
  2. کش ارتودنسی به صورت مداوم به جز صرف غذای اصلی استفاده شود.
  3. رعایت بهداشت دهان و دندان در حین ارتودنسی و تعویض کش‌ ارتودنسی جزو مواردی هستند که حتما باید انجام شوند.
  4. خاصیت ارتجاعی کش ارتودنسی بعد از گذر زمان از بین می رود و باید 4 بار در روز کش ارتودنسی را تعویض کرد.
  5. در صورت پاره شدن یا شل شدن کش ارتودنسی بایستی آن را تعویض کرد.
  6. داشتن یک بسته کش ارتودنسی اضافی در هر مکان اجباری است.

مزایای کش‌های

ارتودنسی

  1. غیر قابل توجه بودن کش های ارتودنسی نسبت به سایر تجهیزات مورد استفاده در دندانپزشکی
  2. کش های ارتودنسی کاملا انعطاف پذیر هستند.
  3. تعویض و و نصب مجدد کش های دندانی در طول درمان ارتودنسی به راحتی انجام پذیر است.
  4. کش هی دندانی کاملا کارا و در درمان کاملا موثر هستند. این کش ها برای اصلاح انواع مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان مورد استفاده قرار می گیرند.

ارزان بودن کش های

  1. ارتودنسی نسبت به سایر ابزارها
محمد ساداتی بازدید : 42 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

کامپوزیت ونیر دندان یکی از آن دسته تکنیک هایی است که کمک می کند لبخندی زیبا داشته باشید. با کامپوزیت می توانید کلیه عیوب دندان ها شامل بدرنگی، شکستگی،  لب پریدگی و... را مخفی کنید. روکش کامپوزیت دندان از ماده پر کننده رزین کامپوزیت ساخته شده است. مواد کامپوزیت توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی بر روی کل سطح دندان های جلو قرار داده می شود کامپوزیت ونیر و تمامی زشتی های دندان را می پوشاند. قبل از استفاده از این تکنیک زیبایی بهتر است که از مزایا  معایب و کلیه ویژگی های این روش درمانی اطلاع داشته باشید. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص این موضوعات صحبت نماییم:  

چه افرادی می توانند از تکنیک کامپوزیت استفاده کنند

قبل از کامپوزیت کردن دندان ها باید از این موضوع اطمینان حاصل نمایید که آیا شما کاندید خوبی برای کامپوزیت کردن هستید یا خیر؟ تشخیص این موضوع بر عهده ی دندانپزشک است اما در حالت ایده آل و کلی برای دریافت کامپوزیت ونیر، دندان های شما باید سالم و کامپوزیت ونیر عاری از هرگونه پوسیدگی باشد. شما نباید به عارضه ی دندان قروچه مبتلا باشید چرا که این عارضه موجب آسیب رساندن به کامپوزیت های دندانی خواهد شد. همچنین شما نباید بیماری های لثه داشته باشید. دندانپزشک زیبایی قبل از انجام کامپوزیت ونیر وضعیت دندان های شما را با دقت بررسی می کند و اگر مشکلاتی از قبیل پوسیدگی دندان و یا بیماری لثه داشته باشید، ابتدا این مشکلات را برطرف می کند و سپس کامپوزیت دندان را انجام می دهد.

مزایای کامپوزیت دندان

  1. در کامپوزیت دندان دندان ها تراش داده نمی شود و مینای دندان سالم باقی می ماند.
  2. تکنیک کامپوزیت ونیر در مقایسه با تکنیک لمینت سرامیکی ارزان قیمت تر است و یک گزینه ی بسیار مناسب برای آن دسته از افرادی است کامپوزیت ونیر که بودجه ی کمی در اختیار دارند.
  3. کامپوزیت دندان فقط در یک جلسه دندانپزشکی کامپوزیت ونیر قابل انجام است.
  4. در صورت آسیب دیدن ، کامپوزیت به راحتی قابل ترمیم و یا تعویض می باشد.

معایب کامپوزیت دندان

  1. با توجه به آنکه کامپوزیت دندان از جنس رزین کامپوزیت ونیر است سریعا دچار لکه خواهد شد و به همین علت شما باید مصرف غذاها و خوراکی های رنگی را به حداقل خود برسانید.
  2. طول عمر کامپوزیت دندان از روش مشابه آن یعنی لمینت سرامیکی دندان، کمتر است.
  3. به علت آنکه در طی مراحل  کامپوزیت ونیر ، دندان ها تراشیده نمی شوند، ممکن است نتیجه ی نهایی کامپوزیت کمی برجسته به نظر آید و این درحالیست که در روش لمینت سرامیکی این مشکل وجود نداشته و دندان ها طبیعی تر جلوه خواهند کرد. 

طول عمر  کامپوزیت ونیر چقدر است

ماندگاری و طول عمر کامپوزیت دندان وابسته به عوامل بسیاری است یکی از آن موارد کیفیت مواد کامپوزیت است. مواد کامپوزیت دندان در کیفیت های گوناگونی وجود دارند که غالبا نوع با کیفیت آن هزینه ی بیشتری داشته اما از طول عمر بیشتری برخوردار است. کامپوزیت ونیر عامل دیگری که در طول عمر و ماندگاری موثر است نحوه ی مراقبت فرد از کامپوزیت است. پس از نصب کامپوزیت های دندانی باید بیش از پیش از دندان ها مراقبت نمود. همانطور که گفته شد به دیل آنکه کامپوزیت از جنس رزین کامپوزیت است به سرعت لکه دار می شود و به همین علت باید از مصرف غذاها و خوراکی های رنگی مانند قهوه، چای، نوشابه و... اجتناب نمود و یا مصرف آن را به حداقل خود رساند.

از خوردن غذاهای خیلی سفت نیز باید خودداری کرد چرا که منجر به فشار آمدن به کامپوزیت و در نهایت شکسته شدن آن می شود. در صورت شکسته شدن کامپوزیت ها باید هزینه های دیگر را برای تعویض آن ها متحمل شد. بنابراین برای جلوگیری از صرف هزینه های اضافی بهتر است که به درستی از آن ها مراقبت کرد. مسواک زدن مداوم و استفاده ی مرتب از دهانشویه کامپوزیت ونیر  توصیه هایی می باشد که دندانپزشکان همواره به افرادی که دندان هایشان را کامپوزیت نموده اند می نمایند.

محمد ساداتی بازدید : 86 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

قیمت  لمینت سرامیکی کل دندان ها چقدر است

زیبایی و بدون نقص بودن دندان ها شاید آرزوی خیلی از افراد باشد. عیوب ظاهری همچون بدرنگی و زردی دندان ها، شکستگی و لب پریدگی همگی مواردی هستند که زیبایی دندان ها را تحت تاثیر قرار     می دهند. لمینت دندان یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش های درمانی لمینت سرامیکی  و زیبایی نوین برای برطرف نمودن عیوب و مشکلات ظاهری دندان ها است. در حال حاضر افراد مشهور و سلبریتی ها از این روش برای زیبایی  دندان های خود استفاده می نمایند.  

برای تخمین قیمت لمینت کل دندان ها قبل از هر چیز باید این موضوع مشخص شود که قصد استفاده از کدام یک از روش های لمینت را دارید. لمینت دندان به طور کلی به دو دسته لمینت سرامیکی و کامپوزیت تقسیم می شود که این دو مدل لمینت از نظر جنس و ساخت لمینت سرامیکی  کاملا با یکدیگر متفاوت می باشند. لمینت سرامیکی دندان از جنس سرامیک است و نیاز است که پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته شود و به همین دلیل به این نوع لمینت دندان، روش غیر مستقیم هم می گویند. لمینت دندان سرامیکی، ظاهری زیباتر از کامپوزیت دارد علاوه بر آن دارای ثبات رنگ بیشتری بوده لمینت سرامیکی  و مقاوم تر است. به علت آنکه این مدل از لمینت از لحاظ ظاهری زیباتر بوده و طبیعی تر جلوه می نماید باید هزینه ی بیشتری را برای آن صرف نمود.

 از معایب لمینت سرامیکی آن است که برای نصب آن ها روی دندان ها دندانپزشک باید مقداری از مینای دندان را تراش دهد و به همین علت شما پس از آن به هیچ عنوان قادر نخواهید بود که از دندان های طبیعی خود استفاده نمایید.

در لمینت کامپوزیت، موادی که برای زیبایی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند از جنس کامپوزیت هستند و در مطب ساخته می شوند. استفاده از ونیر کامپوزیتی را روش مستقیم لمینت سرامیکی  هم می نامند. لمینت دندان از جنس کامپوزیت شفاف تر است و به همین علت برای دندان هایی که دارای لکه های بسیاری بوده و یا خیلی زرد می باشند شاید گزینه ی خوبی محسوب نشود. از مزایای کامپوزیت در مقایسه با لمینت سرامیکی می توان به هزینه ی کمتر آن اشاره نمود لمینت سرامیکی  و بدین ترتیب هزینه ی لمینت کل دندان ها در این روش بسیار کم تر و مقرون به صرفه تر می باشدا. پروسه ی نصب کامپوزیت ها بر روی دندان ها تنها در یک جلسه انجام پذیر است و علاوه بر آن بر خلاف روش لمینت سرامیکی در این روش نیازی به تراشیدن مینای دندان وجود ندارد.

چرا هزینه لمینت سرامیکی زیاد است

یکی از پرسش های افرادی که به مطب های دندانپزشکی مراجعه می نمایند آن است که چرا هزینه لمینت بالاست؟ در پاسخ باید گفت که اولا لمینت های دندانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، دوما آنکه نحوه نصب آن ها روی زیبایی لبخند تاثیر می گذارد و بنابراین نصبشان کمی سخت و پیچیده است و این پیچیدگی در خصوص روش لمینت سرامیکی بسیار بیشتر از کامپوزیت است. به عنوان نکته ی آخر نیز باید گفت به دلیل آنکه هر دو روش لمینت سرامیکی و کامپوزیت جنبه های زیبایی دارند، بیمه به هیچ عنوان هزینه های استفاده از این روش ها را متقبل نخواهد شد لمینت سرامیکی  و خود شخص باید تمامی هزینه ها را پرداخت کند.  

قیمت لمینت کل دندان ها تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار می گیرد. همانطور که در ابتدای مطلب هم گفتیم قبل از هر چیزی باید مشخص شود که شما قصد استفاده از کدام یک از روش های لمینت سرامیکی و کامپوزیت را دارید، چرا که قیمت لمینت بیشتر از کامپوزیت است.  لمینت سرامیکی علاوه بر این موضوع عوامل دیگری همچون میزان تخصص دندانپزشک، دستمزد دندانپزشک، موقعیت جغرافیایی مطب و تعداد دندان هایی که می خواهید لمینت سرامیکی همگی مواردی هستند که هر کدامشان به نوبه ی خود بر هزینه ی تمام شده موثر هستند.

محمد ساداتی بازدید : 102 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

عوارض کامپوزیت دندان های جلو همانگونه لمینت سرامیکی سپیدنت که می دانید کامپوزیت ونیر  یک تکنیک بسیار فوق العاده لمینت سرامیکی سپیدنت برای اصلاح طرح لبخند است کامپوزیت ونیر   تواند تنها در طی یک جلسه کلیه عیوب ظاهری لمینت سرامیکی سپیدنت دندان ها را برطرف نماید. در واقع عیوبی همچون بد رنگی ترک لمینت سرامیکی سپیدنت و شکستگی و یا حتی کامپوزیت ونیر   لب پریدگی دندان ها مواردی و مشکلاتی هستند که به راحتی توسط ونیر کامپوزیت برطرف می شوند. لمینت سرامیکی سپیدنت اگرچه که این روش نمی تواند جایگزین روش های درمانی دیگر همچون ارتودنسی شود کامپوزیت ونیر   اما در زیبا سازی دندان ها بسیار موثر عمل می نماید. افرادی که قصد کامپوزیت کردن دندان هایشان را دارند اغلب از بابت عوارض کامپوزیت ونیر   نگرانند. لمینت سرامیکی سپیدنت عوارض کامپوزیت دندان های جلو برای افرادی که اخیرا از ونیر کامپوزیت برای ترمیم کامپوزیت ونیر   دندان های خود استفاده کرده‌ اند لمینت سرامیکی سپیدنت تا حدودی شامل درد و ناراحتی جزئی و در برخی موارد نادر تورم و کبودی در لثه ها می باشد که ممکن است  این عوارض های نام برده شده تا دو هفته نیز ادامه داشته باشند. حساس شدن دندان های جلو به غذاهای سرد کامپوزیت ونیر   و گرم از دیگر عوارض کامپوزیت دندان های جلو است به نحوی که افراد هنگام گاز زدن یا خوردن غذاهای سفت ممکن است احساس درد کنند که در این هنگام دندانپزشک برای کاهش عوارض کامپوزیت ونیر دندان های جلو اغلب مسکن کامپوزیت ونیر  و داروهای ضد التهاب تجویز کامپوزیت ونیر   می کند.

علت درد پس از کامپوزیت ونیر  

به طور معمول داشتن احساس درد و ناراحتی پس از کامپوزیت ونیر   طبیعی  کامپوزیت ونیر   بوده اما باید حداکثر طی دو هفته برطرف شود. لمینت سرامیکی سپیدنت در صورتی که درد و ناراحتی به طور مداوم ادامه داشته باشد کامپوزیت ونیر   و یا حتی تشدید شود باید مجدد به نزد دندانپزشک لمینت سرامیکی سپیدنت مراجعه نمود تا علت درد و ناراحتی مشخص گردیده و رفع شود. لمینت سرامیکی سپیدنت از اصلی ترین دلایل درد کامپوزیت ونیر   بعد از کامپوزیت دندان های جلو می توان موارد زیر را نام برد:

عدم فرم دهی مناسب کامپوزیت ونیر   توسط دندانپزشک

وجود پوسیدگی هایی در دندان های زیر کامپوزیت

عدم مراقبت صحیح از کامپوزیت ونیر  

داشتن عادات نادرستی همانند دندان قروچه کردن یا ساییدن دندان ها به یکدیگر

آسیب دیدن رگ ها، بافت ها یا رشته های عصبی لمینت سرامیکی سپیدنت هنگام کاشت کامپوزیت ونیر   

دلایل حساس شدن دندان های جلو بعد از نصب کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر   پاکسازی دندان ها قبل لمینت سرامیکی سپیدنت از کامپوزیت کردن یکی از مهم ترین دلایلی است که مکن است سبب حساسیت دندان های شما پس از کامپوزیت ونیر   نسبت به غذاهای گرم و سرد شود. بهتر است برای کاهش این حساسیت از خمیر دندانهای مناسب کامپوزیت ونیر   و ضد حساسیت کامپوزیت ونیر   استفاده کنید و داروهایی که دندانپزشک توصیه لمینت سرامیکی سپیدنت کرده را به درستی کامپوزیت ونیر   مصرف نمایید تا حساسیت دندان ها برطرف شود. سهل انگاری کامپوزیت ونیر   در مراقبت از دندان ها لمینت سرامیکی سپیدنت نیز از دلایل دیگر حساسیت دندان ها کامپوزیت ونیر   می باشد. برای جلوگیری از حساس شدن دندان ها پس از کامپوزیت ونیر   باید به خوبی از دندان ها مراقبت کرد

 

اقدامات لازم برای کاهش عوارض ونیر کامپوزیت

برای کاهش عوارض ونیر کامپوزیت رعایت دستورالعمل لمینت سرامیکی سپیدنت های کامپوزیت ونیر    بهداشتی ومراقبت لمینت سرامیکی سپیدنت از کامپوزیت دندان بتوصیه می شود. به طور معمول دندانپزشک لمینت سرامیکی سپیدنت پس از کامپوزیت کردن به افراد اکیدا توصیه می کند حتما پس از صرف غذا و نوشیدنی از مسواک کامپوزیت ونیر   و نخ دندان استفاده نمایند. نوشیدن آب کافی بعد از هر وعده غذایی، خودداری از گاز زدن و جویدن غذاهای سفت به کامپوزیت ونیر   خصوص در چند روز اول بعد از کامپوزیت ونیر دندان و عدم مصرف نوشیدنی ها یا غذاهای اسیدی و حاوی الکل، از دستورالعمل هایی است کامپوزیت ونیر   که می تواند به کاهش عوارض لمینت سرامیکی سپیدنت کامپوزیت دندان های جلو کمک کند.

کامپوزیت ونیر   اگر با وجود رعایت تمامی توصیه لمینت سرامیکی سپیدنت و نکات بهداشتی باز احساس درد و ناراحتی همچنان در شما باقی ماند کامپوزیت ونیر   می توانید از داروهای مسکن استفاده کنید لمینت سرامیکی سپیدنت تا زمانی کامپوزیت ونیر   که بدنتان به کامپوزیت ونیر ها عادت کند. لمینت سرامیکی سپیدنت در صورتیکه درد، سوزش، تورم یا کبودی بیش از دو هفته ادامه داشت برای کاهش عوارض  کامپوزیت ونیر   دندان های لمینت سرامیکی جلو به دندانپزشک مراجعه کنید. کامپوزیت ونیر   اگر تصور می‌کنید دندانپزشکی کامپوزیت ونیر   که برایتان کامپوزیت نصب کرده مهارت و تخصص کافی نداشته است کامپوزیت ونیر   بهتر است یک عکس کامپوزیت ونیر   اشعه ایکس تهیه کرده و به دندانپزشک زیبایی دیگری لمینت سرامیکی سپیدنت مراجعه کنید کامپوزیت ونیر   تا علت عوارض لمینت سرامیکی سپیدنت و  کامپوزیت ونیر مشخص شده و برطرف شود.

محمد ساداتی بازدید : 34 چهارشنبه 11 فروردین 1400 نظرات (0)

ونیر مستقیم و غیر مستقیم کامپوزیت ونیر هر دو تکنیک هایی نوین در علم دندانپزشکی برای برطرف نمودن عیوب ظاهری دندان ها هستند. کامپوزیت ونیر با استفاده از این تکنیک ها می توان عیوب ظاهری دندان ها کامپوزیت ونیرهمچون بدرنگی ترک خوردگی و لب پریدگی ها را کامپوزیت ونیرمخفی نمود. کامپوزیت ونیردر ادامه قصد داریم در خصوص ونیر مستقیم و غیرمستقیم ر آنچه کامپوزیت ونیر که لازم است بدانید را به شما بگوییم:

ونیر مستقیم از موادی به نام رزین کامپوزیت ونیر  و همرنگ دندان لمینت سرامیکی ساخته شده است که برای دندان های جلویی و بهبود رنگ، کامپوزیت ونیر اندازه کامپوزیت ونیر و شکل نصب می شود. این نوع ونیرها یکی از درمان های لمینت سرامیکی رایج برای اصلاح طرح لمینت سرامیکی لبخند هستند که در طی یک جلسه روی دندان ها قرار گذاشته می شوند. کامپوزیت ونیر به عبارتی زمان آماده سازی لمینت سرامیکی آن ها بسیار کوتاه است.  کامپوزیت ونیر ونیرهای مستقیم در مقایسه کامپوزیت ونیر با ونیرهای غیرمستقیم ارزان قیمت تر و در نتیجه مقرون لمینت سرامیکی به صرفه تر می باشند کامپوزیت ونیر اما از رنگ پذیری بیشتری برخوردار می باشند کامپوزیت ونیر و به همین علت باید لمینت سرامیکی به خوبی از آن ها مراقبت کرد زیرا دچار تغییر رنگ و لکه می شوند. لمینت سرامیکی پس از نصب کامپوزیتونیر سپیدنت های مستقیم لمینت سرامیکی  باید تا جایی کامپوزیت ونیر که ممکن است مصرف مواد و نوشیدنی های رنگی را به حداقل رساند لمینت سرامیکی سپیدنت.

ونیر غیرمستقیم چیست

ونیرهای غیر لمینت سرامیکی مستقیم یا همان  لمینت سرامیکی دندان در لابراتور دندانپزشکی آماده شده و معمولا از جنس پرسلین یا سرامیک تهیه  می باشند و به همین علت کامپوزیت ونیر هماست که به آن ها لمینت سرامیکی یا ونیر پرسلین نیز می گویند. لمینت سرامیکی برای نصب ونیر غیر مستقیم برخلاف ونیر مستقیم باید دو جلسه به مطب دندانپزشکی مراجعه نمود.  کامپوزیت ونیر اولین جلسه لمینت سرامیکی آماده سازی لمینت سرامیکی و جلسه  بعدی نصب ونیر می باشدکامپوزیت ونیر در  کامپوزیت ونیر مقایسه کامپوزیت ونیر با ونیرهای مستقیم، این نوع ونیرها گران تر بوده و البته طول عمر آنان نیز بیشتر است . نکته ی بسیار مهمی لمینت سرامیکی که باید در خصوص ونیر غیرمستقیم یا همان لمینت بانید لمینت سرامیکی آن است که این تکنیک اصلاح لمینت سرامیکی طرح لبخند یک روش تهاجمی است چرا که  برای کامپوزیت ونیر نصبلمینت سرامیکی آن کامپوزیت ونیر باید حتما مقداری از مینای دندان لمینت سرامیکی تراشیده شود تا بتوان ورقه های لمینت سرامیکینازک پرسلینلمینت سرامیکی را روی دندان ها نصب نمود. آن دسته از افرادی کامپوزیت ونیر که نگران  کامپوزیت ونیر از بین رفتن ساختار  کامپوزیت ونیر دندان ها و آسیب به آن هستند کامپوزیت ونیر بهتر کامپوزیت ونیر  لمینت سرامیکی است که از  کامپوزیت ونیر روش کامپوزیت ونیر مستقیم برای اصلاح لمینت سرامیکی طرح لبخند استفاده نمایند. لمینت سرامیکی با این کامپوزیت ونیر وجودلمینت سرامیکی ونیرهای غیر مستقیم دارای لمینت سرامیکی مزایایی نیز  کامپوزیت ونیر هستند که سبب شده کامپوزیت ونیر افراد بسیاری به  لمینت سرامیکی استفاده کامپوزیت ونیر از این روش روی آورند:

مزایای ونیرهای غیر مستقیم کامپوزیت ونیر یا لمینت دندان کامپوزیت ونیر

ایجاد ظاهری طبیعی تر و زیباتر در لمینت سرامیکی دندان ها کامپوزیت ونیر

درخشش و شفافیت بیشتر در لمینت سرامیکی مقایسه با ونیر لمینت سرامیکی مستقیم کامپوزیت ونیر

برخورداری از مقاومت بالا در برابر استفاده طولانی لمینت سرامیکی مدت کامپوزیت ونیر

محافظت از دندان ها لمینت سرامیکی در برابر کامپوزیت ونیرشکستگی و ساییدگی     کامپوزیت ونیر   

مقاومت بالا لمینت سرامیکی در برابر لمینت سرامیکی لکه ها کامپوزیت ونیر

 

مراقبت هایلمینت سرامیکی لازملمینت سرامیکی پس از کامپوزیت ونیر

نکته ی بسیار مهمی که باید در خصوص نصب ونیرهای دندانی بدانید آن است که باید حتما تمامی موارد و کارهای لمینت سرامیکی لازم برای مراقبت از دندان ها را انجام دهید و نصب ونیرهای دندانی به معنای تمام شدن لمینت سرامیکی فرآیند مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان نیست. لمینت سرامیکی شما برای افزایش طول لمینت سرامیکی عمر آن ها لمینت سرامیکی باید حتما موارد زیر را رعایت لمینت سرامیکی نمایید:

دو بار مسواک زدن در روز و استفاده از نخ دندان لمینت سرامیکی و دهانشویه

مراجعه به دندانپزشک هر چند ماه یک بار برای لمینت سرامیکی کنترل دندان هایی که ونیر روی آنها نصب شده است. لمینت سرامیکی

اجتناب از مصرفلمینت سرامیکی مواد غذایی سفت مانند آجیل ها لمینت سرامیکی

جلوگیری لمینت سرامیکی از مصرف بیش از حد غذاهایی چسبناک لمینت سرامیکی به دلیل ایجاد پوسیدگی کامپوزیت ونیر در دندان های طبیعی

به حداقل کامپوزیت ونیر رساندن دخانیات  کامپوزیت ونیر بعد از نصب لمینت سرامیکی

به حداقل رساندن مصرف نوشیدنیلمینت سرامیکی های رنگی مانند چای و قهوه  لمینت سرامیکی

استفاده از نایت کامپوزیت ونیر گارد یا همانلمینت سرامیکی محافظ   کامپوزیت ونیر برای افرادی که کامپوزیت ونیر دچار عارضه ی  لمینت سرامیکی دندان قروچه  کامپوزیت ونیر هستند. کامپوزیت ونیر

محمد ساداتی بازدید : 103 چهارشنبه 11 فروردین 1400 نظرات (0)

تکنیک کامپوزیت ونیر یکی از تکنیک هایی است لمینت سرامیکی که افراد برای اصلاح طرح لبخند کامپوزیت ونیر از آن استفاده  می نمایند. تغییر رنگ دندان‌ها، شکستگی‌ کامپوزیت ونیر های گسترده و لب پریدگی دندان ها، کامپوزیت ونیر دندان‌های نامرتب یا پوسیدگیلمینت سرامیکی دندان‌ها ممکن است باعث ایجاد اختلال در زیبایی کامپوزیت ونیر  طرح لبخند افراد شوند. کامپوزیت ونیر این موضوع سبب کامپوزیت ونیر کاهش اعتماد به نفس و ایجاد تصویری لمینت سرامیکی ناخوشایند شده و تاثیری لمینت سرامیکی منفی بر کیفیت زندگی می گذارد. ونیر یا همان کامپوزیت نوعی ماده ترمیم کننده دندان است که توسط دندانپزشک بر روی دندان گذاشته کامپوزیت ونیر شده فرملمینت سرامیکی داده می شود. با قرار دادن کامپوزیت ونیر روی دندان ها کلیه لمینت سرامیکی سپیدنت عیوب مخفی می شوند و بدین لمینت سرامیکی ترتیب دندان کامپوزیت ونیر ها سفیدتر و سالم تر کامپوزیت ونیر از قبل به نظر می رسند. کامپوزیت دندان در مقایسه کامپوزیت ونیر با  لمینت دندان ارزان تر است لمینت سرامیکی و در یک جلسه کامپوزیت ونیر قابل انجام است لمینت سرامیکی اما ماندگاری و طول عمر لمینت ها از کامپوزیت بیشتر است.   برای چه کسانی کامپوزیت ونیر  مناسب است

افرادی لمینت سرامیکی که به طور معمول دارای دندان های لمینت سرامیکی بدرنگ می باشند کامپوزیت ونیر و یا دندان هایشان دچار شکستگی ها و لب پریدگی هاییکامپوزیت ونیر است کاندیدای  مناسبی لمینت سرامیکی برای برای  کامپوزیت ونیرهستند. نکته ای که باید بدانید آن است که تکنیک کامپوزیت ونیر صرفا یک تکنیک زیبایی است و  کامپوزیت ونیر به هیچ عنوان نمی تواند جایگزینکامپوزیت ونیر تکنیک های دیگرهمچون ارتودنسی شود.کامپوزیت ونیر در صورتی که فاصله یکامپوزیت ونیر دندان ها لمینت سرامیکی بسیار زیاد باشد و یا دندان ها به شدت به هم ریخته هستند تنها روش برای اصلاح طرح لبخند استفاده از ارتودنسی است و در چنینکامپوزیت ونیر شرایطی کامپوزیت به هیچ عنوان مناسب نیست زیرا کامپوزیت نمی تواند جلو کامپوزیت ونیر و عقب بودن دندان ها یا کج بودن آنها را اصلاح نماید. همچنین، برای نصب کامپوزیت ونیر دندان ها باید سالم باشند.  کامپوزیت ونیر هرگونه پوسیدگی یا بیماری لثه، باید پیش از قرارگیری ونیر روی لمینت سرامیکی دندان درمان شود.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید لمینت سرامیکی سپیدنت که از ساییدن دندان ها که به آن، بیماری براکسیسم کامپوزیت ونیر سپیدنت یا دندان قروچه گفته می شود رنج می برید، لمینت سرامیکی گزینه مناسبی لمینت سرامیکی برای شما نیست. کامپوزیت ونیر دندان قروچه مداوم کامپوزیت ونیر سپیدنت و مزمن، می تواند موجب لب پریدگی، شکستن یا حتی جداشدن کامل ونیر از لمینت سرامیکی دندان شود همچنین افرادی کامپوزیت ونیر که دندان هایشان برجستگی بیشتری دارند بهتر است به جای کامپوزیت ونیر دندان از لمینت سرامیکی برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. کامپوزیت ونیر ضخامت لمینت دندان سرامیکی بسیار جزئی است و بنابراین برای افرادی کامپوزیت ونیر با دندان لمینت سرامیکی سپیدنت های برجسته مناسب تر است. به طور کلی تکنیک لمینت سرامیکی  برای موارد زیر کامپوزیت ونیر قابل استفاده لمینت سرامیکی بوده لمینت سرامیکی و مناسب است:

افرادی که دندان هایشان  لمینت سرامیکی دارای فاصله های کامپوزیت ونیر جزئی می باشد.

 لمینت سرامیکی افرادی که دارای  کامپوزیت ونیر دندان های شکسته، لب پریده کامپوزیت ونیر یا ترک خورده هستند.

افرادی که دندان های لک دار یا بدرنگ دارند. کامپوزیت ونیر سپیدنت

کامپوزیت ونیر افرادی که پرشدگی کامپوزیت ونیر سپیدنت های قابل مشاهده دارند که ظاهر نازیبایی دارند. کامپوزیت ونیر

مراقبت های لازم بعد از نصب کامپوزیت دندان

مراقبت از دندان ها پس از کامپوزیت ونیر  بسیار حائز اهمیت است زیرا دندان ها پس از چسباندن کامپوزیت، نیاز به مراقبت بیشتری دارند.  کامپوزیت ونیر به خاطر داشته باشید که پس از نوشیدن کامپوزیت ونیر چای قهوه نوشابه و غذاهای رنگی حتما باید دندان هایتان کامپوزیت ونیر را مسواک بزنید و از نخ دندان کامپوزیت ونیر نیز استفاده کنید. مسواک زدن پس از مصرف غذاهای رنگی لمینت سرامیکی سبب می شود تا رنگدانه ها به مدت  لمینت سرامیکی زیادی در تماس با دندان های کامپوزیتی کامپوزیت ونیر نباشد. علاوه بر آن باید از خوردن کامپوزیت ونیر غذاهای خیلی لمینت سرامیکی سفت خودداری کنید زیرا در غیراین صورت کامپوزیت ها در مدت کوتاهی کامپوزیت ونیر دچار شکستگی می شوند که در آن صورت باید کامپوزیت ونیر تعویض شوند. شکستن پسته، تخمه، بادام لمینت سرامیکی و انواع خوراکی‌های سخت یا جویدن یخ، ته دیگ و با دندان‌های کامپوزیت ونیر طبیعی کامپوزیت ونیر بسیار آسیب زا می باشد اما باید بدانیدلمینت سرامیکی که این آسیب در مورد دندان کامپوزیت شده بسیار جدی ‌تر لمینت سرامیکی است. توجه لمینت سرامیکی به نکات لمینت سرامیکی مراقبتی سبب افزایش ماندگاری و کامپوزیت ونیر می شود.  

محمد ساداتی بازدید : 169 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام یکی از موضوعاتیکامپوزیت ونیر

 است که اکثر بیماران از آن مطلع نیستند. تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام لازم است بدانید کهکامپوزیت ونیر اگر نگران هزینه پر کردن کامپوزیت ونیر  دندان هایتان می باشید،تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام کم هزینه تر کامپوزیت ونیر از تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام است و این به علت تفاوت لمینت سرامیکی هایی است که این دو با هم دارند. کامپوزیت ونیر  هنگامی که دندان دچار پوسیدگی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام می شود،  دندانپزشک کامپوزیت ونیر  برای درمان آن در ابتدا  کامپوزیت ونیر بخش های پوسیده و خراب را از دندان تخلیه نموده و سپس تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام به وسیله ی مواد پرکامپوزیت ونیر  کننده دندان را پر می کند. برای پر کردن دندان ها از انواع گوناگونی از مواد ترمیمی می توانتفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام استفاده کامپوزیت ونیر نمود اما دو نمونه از متداول و رایج ترین تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام مواد ترمیمی دندان کامپوزیت سفید و آمالگام کامپوزیت ونیر  است که نقره ای رنگ می باشد.  

آمالگام آمالگام را می توان جزو قدیمی ترین ماده ترمیمی دانست کامپوزیت ونیر

 که دارای رنگ نقره ای لمینت سرامیکی  است. تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام ترکیبی از نقره جیوه و قلع به همراه تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام برخی اجزای دیگر مثل مس کامپوزیت ونیر  است. محبوبیت آمالگام در حالتفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام حاضر بسیار لمینت سرامیکی کمتر از گذشته است کامپوزیت ونیر

 چرا که افراد ترجیح می دهند از مواد همرنگتفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  دندان برای پر نمودن آن استفاده نمایند. کامپوزیت ونیرنکته ی قابل توجه آنکه درستکامپوزیت ونیر  است تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام که تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگامدر ترکیب کامپوزیت ونیر آمالگام جیوه کامپوزیت ونیر  وجود دارد ولی این جیوه تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام در ترکیب تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگامبا کامپوزیت ونیرسایرتفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام مواد است و هیچگونه کامپوزیت ونیر  مسمومیت تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام و یا کامپوزیت ونیر  مشکلی را برای فرد به وجود نمی آورد و هنوز کامپوزیت ونیر  هم آمالگام به عنوان یک تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام استاندارد جهانی کامپوزیت ونیر ماده تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام پر کردنی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگامدندان در بسیاری از کشورها ازجمله کامپوزیت ونیر  امریکاست.

ماده ترمیم کننده کاموزیت ونیر

تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام یک ماده ی ترمیمی کامپوزیت ونیر است که در حال حاضر کامپوزیت ونیر بسیار بیشتر از آمالگام طرفدار کامپوزیت ونیر دارد و علت تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  آن هم آن است که ظاهری تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام کاملا طبیعی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام داشته و از استحکام تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام خوبی نیز برخوردار است. بر خلاف کامپوزیت ونیر سایر مواد ترمیمی دچار خوردگی و تیرگی نمی شود. کامپوزیت ونیر در مقایسه با آمالگام گران تر است و تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام به طور کلی برای حفره های کامپوزیت ونیر وسیع مناسب نیست.

مقایسه دو ماده پر کننده آمالگام و کامپوزیت ونیر

کار با آمالگام نسبت به کامپوزیت ونیر  برای دندانپزشک کامپوزیت ونیر آسان تر می باشد. لمینت سرامیکی

برخی افراد ممکن است نسبت به آمالگام آلرژی کامپوزیت ونیر نشان دهند، اما واکنش آلرژی به کامپوزیت ونیر تا کنون مشاهده لمینت سرامیکی  نشده است لمینت سرامیکی علاوه بر آن کامپوزیت عایق حرارتی بسیار کامپوزیت ونیر خوبی لمینت سرامیکی  می باشد اما آمالگام چون از کامپوزیت ونیر جنس فلز است رسانای کامپوزیت ونیر خوبی برای انتقال دما است و هنگامی که پر شدگی زیاد لمینت سرامیکی  باشد، لمینت سرامیکی حساسیت دندان نسبت لمینت سرامیکی  به سرما و گرما به وجود می آید و این در حالیست لمینت سرامیکی  که چنین کامپوزیت ونیر چیز در کامپوزیت وجود لمینت سرامیکی  ندارد.

استحکام آمالگام بیشتر از کامپوزیت ونیر  است و به همین کامپوزیت ونیر علت برای پر کردن حفره های کامپوزیت ونیر دندان های انتهایی کامپوزیت ونیر که غالبا فشار کامپوزیت ونیر  زیادی به آنها وارد می شود کامپوزیت ونیر  مناسب تر است.  تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام برای پر کردن دندان با لمینت سرامیکی  باید بتوان دندان لمینت سرامیکی را ایزوله کرده و کاملا خشک نگه داشت. در نواحی که خشک لمینت سرامیکی  نگه داشتن دندان دشوار می باشد مانند دندان های عقبی و تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام پوسیدگی های زیر مرز لثه، معمولا آمالگام گزینه ی بهتری محسوب می شود.  تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام

آمالگام از دوام و طول عمر بیشتری کامپوزیت ونیر  برخوردار است.

از لحاظ زیبایی لمینت سرامیکی  در سطح بهتری از آمالگام قرار دارد تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  به این دلیل که آمالگام نقره ای رنگ لمینت سرامیکی  است و کامپوزیت دارای رنگ سفید و همرنگ دندان دندان است. لمینت سرامیکی

درصورتی که انتخاب درمان کامپوزیت ونیر برای یک کامپوزیت ونیر دندان درست کامپوزیت ونیر  باشد، آمالگام یا کامپوزیت ونیر ازنظر دوام فرق چندانی باهم دیگر ندارند.   کامپوزیت ونیر

برای پر کردن دندان با تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام نیاز کمتری به تراشیدن و دریل کردن لمینت سرامیکی  دندان است و بدین تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام ترتیب بخش بیشتری از لمینت سرامیکی  ساختار طبیعی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام دندان حفظ می شود. علاوه بر آن شکل دهی به مواد کامپوزیتی برای دندانپزشک تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام راحت تر است در نتیجه تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام شکل نهایی آن خیلی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام بیشتر شبیه به دندان واقعی خواهد بود.

محمد ساداتی بازدید : 92 پنجشنبه 05 فروردین 1400 نظرات (0)

انواع مارک کامپوزیت موجود در بازار

وجود انواع مارک کامپوزیت دندان در بازار انتخاب را برای کامپوزیت ونیر بیماران سخت کرده است زیرا افراد انواع مارک کامپوزیت دندان به طور معمول نمی دانند که کامپوزیت ونیر  کدام مارک کامپوزیت بهتر است و دوام بالاتری دارد. نکته ای کاموزیت ونیر  که باید به آن توجه کرد آن است که انتخاب بهترین مارک کامپوزیت دندان باید بر اساس ویژگی ها، سایه های رنگ موجود، کامپوزیت ونیر مرغوبیت انواع مارک کامپوزیت دندان و کیفیت رزین کامپوزیت صورت گیرد.  بهترین کامپوزیت های دندان آن دسته کامپوزیت ونیر می باشد انواع مارک کامپوزیت دندان که از زیبایی ظاهری حوبی برخوردار بوده و به نحوی دارای شکلی طبیعی باشند.  کامپوزیت ونیر علاوه بر آن بهترین انواع مارک کامپوزیت دندان نوع کامپوزیت ونیر، رزین هایی هستند کامپوزیت ونیر که به سرعت بعد کامپوزیت ونیر  از برخورد اشعه لیزر سفت شوند و بیمار بتواند بلافاصله انواع مارک کامپوزیت دندان بعد از جلسه درمانی برای جویدن غذاهای کامپوزیت ونیر  مختلف کامپوزیت ونیر  از آنها استفاده کند. یکی دیگر از ویژگی های کامپوزیت با کیفیت قابلیت ترمیم آن می باشد. به طوری که انواع مارک کامپوزیت دندان اگر یکی از آنها کامپوزیت ونیر  ترک بردارد یا بشکند، نیازی به تعویض ندارد بلکه دندانپزشک کامپوزیت ونیر  می تواند انواع مارک کامپوزیت دندان به راحتی مجددا آنها را ترمیم نماید. کامپوزیت ونیر در ادامه ی انواع مارک کامپوزیت دندان مطلب قصد داریم شما را با برخی از انواع مارک کامپوزیت ونیر موجود در بازار آشنا سازیم:  

Bisco

شرکت بیسکوجزو یکی ازمعروف کامپوزیت ونیر ترین شرکت انواع مارک کامپوزیت دندان هایی است که کامپوزیت ونیر در زمینه ی کامپوزیت ونیر تولید انواع مارک کامپوزیت دندان فعالیت می نماید. مقر این کامپوزیت ونیر شرکت در آمریکا است. این شرکت برای حفاظت از لثه و دندان های طبیعی انواع مارک کامپوزیت دندان از ماده تحریک کننده ای به اسم سیلیکات کلسیم برای کامپوزیت ونیر 

برند مشهور Kerr ابتدا  انواع مارک کامپوزیت دندان کامپوزیت های پرکننده دندان های پوسیده را انواع مارک کامپوزیت دندان تولید انواع مارک کامپوزیت دندان می‌ کرد که به علت انواع مارک کامپوزیت دندان کیفیتانواع مارک کامپوزیت دندانمرغوب و دوام و طول عمر بالا مورد استفاده انواع مارک کامپوزیت دندان بسیاری از دندانپزشکان قرار گرفته بود. انواع مارک کامپوزیت دندان  و کامپوزیت ونیر  در سال های اخیر و بعد از معرفی کامپوزیت ونیر، شرکت کر اقدام به تولید رزین های کامپوزیت با قابلیت انطباق رنگ، کامپوزیت ونیر  مقاومت در برابر سایش و استحکام بالا کرد. سازگاری فوق العاده این کامپوزیت ونیر  رزین کامپوزیت ونیر  های کامپوزیت ونیر  با بافت دندان‌ها و لثه و همچنین کامپوزیت ونیر  تنش برشی بسیار کم و قابلیت سفت شدن بسیار سریع از ویژگی کامپوزیت ونیر  های اساسی مارک کامپوزیت کر نسبت به سایر انواع مارک کامپوزیت دندان است.

 

شرکت   Colteneیکی از جدید ترین کامپوزیت ونیر  تکنولوژی های کامپوزیت ونیر را با خصوصیات نانوهیبریدی کامپوزیت ونیر  که به مینای دندان بسیار شبیه است به بازار عرضه کرده است. کامپوزیت ونیر  این شرکت سابقه بسیار طولانی در ساخت ونیر های کامپوزیت ونیر دارد کامپوزیت ونیر  و توانسته است رزین های کامپوزیت را با قیمت های انواع مارک کامپوزیت دندان مناسب کامپوزیت ونیر  تولید نماید.

DMG یکی از انواع مارک کامپوزیت دندان میکرو می باشد کامپوزیت ونیر  که ونیر کامپوزیت آن خاصیت انقباض پلیمریزاسیون و کامپوزیت ونیر  مقاومت بالایی دارند و زمانی که در برابر اشعه لیزر سفت می شوند در طول زمان کامپوزیت ونیر  مقاومت در برابر سایش و ضربه را روی دندان ها حفظ می کنند.

شرکت دی ام پی تولید کننده کامپوزیت های نانوهیبرید است کامپوزیت ونیر  که به راحتی روی دندان ها کامپوزیت ونیر شکل کامپوزیت ونیر  می گیرند و تخلخل بسیار پایینی دارند. ویژگی های منحصر به فرد این مدل کامپوزیت ونیر  از کامپوزیت، پلیمریزاسیون کامپوزیت ونیر   و مقاومت بالا در برابر زرد شدن کامپوزیت ونیر و تغییر رنگ است.

 از دیگر شرکت‌های تولید کننده کامپوزیت ونیر  رزین کامپوزیت نانوهیبرید می‌توان به ایوکلار ویوادن اشاره نمود کامپوزیت ونیر  که سفت شدن ونیرهای آن روی دندان ها بسیار کامپوزیت ونیر  سریع انجام می گیرد و تقریبا هیچ گونه دوره نقاهتیکامپوزیت ونیر  برای بیمار ندارد کامپوزیت ونیر  و مواد استفاده شده از آن بدون نیاز به استفاده از لایه های اضافی یا تجهیزات دندانپزشکی پیچیده می تواند به راحتی روی دندان کامپوزیت ونیر  شکل گرفته و به سرعت سفت شوند. به طور معمول رضایت بیماران از کامپوزیت کردن دندان هایشان به علت امکان کامپوزیت ونیر  گاز زدن کامپوزیت ونیر   و جویدن هر نوع غذایی کامپوزیت ونیر  بلافاصله کامپوزیت ونیر  بعد از اتمام کامپوزیت ونیر   جلسه نصب کامپوزیت است و رزین کامپوزیت Ivoclar Vivaden دقیقا این ویژگی کامپوزیت ونیر  را داشته و به طور کلی برای همین هدف هم کامپوزیت ونیر  طراحی شده است.

محمد ساداتی بازدید : 82 چهارشنبه 04 فروردین 1400 نظرات (0)

فرق بین کامپوزیت و روکش دندان مطلبی است که برای شما عزیزان در این مقاله شرح می دهیم.  کامپوزیت ونیر روشی است که بیشتر کامپوزیت ونیر  در کلینیک های زیبایی برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  دندان های افراد ممکن است بعد از سال ها استفاده رنگی تیره کامپوزیت ونیر  و زرد به خود گرفته باشد و ترک های ریزی روی سطح خارجی آن ها وجود داشته باشد، استفاده از این روش می تواند کامپوزیت ونیر  حفاظی کامپوزیت ونیر  در برابر این آسیب ها باشد. فرق بین کامپوزیت و روکش دندان   در این روش درمانی پوشش کامپوزیتی تنها بر روی سطح خارجی دندان قرار میگیرد. فرق بین کامپوزیت و روکش دندان در  کامپوزیت ونیر  معمولا دندان ها تراش داده نمی شود. تنها روشی است که نیاز به ارسال نمونه کامپوزیت ونیر به لابراتور جهت ساخت ندارد، قالبی فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  که دکتر فرم داده است فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  نیاز به زمان فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  ساخت زیادی ندارد کامپوزیت ونیر  و با کم ترین هزینه ساخته می شود، اما باید در اینجا گفت که  کامپوزیت همیشه نمیتواند درمان موثری باشد.

مواردی خاص در انجام کامپوزیت ونیر

در درمان ریشه یا روت کانال تراپی دندان که به اصطلاح عموم عصب کشی کامپوزیت ونیر  نیز گفته می شود، ممکن است بعد از مدتی دندان کامپوزیت ونیر  رنگ و شفافیت خود را از دست دهد و به رنگ خاکستری و یا مشکی متمایل شود. کامپوزیت ونیر درمان فرق بین کامپوزیت و روکش دندان نمیتواند این تغییر رنگ را از بین ببرد و ظاهر مناسب کامپوزیت ونیر  برای دندان فراهم آورد، فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  دومین فرق بین کامپوزیت و روکش دندان نکته حائز اهمیت این است که کامپوزیت ونیر  توانایی محافظت کامپوزیت ونیر  از دندان اندو شده را ندارد. کامپوزیت ونیر  در روش روکش دندان ابتدا کل سطوح دندان ها تراشیده میشود کامپوزیت ونیر  که این روکش کل دندان را در بر می گیرد. به کمک سپیدنت کامپوزیت ونیر  مرجع کامپوزیت ونیر دندانپزشکی کامپوزیت ونیر  در کشور می توانید این عمل زیبایی را توسط بهترین کلینیک های زیبایی انجام دهید. در این روش از دندان هایی شما قالب گرفته شده و برای ساخت به لابراتور کامپوزیت ونیر فرستاده می شود. در مرحله بعدی پس از امتحان در دهان کامپوزیت ونیر در صورت مناسب بودن جهت گلیز کامپوزیت ونیر یا براق شدن مجددا به لابراتوار ارسال می گردد.

انتخاب روکش مناسب برای کامپوزیت ونیر

دندانپزشکان انجام می شود. فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  یا متال سرامیک که در کور فلزی ساخته می شود. کامپوزیت ونیر  روکش تمام سرامیک کامپوزیت ونیر  دومین مورد است  که کامپوزیت ونیر جنس آن از ر زیرکونیای یا سرامیک هست ودر موراد زیبایی بیشترین کامپوزیت ونیر کاربرد را دار. کامپوزیت ونیر  برای دندان هایی که فرم نامنظمی در دندان دارند، استفاده می شود، البته کامپوزیت ونیر  برای کامپوزیت ونیر برای تغییر فرم و یا روشنتر کامپوزیت ونیر دیده شدن دندانها نیز استفاده میشود و کاربرد کروان بیشتر فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  در دندانهای درمان ریشه یا عصب کشی شده است کامپوزیت ونیر که نیاز کامپوزیت ونیر  به محافظت و همچنین پوشاندن تغییر رنگ ناشی دارند و جلوه کامپوزیت ونیر  و زیبایی دندان کامپوزیت ونیر  را به آن باز میگرداند.

اصلاح و ترمیم دندان ها کامپوزیت ونیر  با روشهای مختلفی امکان پذیر است. یکی از این روش ها فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  است، فرق بین کامپوزیت ونیر  و روکش دندان  که در بالا به آن اشاره شد، روکش دندان، ونیر کامپوزیت، لمینت سرامیکی، ارتودنسی و غیره گزینه هایی هستند که افراد می توانند برای اصلاح عیوب ظاهری دندانهای خود استفاده کنند. همه کامپوزیت ونیر این روش ها برای رسیدن به اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. کامپوزیت ونیر برای این مورد حتماً باید با دندان پزشک خود مشورت کنید و در مورد مزایا و معایب کامپوزیت ونیر  هر دو روش کامپوزیت ونیر  اطلاعات کافی کسب نمایید.

گاهی اوقات پیش می آید برای دندان های خود از روکش دندان استفاده کرده باشید و پس از چند سال تصمیم می گیرید دندان های خود را برای اصلاح طرح لبخند کامپوزیت ونیر  کنید، اما تردید دارند که آیا می توان فرق بین کامپوزیت و روکش دندان روکش شده فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  را کامپوزیت ونیر کرد؟ فرق بین کامپوزیت و روکش دندان برای پاسخ به این کامپوزیت ونیر  سوال ابتدا بهتر است فرق بین کامپوزیت و روکش دندان را توضیح دهیم کامپوزیت ونیر  نسبت به روکش دندان بسیار کمتر بوده و در این کامپوزیت ونیر روش  نیازی فرق بین کامپوزیت و روکش دندان به تراشیدن مینای فرق بین کامپوزیت و روکش دندان برای کامپوزیت ونیر نیست. بعد از پایان کار ممکن است افراد تا چند ساعت یا چند روز احساس درد و ناراحتی فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  جزئی داشته باشند فرق بین کامپوزیت و روکش دندان کامپوزیت ونیر  اما این فرق بین کامپوزیت و روکش دندان علائم به سرعت کامپوزیت ونیر  از بین می رود.

محمد ساداتی بازدید : 120 جمعه 29 اسفند 1399 نظرات (0)

قیمت کامپوزیت کاریزما به سبب کامپوزیت ونیر  کیفیت عالی و استحکام بالا در مقایسه با سایر کامپوزیت های بی کیفیت بالاتر است. این کامپوزیت ساخت کشور آلمان می باشد و کشور کامپوزیت ونیر  آلمان نیز یکی قیمت کامپوزیت کاریزما  از آن دسته کشورهایی است که در تولید کامپوزیت های با کیفیت بسیار عالی کامپوزیت ونیر  عمل نموده است. کامپوزیت ونیر  کاربرد قیمت کامپوزیت کاریزما  دیگر این کامپوزیت ونیر ، اسپلینت کردن دندان ها کامپوزیت ونیر می باشد و از کامپوزیت ونیر مزایای آن عدم کامپوزیت ونیر  چسبندگی به قلم است. عدم پسبندگی به قلم قیمت کامپوزیت کاریزما  ویژگی بسیار مهمی می باشد کامپوزیت ونیر  در واقع چسبندگی کامپوزیت ونیر به ابزارها و قلم می تواند یکی از موارد تعیین کامپوزیت ونیر کننده در انتخاب برند کامپوزیت ونیر باشد. کامپوزیت ونیر بسیاری بودند که پالیش بسیار خوب و یا فیلر بالایی داشتند اما به علت چسبندگی کامپوزیت ونیر  فراوان کنار گذاشته شدند.

 کامپوزیت ونیر یک روش قیمت کامپوزیت کاریزما درمانی برای ترمیم قیمت کامپوزیت کاریزما  و زیبایی دندان های جلو و برطرف نمودن عیوب ظاهری قیمت کامپوزیت کاریزما  آن ها استفاده می شود. به علت این موضو ع کامپوزیت ونیر لازم است که در انتخاب برند کامپوزیت دقت لازم را داشت تا بهترین گزینه کامپوزیت ونیر  را انتخاب نمود. مهم ترین کامپوزیت ونیر  خصوصیتی کامپوزیت ونیر  که سبب می شود کامپوزیت ونیر  انواع مارک کامپوزیت دندان از یکدیگر متمایز کامپوزیت ونیر شوند مواد سازنده کامپوزیت ونیر  و اندازه ذرات به کار رفته در ساخت رزین کامپوزیت ونیر است. در ادامه مطلب قصد داریم در خصوص مواد سازنده کامپوزیت صحبت کرده و شما را کامپوزیت ونیر  با برندهای معتبر دیگر کامپوزیت ونیر آشنا سازیم:  

میکروفیل ها در حقیقت اصلی کامپوزیت ونیر ترین مواد تشکیل دهنده رزین کامپوزیت ونیر محسوب می شوند. میکروفیل کامپوزیت ونیر ها به طور متوسط کامپوزیت ونیر  کوچک ترین اندازه ذره را دارا هستند و به همین علت آن ها نسبت به سایر رزین های کامپوزیتی، تخلخل قیمت کامپوزیت کاریزما کمتری دارند و بعد از کامپوزیت ونیر پولیش شدن، براق تر به نظر می آیند. کامپوزیت ونیرهایی که از جنس کامپوزیت ونیر  میکروفیل می باشند با گذشت زمان براقیت کامپوزیت ونیر  و شفافیت خود را از دست نداده و از مقاومت بسیار بالاتری کامپوزیت ونیر  در مقایسه با کامپوزیت ونیر دیگر در مقابل سایش برخوردار هستند. همچنین میکروفیل ها دیرتر زرد می شوند و تجمع پلاکت روی آنها کمتر مشاهده می‌ شود. به همین دلیل سازگاری رزین های کامپوزیت میکروفیل با بافت کامپوزیت ونیر  های دهان و کاپوزیت ونیر دندان بسیار بیشتر است. شفافیت کامپوزیت ونیر میکروفیل به علت بازتاب نور فوق‌العاده، قیمت کامپوزیت کاریزما روی دندان ها کاملا طبیعی به نظر می رسد. کامپوزیت ونیر

 

میکروهیبرید

میکروهیبرید ها می ‌توانند روی لایه عاج دندان نیز کامپوزیت ونیر فرم دهی شوند. این نوع رزین کامپوزیت از مقاومت بالایی کامپوزیت ونیر  برخوردار است و حتی برای حمایت از لایه میکروفیل مینای دندان نیز گزینه مناسبی محسوب کامپوزیت ونیر می شود. اندازه ذرات کامپوزیت ونیر میکروهیبرید نسبت به نانو فیل و میکروفیل بزرگتر است و به همین علت مقاومت آن در برابر زرد قیمت کامپوزیت کاریزما شدن کامپوزیت ونیر  کمتر خواهد بود از طرف دیگر به علت داشتن ذرات بزرگتر خواص کامپوزیت ونیر  قیمت کامپوزیت کاریزما استحکامی آن بالاتر است. کامپوزیت ونیر  میکروهیبرید ها از سه نوع کامپوزیت متفاوت کامپوزیت ونیر ساخته می شوند و برای کامپوزیت ونیر  پوشاندن دندان‌هایی که تغییر رنگ داده اند بسیار مناسب می باشند. کامپوزیت ونیر

 

 

 

نانوفیل

کامپوزیت‌ ونیر نانوفیل با ترکیبی از تکنولوژی کامپوزیت ونیر  فیلرهای قدیمی با ذرات نانو بسیار مستحکم و با مقاومت بالا تولید شدند که از لحاظ ظاهری نیز کاملا طبیعی کامپوزیت ونیر  به نظر می رسند و این طبیعی بودن سبب زیبایی بیشتر آن ها شده است. کامپوزیت ونیر در حال حاضر دو نوع رزین کامپوزیت نانوفیل به نام های رزین نانوفیل کامل و رزین نانو هیبرید در بازار موجود می باشد. کامپوزیت ونیر  رزین نانو فیل کامل کامپوزیت ونیر ، ذراتی با اندازه نانو در ماتریس رزین دارند. در صورتی که نانوهیبریدها کامپوزیت ونیر حاوی ذرات بزرگتری اطراف ذرات به اندازه نانو می باشند. کامپوزیت ونیر به طور کلی می توان گفت که رزین های نانوفیل نسبت به تجمع پلاک یا زرد شدن در طول زمان قیمت کامپوزیت کاریزما به اندازه میکروفیل ها مقاوم نیستند کامپوزیت ونیر  و در مقایسه با رزین های میکروهیبرید سطح صیقلی تری دارند. کامپوزیت ونیر

 

انواع دیگر مارک های مشهور کامپوزیت دندان

  1. بیسکو
  2. Coltene  
  3. کامپوزیت ونیر DMG America  
  4. DMP Dental کامپوزیت ونیر
  5. Ivoclar Vivadenکامپوزیت ونیر
  6. Kerr کامپوزیت ونیر
  7. Tokuyama Dental America
محمد ساداتی بازدید : 129 جمعه 29 اسفند 1399 نظرات (0)

کامپوزیت ونیر یکی از آن دسته روش های درمانی رایج و پر طرفدار است انواع رنگ کامپوزیت ونیر که کاربرد زیبایی داشته و برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. کامپوزیت ونیر مشکلات دندانی از قبیل وجود فاصله بین دندان ها دندان های شکسته و لب پریده و یا دندان های بد رنگ انتخاب رنگ کامپوزیت دندان به وسیله ی کامپوزیت ونیر برطرف خواهند شد. کامپوزیت ونیر از ماده ای به نام رزین کامپوزیت ونیر ساخته می شود کامپوزیت ونیر و رزین کامپوزیت نیز در واقع همان ماده ای می کامپوزیت ونیر باشد که از آن برای پر کردن دندان کامپوزیت ونیر  استفاده می کنند.   کامپوزیت ونیر به وسیله ی متخصص دندانپزشکی زیبایی بطور مستقیم روی کامپوزیت ونیر دندان ها قرار داده شده کامپوزیت ونیر  و سبب اصلاح عیوب دندان ها می شود. انواع رنگ کامپوزیت دندان یکی از پیچیده ترین کامپوزیت ونیر نکاتی است که بیمار و دندان پزشک پیش از نصب کامپوزیت ونیر انواع رنگ کامپوزیت دندان  ها باید در انتخاب آن دقت کافی داشته باشند. در ادامه ی مطلب قصد داریم ر خصوص انواع رنگ کامپوزیت دندان  دندان بیشتر صحبت نماییم:

متخصص زیبایی دندان برای انتخاب انواع رنگ کامپوزیت ونیر دندان کامپوزیت ونیر فاکتورهای گوناگونی کامپوزیت ونیر  را مدنظر قرار می دهد. کامپوزیت ونیر فاکتورهای مختلفی همچون رنگ پوست، کامپوزیت ونیر  رنگ چشم، کامپوزیت ونیر رنگ موها و سلیقه فرد در واقع کامپوزیت ونیر  مهم ترین فاکتورهایی هستند انتخاب رنگ کامپوزیت دندان  که باید کامپوزیت ونیر  در حین انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر مورد توجه قرار گیرند. انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر  به طور کلی می توان  کامپوزیت ونیر گفت بهترین کامپوزیت ونیر رنگی می باشد که دارای بیشترین سازگاری با دندان های طبیعی می باشد. انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر

متخصص کامپوزیت ونیر  زیبایی برای طبیعی کامپوزیت ونیر  و واقعی تر به نظر رسیدن رنگ انواع کامپوزیت ونیر  از تکنیک لایه گذاری استفاده کامپوزیت ونیر می نماید. انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر  در واقع به این شکل عمل می کند که از کامپوزیت ونیر  یک رنگ پایه رزین کامپوزیت ونیر برای لایه میانی و از رنگ هایی که سفید تر و درخشان تر کامپوزیت ونیر هستند انتخاب رنگ کامپوزیت دندان در لبه‌ های دندان‌ها استفاده می ‌کند کامپوزیت ونیر و این رزین ها را به صورت لایه لایه روی هم انتخاب انواع رنگ کامپوزیت دندان و روی دندان ها شکل می دهد تا رزین های کامپوزیت ونیر نیز مانند دندان طبیعی خود بیمار در ناحیه میانی و در اطراف لبه های کامپوزیت ونیر  دندان شفاف تر به نظر برسند. بنابراین رنگ انتخابی شما برای انواع رنگ کامپوزیت دندان به عنوان رنگ پایه در نظر گرفته می شود انواع رنگ کامپوزیت دندان ونیر و متخصص زیبایی دندان با توجه به مهارت و تجربه ای که دارد از سایه های انواع رنگ کامپوزیت دندان ونیر  مختلف برای ترکیب کردن آن با انواع رنگ کامپوزیت دندان پایه استفاده کرده و ظاهری طبیعی تر به انواع رنگ کامپوزیت دندان خواهد بخشید.

کامپوزیت ونیر به طور کلی به افرادی که کامپوزیت ونیر  دارای دندان های انتخاب رنگ کامپوزیت دندان زرد رنگ هستند و قصد دارند با کامپوزیت رنگ  دندان های خود را سفید نمایند کامپوزیت ونیر  پیشنهاد می شود که کامپوزیت ونیر برای جلوگیری از عدم انطباق رنگ کامپوزیت ونیر و سایر دندان های طبیعی، ابتدا دندان های خود را انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر  با روش های سفید کننده مانند بلیچینگ روشن کنند و سپس از سایه‌ های رنگ دو تا سه کامپوزیت ونیر درجه روشن تر از دندانهای طبیعی خود برای اصلاح طرح لبخند استفاده کنند کامپوزیت ونیر . کامپوزیت ونیر

 

برای پاسخ به این سوال باید گفت که هیچ دستورالعمل کلی برای انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت ونیر  وجود نخواهد داشت و در حقیقت بهترین رنگ کامپوزیت ونیر دندان باید طبق ظاهر  و سلیقه ی هر فرد مشخص شود. انواع رنگ کامپوزیت دندان باید به نحوی انتخاب شود انتخاب رنگ کامپوزیت دندان  که با رنگ پوست و انواع رنگ کامپوزیت دندان چشم های فرد در تضاد نباشد. کامپوزیت ونیر برای مثال بهتر است افرادی با پوست های روشن که موهای بور نیز دارند کامپوزیت ونیر  از رنگ های  روشن تری برای کامپوزیت ونیر دندان های خود استفاده نمایند و افرادی که دارای پوست های تیره هستند نیز بهتر است کامپوزیت ونیر  خود را خیلی روشن انتخاب ننمایند تا انواع رنگ کامپوزیت  دندان انتخاب رنگ کامپوزیت دندان هایشان با رنگ پوستشان کامپوزیت ونیرشدیدا در تضاد نباشد و موجب ایجاد ظاهر ناخوشایندی نشود.   کامپوزیت ونیر

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 92
  • بازدید ماه : 252
  • بازدید سال : 1,576
  • بازدید کلی : 13,820