loading...
خدمات دندانپزشکی سپید
محمد ساداتی بازدید : 42 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

کامپوزیت ونیر دندان یکی از آن دسته تکنیک هایی است که کمک می کند لبخندی زیبا داشته باشید. با کامپوزیت می توانید کلیه عیوب دندان ها شامل بدرنگی، شکستگی،  لب پریدگی و... را مخفی کنید. روکش کامپوزیت دندان از ماده پر کننده رزین کامپوزیت ساخته شده است. مواد کامپوزیت توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی بر روی کل سطح دندان های جلو قرار داده می شود کامپوزیت ونیر و تمامی زشتی های دندان را می پوشاند. قبل از استفاده از این تکنیک زیبایی بهتر است که از مزایا  معایب و کلیه ویژگی های این روش درمانی اطلاع داشته باشید. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص این موضوعات صحبت نماییم:  

چه افرادی می توانند از تکنیک کامپوزیت استفاده کنند

قبل از کامپوزیت کردن دندان ها باید از این موضوع اطمینان حاصل نمایید که آیا شما کاندید خوبی برای کامپوزیت کردن هستید یا خیر؟ تشخیص این موضوع بر عهده ی دندانپزشک است اما در حالت ایده آل و کلی برای دریافت کامپوزیت ونیر، دندان های شما باید سالم و کامپوزیت ونیر عاری از هرگونه پوسیدگی باشد. شما نباید به عارضه ی دندان قروچه مبتلا باشید چرا که این عارضه موجب آسیب رساندن به کامپوزیت های دندانی خواهد شد. همچنین شما نباید بیماری های لثه داشته باشید. دندانپزشک زیبایی قبل از انجام کامپوزیت ونیر وضعیت دندان های شما را با دقت بررسی می کند و اگر مشکلاتی از قبیل پوسیدگی دندان و یا بیماری لثه داشته باشید، ابتدا این مشکلات را برطرف می کند و سپس کامپوزیت دندان را انجام می دهد.

مزایای کامپوزیت دندان

  1. در کامپوزیت دندان دندان ها تراش داده نمی شود و مینای دندان سالم باقی می ماند.
  2. تکنیک کامپوزیت ونیر در مقایسه با تکنیک لمینت سرامیکی ارزان قیمت تر است و یک گزینه ی بسیار مناسب برای آن دسته از افرادی است کامپوزیت ونیر که بودجه ی کمی در اختیار دارند.
  3. کامپوزیت دندان فقط در یک جلسه دندانپزشکی کامپوزیت ونیر قابل انجام است.
  4. در صورت آسیب دیدن ، کامپوزیت به راحتی قابل ترمیم و یا تعویض می باشد.

معایب کامپوزیت دندان

  1. با توجه به آنکه کامپوزیت دندان از جنس رزین کامپوزیت ونیر است سریعا دچار لکه خواهد شد و به همین علت شما باید مصرف غذاها و خوراکی های رنگی را به حداقل خود برسانید.
  2. طول عمر کامپوزیت دندان از روش مشابه آن یعنی لمینت سرامیکی دندان، کمتر است.
  3. به علت آنکه در طی مراحل  کامپوزیت ونیر ، دندان ها تراشیده نمی شوند، ممکن است نتیجه ی نهایی کامپوزیت کمی برجسته به نظر آید و این درحالیست که در روش لمینت سرامیکی این مشکل وجود نداشته و دندان ها طبیعی تر جلوه خواهند کرد. 

طول عمر  کامپوزیت ونیر چقدر است

ماندگاری و طول عمر کامپوزیت دندان وابسته به عوامل بسیاری است یکی از آن موارد کیفیت مواد کامپوزیت است. مواد کامپوزیت دندان در کیفیت های گوناگونی وجود دارند که غالبا نوع با کیفیت آن هزینه ی بیشتری داشته اما از طول عمر بیشتری برخوردار است. کامپوزیت ونیر عامل دیگری که در طول عمر و ماندگاری موثر است نحوه ی مراقبت فرد از کامپوزیت است. پس از نصب کامپوزیت های دندانی باید بیش از پیش از دندان ها مراقبت نمود. همانطور که گفته شد به دیل آنکه کامپوزیت از جنس رزین کامپوزیت است به سرعت لکه دار می شود و به همین علت باید از مصرف غذاها و خوراکی های رنگی مانند قهوه، چای، نوشابه و... اجتناب نمود و یا مصرف آن را به حداقل خود رساند.

از خوردن غذاهای خیلی سفت نیز باید خودداری کرد چرا که منجر به فشار آمدن به کامپوزیت و در نهایت شکسته شدن آن می شود. در صورت شکسته شدن کامپوزیت ها باید هزینه های دیگر را برای تعویض آن ها متحمل شد. بنابراین برای جلوگیری از صرف هزینه های اضافی بهتر است که به درستی از آن ها مراقبت کرد. مسواک زدن مداوم و استفاده ی مرتب از دهانشویه کامپوزیت ونیر  توصیه هایی می باشد که دندانپزشکان همواره به افرادی که دندان هایشان را کامپوزیت نموده اند می نمایند.

محمد ساداتی بازدید : 86 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

قیمت  لمینت سرامیکی کل دندان ها چقدر است

زیبایی و بدون نقص بودن دندان ها شاید آرزوی خیلی از افراد باشد. عیوب ظاهری همچون بدرنگی و زردی دندان ها، شکستگی و لب پریدگی همگی مواردی هستند که زیبایی دندان ها را تحت تاثیر قرار     می دهند. لمینت دندان یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش های درمانی لمینت سرامیکی  و زیبایی نوین برای برطرف نمودن عیوب و مشکلات ظاهری دندان ها است. در حال حاضر افراد مشهور و سلبریتی ها از این روش برای زیبایی  دندان های خود استفاده می نمایند.  

برای تخمین قیمت لمینت کل دندان ها قبل از هر چیز باید این موضوع مشخص شود که قصد استفاده از کدام یک از روش های لمینت را دارید. لمینت دندان به طور کلی به دو دسته لمینت سرامیکی و کامپوزیت تقسیم می شود که این دو مدل لمینت از نظر جنس و ساخت لمینت سرامیکی  کاملا با یکدیگر متفاوت می باشند. لمینت سرامیکی دندان از جنس سرامیک است و نیاز است که پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته شود و به همین دلیل به این نوع لمینت دندان، روش غیر مستقیم هم می گویند. لمینت دندان سرامیکی، ظاهری زیباتر از کامپوزیت دارد علاوه بر آن دارای ثبات رنگ بیشتری بوده لمینت سرامیکی  و مقاوم تر است. به علت آنکه این مدل از لمینت از لحاظ ظاهری زیباتر بوده و طبیعی تر جلوه می نماید باید هزینه ی بیشتری را برای آن صرف نمود.

 از معایب لمینت سرامیکی آن است که برای نصب آن ها روی دندان ها دندانپزشک باید مقداری از مینای دندان را تراش دهد و به همین علت شما پس از آن به هیچ عنوان قادر نخواهید بود که از دندان های طبیعی خود استفاده نمایید.

در لمینت کامپوزیت، موادی که برای زیبایی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند از جنس کامپوزیت هستند و در مطب ساخته می شوند. استفاده از ونیر کامپوزیتی را روش مستقیم لمینت سرامیکی  هم می نامند. لمینت دندان از جنس کامپوزیت شفاف تر است و به همین علت برای دندان هایی که دارای لکه های بسیاری بوده و یا خیلی زرد می باشند شاید گزینه ی خوبی محسوب نشود. از مزایای کامپوزیت در مقایسه با لمینت سرامیکی می توان به هزینه ی کمتر آن اشاره نمود لمینت سرامیکی  و بدین ترتیب هزینه ی لمینت کل دندان ها در این روش بسیار کم تر و مقرون به صرفه تر می باشدا. پروسه ی نصب کامپوزیت ها بر روی دندان ها تنها در یک جلسه انجام پذیر است و علاوه بر آن بر خلاف روش لمینت سرامیکی در این روش نیازی به تراشیدن مینای دندان وجود ندارد.

چرا هزینه لمینت سرامیکی زیاد است

یکی از پرسش های افرادی که به مطب های دندانپزشکی مراجعه می نمایند آن است که چرا هزینه لمینت بالاست؟ در پاسخ باید گفت که اولا لمینت های دندانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، دوما آنکه نحوه نصب آن ها روی زیبایی لبخند تاثیر می گذارد و بنابراین نصبشان کمی سخت و پیچیده است و این پیچیدگی در خصوص روش لمینت سرامیکی بسیار بیشتر از کامپوزیت است. به عنوان نکته ی آخر نیز باید گفت به دلیل آنکه هر دو روش لمینت سرامیکی و کامپوزیت جنبه های زیبایی دارند، بیمه به هیچ عنوان هزینه های استفاده از این روش ها را متقبل نخواهد شد لمینت سرامیکی  و خود شخص باید تمامی هزینه ها را پرداخت کند.  

قیمت لمینت کل دندان ها تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار می گیرد. همانطور که در ابتدای مطلب هم گفتیم قبل از هر چیزی باید مشخص شود که شما قصد استفاده از کدام یک از روش های لمینت سرامیکی و کامپوزیت را دارید، چرا که قیمت لمینت بیشتر از کامپوزیت است.  لمینت سرامیکی علاوه بر این موضوع عوامل دیگری همچون میزان تخصص دندانپزشک، دستمزد دندانپزشک، موقعیت جغرافیایی مطب و تعداد دندان هایی که می خواهید لمینت سرامیکی همگی مواردی هستند که هر کدامشان به نوبه ی خود بر هزینه ی تمام شده موثر هستند.

محمد ساداتی بازدید : 102 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

عوارض کامپوزیت دندان های جلو همانگونه لمینت سرامیکی سپیدنت که می دانید کامپوزیت ونیر  یک تکنیک بسیار فوق العاده لمینت سرامیکی سپیدنت برای اصلاح طرح لبخند است کامپوزیت ونیر   تواند تنها در طی یک جلسه کلیه عیوب ظاهری لمینت سرامیکی سپیدنت دندان ها را برطرف نماید. در واقع عیوبی همچون بد رنگی ترک لمینت سرامیکی سپیدنت و شکستگی و یا حتی کامپوزیت ونیر   لب پریدگی دندان ها مواردی و مشکلاتی هستند که به راحتی توسط ونیر کامپوزیت برطرف می شوند. لمینت سرامیکی سپیدنت اگرچه که این روش نمی تواند جایگزین روش های درمانی دیگر همچون ارتودنسی شود کامپوزیت ونیر   اما در زیبا سازی دندان ها بسیار موثر عمل می نماید. افرادی که قصد کامپوزیت کردن دندان هایشان را دارند اغلب از بابت عوارض کامپوزیت ونیر   نگرانند. لمینت سرامیکی سپیدنت عوارض کامپوزیت دندان های جلو برای افرادی که اخیرا از ونیر کامپوزیت برای ترمیم کامپوزیت ونیر   دندان های خود استفاده کرده‌ اند لمینت سرامیکی سپیدنت تا حدودی شامل درد و ناراحتی جزئی و در برخی موارد نادر تورم و کبودی در لثه ها می باشد که ممکن است  این عوارض های نام برده شده تا دو هفته نیز ادامه داشته باشند. حساس شدن دندان های جلو به غذاهای سرد کامپوزیت ونیر   و گرم از دیگر عوارض کامپوزیت دندان های جلو است به نحوی که افراد هنگام گاز زدن یا خوردن غذاهای سفت ممکن است احساس درد کنند که در این هنگام دندانپزشک برای کاهش عوارض کامپوزیت ونیر دندان های جلو اغلب مسکن کامپوزیت ونیر  و داروهای ضد التهاب تجویز کامپوزیت ونیر   می کند.

علت درد پس از کامپوزیت ونیر  

به طور معمول داشتن احساس درد و ناراحتی پس از کامپوزیت ونیر   طبیعی  کامپوزیت ونیر   بوده اما باید حداکثر طی دو هفته برطرف شود. لمینت سرامیکی سپیدنت در صورتی که درد و ناراحتی به طور مداوم ادامه داشته باشد کامپوزیت ونیر   و یا حتی تشدید شود باید مجدد به نزد دندانپزشک لمینت سرامیکی سپیدنت مراجعه نمود تا علت درد و ناراحتی مشخص گردیده و رفع شود. لمینت سرامیکی سپیدنت از اصلی ترین دلایل درد کامپوزیت ونیر   بعد از کامپوزیت دندان های جلو می توان موارد زیر را نام برد:

عدم فرم دهی مناسب کامپوزیت ونیر   توسط دندانپزشک

وجود پوسیدگی هایی در دندان های زیر کامپوزیت

عدم مراقبت صحیح از کامپوزیت ونیر  

داشتن عادات نادرستی همانند دندان قروچه کردن یا ساییدن دندان ها به یکدیگر

آسیب دیدن رگ ها، بافت ها یا رشته های عصبی لمینت سرامیکی سپیدنت هنگام کاشت کامپوزیت ونیر   

دلایل حساس شدن دندان های جلو بعد از نصب کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر   پاکسازی دندان ها قبل لمینت سرامیکی سپیدنت از کامپوزیت کردن یکی از مهم ترین دلایلی است که مکن است سبب حساسیت دندان های شما پس از کامپوزیت ونیر   نسبت به غذاهای گرم و سرد شود. بهتر است برای کاهش این حساسیت از خمیر دندانهای مناسب کامپوزیت ونیر   و ضد حساسیت کامپوزیت ونیر   استفاده کنید و داروهایی که دندانپزشک توصیه لمینت سرامیکی سپیدنت کرده را به درستی کامپوزیت ونیر   مصرف نمایید تا حساسیت دندان ها برطرف شود. سهل انگاری کامپوزیت ونیر   در مراقبت از دندان ها لمینت سرامیکی سپیدنت نیز از دلایل دیگر حساسیت دندان ها کامپوزیت ونیر   می باشد. برای جلوگیری از حساس شدن دندان ها پس از کامپوزیت ونیر   باید به خوبی از دندان ها مراقبت کرد

 

اقدامات لازم برای کاهش عوارض ونیر کامپوزیت

برای کاهش عوارض ونیر کامپوزیت رعایت دستورالعمل لمینت سرامیکی سپیدنت های کامپوزیت ونیر    بهداشتی ومراقبت لمینت سرامیکی سپیدنت از کامپوزیت دندان بتوصیه می شود. به طور معمول دندانپزشک لمینت سرامیکی سپیدنت پس از کامپوزیت کردن به افراد اکیدا توصیه می کند حتما پس از صرف غذا و نوشیدنی از مسواک کامپوزیت ونیر   و نخ دندان استفاده نمایند. نوشیدن آب کافی بعد از هر وعده غذایی، خودداری از گاز زدن و جویدن غذاهای سفت به کامپوزیت ونیر   خصوص در چند روز اول بعد از کامپوزیت ونیر دندان و عدم مصرف نوشیدنی ها یا غذاهای اسیدی و حاوی الکل، از دستورالعمل هایی است کامپوزیت ونیر   که می تواند به کاهش عوارض لمینت سرامیکی سپیدنت کامپوزیت دندان های جلو کمک کند.

کامپوزیت ونیر   اگر با وجود رعایت تمامی توصیه لمینت سرامیکی سپیدنت و نکات بهداشتی باز احساس درد و ناراحتی همچنان در شما باقی ماند کامپوزیت ونیر   می توانید از داروهای مسکن استفاده کنید لمینت سرامیکی سپیدنت تا زمانی کامپوزیت ونیر   که بدنتان به کامپوزیت ونیر ها عادت کند. لمینت سرامیکی سپیدنت در صورتیکه درد، سوزش، تورم یا کبودی بیش از دو هفته ادامه داشت برای کاهش عوارض  کامپوزیت ونیر   دندان های لمینت سرامیکی جلو به دندانپزشک مراجعه کنید. کامپوزیت ونیر   اگر تصور می‌کنید دندانپزشکی کامپوزیت ونیر   که برایتان کامپوزیت نصب کرده مهارت و تخصص کافی نداشته است کامپوزیت ونیر   بهتر است یک عکس کامپوزیت ونیر   اشعه ایکس تهیه کرده و به دندانپزشک زیبایی دیگری لمینت سرامیکی سپیدنت مراجعه کنید کامپوزیت ونیر   تا علت عوارض لمینت سرامیکی سپیدنت و  کامپوزیت ونیر مشخص شده و برطرف شود.

محمد ساداتی بازدید : 34 چهارشنبه 11 فروردین 1400 نظرات (0)

ونیر مستقیم و غیر مستقیم کامپوزیت ونیر هر دو تکنیک هایی نوین در علم دندانپزشکی برای برطرف نمودن عیوب ظاهری دندان ها هستند. کامپوزیت ونیر با استفاده از این تکنیک ها می توان عیوب ظاهری دندان ها کامپوزیت ونیرهمچون بدرنگی ترک خوردگی و لب پریدگی ها را کامپوزیت ونیرمخفی نمود. کامپوزیت ونیردر ادامه قصد داریم در خصوص ونیر مستقیم و غیرمستقیم ر آنچه کامپوزیت ونیر که لازم است بدانید را به شما بگوییم:

ونیر مستقیم از موادی به نام رزین کامپوزیت ونیر  و همرنگ دندان لمینت سرامیکی ساخته شده است که برای دندان های جلویی و بهبود رنگ، کامپوزیت ونیر اندازه کامپوزیت ونیر و شکل نصب می شود. این نوع ونیرها یکی از درمان های لمینت سرامیکی رایج برای اصلاح طرح لمینت سرامیکی لبخند هستند که در طی یک جلسه روی دندان ها قرار گذاشته می شوند. کامپوزیت ونیر به عبارتی زمان آماده سازی لمینت سرامیکی آن ها بسیار کوتاه است.  کامپوزیت ونیر ونیرهای مستقیم در مقایسه کامپوزیت ونیر با ونیرهای غیرمستقیم ارزان قیمت تر و در نتیجه مقرون لمینت سرامیکی به صرفه تر می باشند کامپوزیت ونیر اما از رنگ پذیری بیشتری برخوردار می باشند کامپوزیت ونیر و به همین علت باید لمینت سرامیکی به خوبی از آن ها مراقبت کرد زیرا دچار تغییر رنگ و لکه می شوند. لمینت سرامیکی پس از نصب کامپوزیتونیر سپیدنت های مستقیم لمینت سرامیکی  باید تا جایی کامپوزیت ونیر که ممکن است مصرف مواد و نوشیدنی های رنگی را به حداقل رساند لمینت سرامیکی سپیدنت.

ونیر غیرمستقیم چیست

ونیرهای غیر لمینت سرامیکی مستقیم یا همان  لمینت سرامیکی دندان در لابراتور دندانپزشکی آماده شده و معمولا از جنس پرسلین یا سرامیک تهیه  می باشند و به همین علت کامپوزیت ونیر هماست که به آن ها لمینت سرامیکی یا ونیر پرسلین نیز می گویند. لمینت سرامیکی برای نصب ونیر غیر مستقیم برخلاف ونیر مستقیم باید دو جلسه به مطب دندانپزشکی مراجعه نمود.  کامپوزیت ونیر اولین جلسه لمینت سرامیکی آماده سازی لمینت سرامیکی و جلسه  بعدی نصب ونیر می باشدکامپوزیت ونیر در  کامپوزیت ونیر مقایسه کامپوزیت ونیر با ونیرهای مستقیم، این نوع ونیرها گران تر بوده و البته طول عمر آنان نیز بیشتر است . نکته ی بسیار مهمی لمینت سرامیکی که باید در خصوص ونیر غیرمستقیم یا همان لمینت بانید لمینت سرامیکی آن است که این تکنیک اصلاح لمینت سرامیکی طرح لبخند یک روش تهاجمی است چرا که  برای کامپوزیت ونیر نصبلمینت سرامیکی آن کامپوزیت ونیر باید حتما مقداری از مینای دندان لمینت سرامیکی تراشیده شود تا بتوان ورقه های لمینت سرامیکینازک پرسلینلمینت سرامیکی را روی دندان ها نصب نمود. آن دسته از افرادی کامپوزیت ونیر که نگران  کامپوزیت ونیر از بین رفتن ساختار  کامپوزیت ونیر دندان ها و آسیب به آن هستند کامپوزیت ونیر بهتر کامپوزیت ونیر  لمینت سرامیکی است که از  کامپوزیت ونیر روش کامپوزیت ونیر مستقیم برای اصلاح لمینت سرامیکی طرح لبخند استفاده نمایند. لمینت سرامیکی با این کامپوزیت ونیر وجودلمینت سرامیکی ونیرهای غیر مستقیم دارای لمینت سرامیکی مزایایی نیز  کامپوزیت ونیر هستند که سبب شده کامپوزیت ونیر افراد بسیاری به  لمینت سرامیکی استفاده کامپوزیت ونیر از این روش روی آورند:

مزایای ونیرهای غیر مستقیم کامپوزیت ونیر یا لمینت دندان کامپوزیت ونیر

ایجاد ظاهری طبیعی تر و زیباتر در لمینت سرامیکی دندان ها کامپوزیت ونیر

درخشش و شفافیت بیشتر در لمینت سرامیکی مقایسه با ونیر لمینت سرامیکی مستقیم کامپوزیت ونیر

برخورداری از مقاومت بالا در برابر استفاده طولانی لمینت سرامیکی مدت کامپوزیت ونیر

محافظت از دندان ها لمینت سرامیکی در برابر کامپوزیت ونیرشکستگی و ساییدگی     کامپوزیت ونیر   

مقاومت بالا لمینت سرامیکی در برابر لمینت سرامیکی لکه ها کامپوزیت ونیر

 

مراقبت هایلمینت سرامیکی لازملمینت سرامیکی پس از کامپوزیت ونیر

نکته ی بسیار مهمی که باید در خصوص نصب ونیرهای دندانی بدانید آن است که باید حتما تمامی موارد و کارهای لمینت سرامیکی لازم برای مراقبت از دندان ها را انجام دهید و نصب ونیرهای دندانی به معنای تمام شدن لمینت سرامیکی فرآیند مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان نیست. لمینت سرامیکی شما برای افزایش طول لمینت سرامیکی عمر آن ها لمینت سرامیکی باید حتما موارد زیر را رعایت لمینت سرامیکی نمایید:

دو بار مسواک زدن در روز و استفاده از نخ دندان لمینت سرامیکی و دهانشویه

مراجعه به دندانپزشک هر چند ماه یک بار برای لمینت سرامیکی کنترل دندان هایی که ونیر روی آنها نصب شده است. لمینت سرامیکی

اجتناب از مصرفلمینت سرامیکی مواد غذایی سفت مانند آجیل ها لمینت سرامیکی

جلوگیری لمینت سرامیکی از مصرف بیش از حد غذاهایی چسبناک لمینت سرامیکی به دلیل ایجاد پوسیدگی کامپوزیت ونیر در دندان های طبیعی

به حداقل کامپوزیت ونیر رساندن دخانیات  کامپوزیت ونیر بعد از نصب لمینت سرامیکی

به حداقل رساندن مصرف نوشیدنیلمینت سرامیکی های رنگی مانند چای و قهوه  لمینت سرامیکی

استفاده از نایت کامپوزیت ونیر گارد یا همانلمینت سرامیکی محافظ   کامپوزیت ونیر برای افرادی که کامپوزیت ونیر دچار عارضه ی  لمینت سرامیکی دندان قروچه  کامپوزیت ونیر هستند. کامپوزیت ونیر

محمد ساداتی بازدید : 103 چهارشنبه 11 فروردین 1400 نظرات (0)

تکنیک کامپوزیت ونیر یکی از تکنیک هایی است لمینت سرامیکی که افراد برای اصلاح طرح لبخند کامپوزیت ونیر از آن استفاده  می نمایند. تغییر رنگ دندان‌ها، شکستگی‌ کامپوزیت ونیر های گسترده و لب پریدگی دندان ها، کامپوزیت ونیر دندان‌های نامرتب یا پوسیدگیلمینت سرامیکی دندان‌ها ممکن است باعث ایجاد اختلال در زیبایی کامپوزیت ونیر  طرح لبخند افراد شوند. کامپوزیت ونیر این موضوع سبب کامپوزیت ونیر کاهش اعتماد به نفس و ایجاد تصویری لمینت سرامیکی ناخوشایند شده و تاثیری لمینت سرامیکی منفی بر کیفیت زندگی می گذارد. ونیر یا همان کامپوزیت نوعی ماده ترمیم کننده دندان است که توسط دندانپزشک بر روی دندان گذاشته کامپوزیت ونیر شده فرملمینت سرامیکی داده می شود. با قرار دادن کامپوزیت ونیر روی دندان ها کلیه لمینت سرامیکی سپیدنت عیوب مخفی می شوند و بدین لمینت سرامیکی ترتیب دندان کامپوزیت ونیر ها سفیدتر و سالم تر کامپوزیت ونیر از قبل به نظر می رسند. کامپوزیت دندان در مقایسه کامپوزیت ونیر با  لمینت دندان ارزان تر است لمینت سرامیکی و در یک جلسه کامپوزیت ونیر قابل انجام است لمینت سرامیکی اما ماندگاری و طول عمر لمینت ها از کامپوزیت بیشتر است.   برای چه کسانی کامپوزیت ونیر  مناسب است

افرادی لمینت سرامیکی که به طور معمول دارای دندان های لمینت سرامیکی بدرنگ می باشند کامپوزیت ونیر و یا دندان هایشان دچار شکستگی ها و لب پریدگی هاییکامپوزیت ونیر است کاندیدای  مناسبی لمینت سرامیکی برای برای  کامپوزیت ونیرهستند. نکته ای که باید بدانید آن است که تکنیک کامپوزیت ونیر صرفا یک تکنیک زیبایی است و  کامپوزیت ونیر به هیچ عنوان نمی تواند جایگزینکامپوزیت ونیر تکنیک های دیگرهمچون ارتودنسی شود.کامپوزیت ونیر در صورتی که فاصله یکامپوزیت ونیر دندان ها لمینت سرامیکی بسیار زیاد باشد و یا دندان ها به شدت به هم ریخته هستند تنها روش برای اصلاح طرح لبخند استفاده از ارتودنسی است و در چنینکامپوزیت ونیر شرایطی کامپوزیت به هیچ عنوان مناسب نیست زیرا کامپوزیت نمی تواند جلو کامپوزیت ونیر و عقب بودن دندان ها یا کج بودن آنها را اصلاح نماید. همچنین، برای نصب کامپوزیت ونیر دندان ها باید سالم باشند.  کامپوزیت ونیر هرگونه پوسیدگی یا بیماری لثه، باید پیش از قرارگیری ونیر روی لمینت سرامیکی دندان درمان شود.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید لمینت سرامیکی سپیدنت که از ساییدن دندان ها که به آن، بیماری براکسیسم کامپوزیت ونیر سپیدنت یا دندان قروچه گفته می شود رنج می برید، لمینت سرامیکی گزینه مناسبی لمینت سرامیکی برای شما نیست. کامپوزیت ونیر دندان قروچه مداوم کامپوزیت ونیر سپیدنت و مزمن، می تواند موجب لب پریدگی، شکستن یا حتی جداشدن کامل ونیر از لمینت سرامیکی دندان شود همچنین افرادی کامپوزیت ونیر که دندان هایشان برجستگی بیشتری دارند بهتر است به جای کامپوزیت ونیر دندان از لمینت سرامیکی برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. کامپوزیت ونیر ضخامت لمینت دندان سرامیکی بسیار جزئی است و بنابراین برای افرادی کامپوزیت ونیر با دندان لمینت سرامیکی سپیدنت های برجسته مناسب تر است. به طور کلی تکنیک لمینت سرامیکی  برای موارد زیر کامپوزیت ونیر قابل استفاده لمینت سرامیکی بوده لمینت سرامیکی و مناسب است:

افرادی که دندان هایشان  لمینت سرامیکی دارای فاصله های کامپوزیت ونیر جزئی می باشد.

 لمینت سرامیکی افرادی که دارای  کامپوزیت ونیر دندان های شکسته، لب پریده کامپوزیت ونیر یا ترک خورده هستند.

افرادی که دندان های لک دار یا بدرنگ دارند. کامپوزیت ونیر سپیدنت

کامپوزیت ونیر افرادی که پرشدگی کامپوزیت ونیر سپیدنت های قابل مشاهده دارند که ظاهر نازیبایی دارند. کامپوزیت ونیر

مراقبت های لازم بعد از نصب کامپوزیت دندان

مراقبت از دندان ها پس از کامپوزیت ونیر  بسیار حائز اهمیت است زیرا دندان ها پس از چسباندن کامپوزیت، نیاز به مراقبت بیشتری دارند.  کامپوزیت ونیر به خاطر داشته باشید که پس از نوشیدن کامپوزیت ونیر چای قهوه نوشابه و غذاهای رنگی حتما باید دندان هایتان کامپوزیت ونیر را مسواک بزنید و از نخ دندان کامپوزیت ونیر نیز استفاده کنید. مسواک زدن پس از مصرف غذاهای رنگی لمینت سرامیکی سبب می شود تا رنگدانه ها به مدت  لمینت سرامیکی زیادی در تماس با دندان های کامپوزیتی کامپوزیت ونیر نباشد. علاوه بر آن باید از خوردن کامپوزیت ونیر غذاهای خیلی لمینت سرامیکی سفت خودداری کنید زیرا در غیراین صورت کامپوزیت ها در مدت کوتاهی کامپوزیت ونیر دچار شکستگی می شوند که در آن صورت باید کامپوزیت ونیر تعویض شوند. شکستن پسته، تخمه، بادام لمینت سرامیکی و انواع خوراکی‌های سخت یا جویدن یخ، ته دیگ و با دندان‌های کامپوزیت ونیر طبیعی کامپوزیت ونیر بسیار آسیب زا می باشد اما باید بدانیدلمینت سرامیکی که این آسیب در مورد دندان کامپوزیت شده بسیار جدی ‌تر لمینت سرامیکی است. توجه لمینت سرامیکی به نکات لمینت سرامیکی مراقبتی سبب افزایش ماندگاری و کامپوزیت ونیر می شود.  

محمد ساداتی بازدید : 169 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام یکی از موضوعاتیکامپوزیت ونیر

 است که اکثر بیماران از آن مطلع نیستند. تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام لازم است بدانید کهکامپوزیت ونیر اگر نگران هزینه پر کردن کامپوزیت ونیر  دندان هایتان می باشید،تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام کم هزینه تر کامپوزیت ونیر از تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام است و این به علت تفاوت لمینت سرامیکی هایی است که این دو با هم دارند. کامپوزیت ونیر  هنگامی که دندان دچار پوسیدگی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام می شود،  دندانپزشک کامپوزیت ونیر  برای درمان آن در ابتدا  کامپوزیت ونیر بخش های پوسیده و خراب را از دندان تخلیه نموده و سپس تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام به وسیله ی مواد پرکامپوزیت ونیر  کننده دندان را پر می کند. برای پر کردن دندان ها از انواع گوناگونی از مواد ترمیمی می توانتفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام استفاده کامپوزیت ونیر نمود اما دو نمونه از متداول و رایج ترین تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام مواد ترمیمی دندان کامپوزیت سفید و آمالگام کامپوزیت ونیر  است که نقره ای رنگ می باشد.  

آمالگام آمالگام را می توان جزو قدیمی ترین ماده ترمیمی دانست کامپوزیت ونیر

 که دارای رنگ نقره ای لمینت سرامیکی  است. تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام ترکیبی از نقره جیوه و قلع به همراه تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام برخی اجزای دیگر مثل مس کامپوزیت ونیر  است. محبوبیت آمالگام در حالتفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام حاضر بسیار لمینت سرامیکی کمتر از گذشته است کامپوزیت ونیر

 چرا که افراد ترجیح می دهند از مواد همرنگتفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  دندان برای پر نمودن آن استفاده نمایند. کامپوزیت ونیرنکته ی قابل توجه آنکه درستکامپوزیت ونیر  است تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام که تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگامدر ترکیب کامپوزیت ونیر آمالگام جیوه کامپوزیت ونیر  وجود دارد ولی این جیوه تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام در ترکیب تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگامبا کامپوزیت ونیرسایرتفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام مواد است و هیچگونه کامپوزیت ونیر  مسمومیت تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام و یا کامپوزیت ونیر  مشکلی را برای فرد به وجود نمی آورد و هنوز کامپوزیت ونیر  هم آمالگام به عنوان یک تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام استاندارد جهانی کامپوزیت ونیر ماده تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام پر کردنی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگامدندان در بسیاری از کشورها ازجمله کامپوزیت ونیر  امریکاست.

ماده ترمیم کننده کاموزیت ونیر

تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام یک ماده ی ترمیمی کامپوزیت ونیر است که در حال حاضر کامپوزیت ونیر بسیار بیشتر از آمالگام طرفدار کامپوزیت ونیر دارد و علت تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  آن هم آن است که ظاهری تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام کاملا طبیعی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام داشته و از استحکام تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام خوبی نیز برخوردار است. بر خلاف کامپوزیت ونیر سایر مواد ترمیمی دچار خوردگی و تیرگی نمی شود. کامپوزیت ونیر در مقایسه با آمالگام گران تر است و تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام به طور کلی برای حفره های کامپوزیت ونیر وسیع مناسب نیست.

مقایسه دو ماده پر کننده آمالگام و کامپوزیت ونیر

کار با آمالگام نسبت به کامپوزیت ونیر  برای دندانپزشک کامپوزیت ونیر آسان تر می باشد. لمینت سرامیکی

برخی افراد ممکن است نسبت به آمالگام آلرژی کامپوزیت ونیر نشان دهند، اما واکنش آلرژی به کامپوزیت ونیر تا کنون مشاهده لمینت سرامیکی  نشده است لمینت سرامیکی علاوه بر آن کامپوزیت عایق حرارتی بسیار کامپوزیت ونیر خوبی لمینت سرامیکی  می باشد اما آمالگام چون از کامپوزیت ونیر جنس فلز است رسانای کامپوزیت ونیر خوبی برای انتقال دما است و هنگامی که پر شدگی زیاد لمینت سرامیکی  باشد، لمینت سرامیکی حساسیت دندان نسبت لمینت سرامیکی  به سرما و گرما به وجود می آید و این در حالیست لمینت سرامیکی  که چنین کامپوزیت ونیر چیز در کامپوزیت وجود لمینت سرامیکی  ندارد.

استحکام آمالگام بیشتر از کامپوزیت ونیر  است و به همین کامپوزیت ونیر علت برای پر کردن حفره های کامپوزیت ونیر دندان های انتهایی کامپوزیت ونیر که غالبا فشار کامپوزیت ونیر  زیادی به آنها وارد می شود کامپوزیت ونیر  مناسب تر است.  تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام برای پر کردن دندان با لمینت سرامیکی  باید بتوان دندان لمینت سرامیکی را ایزوله کرده و کاملا خشک نگه داشت. در نواحی که خشک لمینت سرامیکی  نگه داشتن دندان دشوار می باشد مانند دندان های عقبی و تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام پوسیدگی های زیر مرز لثه، معمولا آمالگام گزینه ی بهتری محسوب می شود.  تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام

آمالگام از دوام و طول عمر بیشتری کامپوزیت ونیر  برخوردار است.

از لحاظ زیبایی لمینت سرامیکی  در سطح بهتری از آمالگام قرار دارد تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  به این دلیل که آمالگام نقره ای رنگ لمینت سرامیکی  است و کامپوزیت دارای رنگ سفید و همرنگ دندان دندان است. لمینت سرامیکی

درصورتی که انتخاب درمان کامپوزیت ونیر برای یک کامپوزیت ونیر دندان درست کامپوزیت ونیر  باشد، آمالگام یا کامپوزیت ونیر ازنظر دوام فرق چندانی باهم دیگر ندارند.   کامپوزیت ونیر

برای پر کردن دندان با تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام نیاز کمتری به تراشیدن و دریل کردن لمینت سرامیکی  دندان است و بدین تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام ترتیب بخش بیشتری از لمینت سرامیکی  ساختار طبیعی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام دندان حفظ می شود. علاوه بر آن شکل دهی به مواد کامپوزیتی برای دندانپزشک تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام راحت تر است در نتیجه تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام شکل نهایی آن خیلی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام بیشتر شبیه به دندان واقعی خواهد بود.

محمد ساداتی بازدید : 92 پنجشنبه 05 فروردین 1400 نظرات (0)

انواع مارک کامپوزیت موجود در بازار

وجود انواع مارک کامپوزیت دندان در بازار انتخاب را برای کامپوزیت ونیر بیماران سخت کرده است زیرا افراد انواع مارک کامپوزیت دندان به طور معمول نمی دانند که کامپوزیت ونیر  کدام مارک کامپوزیت بهتر است و دوام بالاتری دارد. نکته ای کاموزیت ونیر  که باید به آن توجه کرد آن است که انتخاب بهترین مارک کامپوزیت دندان باید بر اساس ویژگی ها، سایه های رنگ موجود، کامپوزیت ونیر مرغوبیت انواع مارک کامپوزیت دندان و کیفیت رزین کامپوزیت صورت گیرد.  بهترین کامپوزیت های دندان آن دسته کامپوزیت ونیر می باشد انواع مارک کامپوزیت دندان که از زیبایی ظاهری حوبی برخوردار بوده و به نحوی دارای شکلی طبیعی باشند.  کامپوزیت ونیر علاوه بر آن بهترین انواع مارک کامپوزیت دندان نوع کامپوزیت ونیر، رزین هایی هستند کامپوزیت ونیر که به سرعت بعد کامپوزیت ونیر  از برخورد اشعه لیزر سفت شوند و بیمار بتواند بلافاصله انواع مارک کامپوزیت دندان بعد از جلسه درمانی برای جویدن غذاهای کامپوزیت ونیر  مختلف کامپوزیت ونیر  از آنها استفاده کند. یکی دیگر از ویژگی های کامپوزیت با کیفیت قابلیت ترمیم آن می باشد. به طوری که انواع مارک کامپوزیت دندان اگر یکی از آنها کامپوزیت ونیر  ترک بردارد یا بشکند، نیازی به تعویض ندارد بلکه دندانپزشک کامپوزیت ونیر  می تواند انواع مارک کامپوزیت دندان به راحتی مجددا آنها را ترمیم نماید. کامپوزیت ونیر در ادامه ی انواع مارک کامپوزیت دندان مطلب قصد داریم شما را با برخی از انواع مارک کامپوزیت ونیر موجود در بازار آشنا سازیم:  

Bisco

شرکت بیسکوجزو یکی ازمعروف کامپوزیت ونیر ترین شرکت انواع مارک کامپوزیت دندان هایی است که کامپوزیت ونیر در زمینه ی کامپوزیت ونیر تولید انواع مارک کامپوزیت دندان فعالیت می نماید. مقر این کامپوزیت ونیر شرکت در آمریکا است. این شرکت برای حفاظت از لثه و دندان های طبیعی انواع مارک کامپوزیت دندان از ماده تحریک کننده ای به اسم سیلیکات کلسیم برای کامپوزیت ونیر 

برند مشهور Kerr ابتدا  انواع مارک کامپوزیت دندان کامپوزیت های پرکننده دندان های پوسیده را انواع مارک کامپوزیت دندان تولید انواع مارک کامپوزیت دندان می‌ کرد که به علت انواع مارک کامپوزیت دندان کیفیتانواع مارک کامپوزیت دندانمرغوب و دوام و طول عمر بالا مورد استفاده انواع مارک کامپوزیت دندان بسیاری از دندانپزشکان قرار گرفته بود. انواع مارک کامپوزیت دندان  و کامپوزیت ونیر  در سال های اخیر و بعد از معرفی کامپوزیت ونیر، شرکت کر اقدام به تولید رزین های کامپوزیت با قابلیت انطباق رنگ، کامپوزیت ونیر  مقاومت در برابر سایش و استحکام بالا کرد. سازگاری فوق العاده این کامپوزیت ونیر  رزین کامپوزیت ونیر  های کامپوزیت ونیر  با بافت دندان‌ها و لثه و همچنین کامپوزیت ونیر  تنش برشی بسیار کم و قابلیت سفت شدن بسیار سریع از ویژگی کامپوزیت ونیر  های اساسی مارک کامپوزیت کر نسبت به سایر انواع مارک کامپوزیت دندان است.

 

شرکت   Colteneیکی از جدید ترین کامپوزیت ونیر  تکنولوژی های کامپوزیت ونیر را با خصوصیات نانوهیبریدی کامپوزیت ونیر  که به مینای دندان بسیار شبیه است به بازار عرضه کرده است. کامپوزیت ونیر  این شرکت سابقه بسیار طولانی در ساخت ونیر های کامپوزیت ونیر دارد کامپوزیت ونیر  و توانسته است رزین های کامپوزیت را با قیمت های انواع مارک کامپوزیت دندان مناسب کامپوزیت ونیر  تولید نماید.

DMG یکی از انواع مارک کامپوزیت دندان میکرو می باشد کامپوزیت ونیر  که ونیر کامپوزیت آن خاصیت انقباض پلیمریزاسیون و کامپوزیت ونیر  مقاومت بالایی دارند و زمانی که در برابر اشعه لیزر سفت می شوند در طول زمان کامپوزیت ونیر  مقاومت در برابر سایش و ضربه را روی دندان ها حفظ می کنند.

شرکت دی ام پی تولید کننده کامپوزیت های نانوهیبرید است کامپوزیت ونیر  که به راحتی روی دندان ها کامپوزیت ونیر شکل کامپوزیت ونیر  می گیرند و تخلخل بسیار پایینی دارند. ویژگی های منحصر به فرد این مدل کامپوزیت ونیر  از کامپوزیت، پلیمریزاسیون کامپوزیت ونیر   و مقاومت بالا در برابر زرد شدن کامپوزیت ونیر و تغییر رنگ است.

 از دیگر شرکت‌های تولید کننده کامپوزیت ونیر  رزین کامپوزیت نانوهیبرید می‌توان به ایوکلار ویوادن اشاره نمود کامپوزیت ونیر  که سفت شدن ونیرهای آن روی دندان ها بسیار کامپوزیت ونیر  سریع انجام می گیرد و تقریبا هیچ گونه دوره نقاهتیکامپوزیت ونیر  برای بیمار ندارد کامپوزیت ونیر  و مواد استفاده شده از آن بدون نیاز به استفاده از لایه های اضافی یا تجهیزات دندانپزشکی پیچیده می تواند به راحتی روی دندان کامپوزیت ونیر  شکل گرفته و به سرعت سفت شوند. به طور معمول رضایت بیماران از کامپوزیت کردن دندان هایشان به علت امکان کامپوزیت ونیر  گاز زدن کامپوزیت ونیر   و جویدن هر نوع غذایی کامپوزیت ونیر  بلافاصله کامپوزیت ونیر  بعد از اتمام کامپوزیت ونیر   جلسه نصب کامپوزیت است و رزین کامپوزیت Ivoclar Vivaden دقیقا این ویژگی کامپوزیت ونیر  را داشته و به طور کلی برای همین هدف هم کامپوزیت ونیر  طراحی شده است.

محمد ساداتی بازدید : 82 چهارشنبه 04 فروردین 1400 نظرات (0)

فرق بین کامپوزیت و روکش دندان مطلبی است که برای شما عزیزان در این مقاله شرح می دهیم.  کامپوزیت ونیر روشی است که بیشتر کامپوزیت ونیر  در کلینیک های زیبایی برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  دندان های افراد ممکن است بعد از سال ها استفاده رنگی تیره کامپوزیت ونیر  و زرد به خود گرفته باشد و ترک های ریزی روی سطح خارجی آن ها وجود داشته باشد، استفاده از این روش می تواند کامپوزیت ونیر  حفاظی کامپوزیت ونیر  در برابر این آسیب ها باشد. فرق بین کامپوزیت و روکش دندان   در این روش درمانی پوشش کامپوزیتی تنها بر روی سطح خارجی دندان قرار میگیرد. فرق بین کامپوزیت و روکش دندان در  کامپوزیت ونیر  معمولا دندان ها تراش داده نمی شود. تنها روشی است که نیاز به ارسال نمونه کامپوزیت ونیر به لابراتور جهت ساخت ندارد، قالبی فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  که دکتر فرم داده است فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  نیاز به زمان فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  ساخت زیادی ندارد کامپوزیت ونیر  و با کم ترین هزینه ساخته می شود، اما باید در اینجا گفت که  کامپوزیت همیشه نمیتواند درمان موثری باشد.

مواردی خاص در انجام کامپوزیت ونیر

در درمان ریشه یا روت کانال تراپی دندان که به اصطلاح عموم عصب کشی کامپوزیت ونیر  نیز گفته می شود، ممکن است بعد از مدتی دندان کامپوزیت ونیر  رنگ و شفافیت خود را از دست دهد و به رنگ خاکستری و یا مشکی متمایل شود. کامپوزیت ونیر درمان فرق بین کامپوزیت و روکش دندان نمیتواند این تغییر رنگ را از بین ببرد و ظاهر مناسب کامپوزیت ونیر  برای دندان فراهم آورد، فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  دومین فرق بین کامپوزیت و روکش دندان نکته حائز اهمیت این است که کامپوزیت ونیر  توانایی محافظت کامپوزیت ونیر  از دندان اندو شده را ندارد. کامپوزیت ونیر  در روش روکش دندان ابتدا کل سطوح دندان ها تراشیده میشود کامپوزیت ونیر  که این روکش کل دندان را در بر می گیرد. به کمک سپیدنت کامپوزیت ونیر  مرجع کامپوزیت ونیر دندانپزشکی کامپوزیت ونیر  در کشور می توانید این عمل زیبایی را توسط بهترین کلینیک های زیبایی انجام دهید. در این روش از دندان هایی شما قالب گرفته شده و برای ساخت به لابراتور کامپوزیت ونیر فرستاده می شود. در مرحله بعدی پس از امتحان در دهان کامپوزیت ونیر در صورت مناسب بودن جهت گلیز کامپوزیت ونیر یا براق شدن مجددا به لابراتوار ارسال می گردد.

انتخاب روکش مناسب برای کامپوزیت ونیر

دندانپزشکان انجام می شود. فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  یا متال سرامیک که در کور فلزی ساخته می شود. کامپوزیت ونیر  روکش تمام سرامیک کامپوزیت ونیر  دومین مورد است  که کامپوزیت ونیر جنس آن از ر زیرکونیای یا سرامیک هست ودر موراد زیبایی بیشترین کامپوزیت ونیر کاربرد را دار. کامپوزیت ونیر  برای دندان هایی که فرم نامنظمی در دندان دارند، استفاده می شود، البته کامپوزیت ونیر  برای کامپوزیت ونیر برای تغییر فرم و یا روشنتر کامپوزیت ونیر دیده شدن دندانها نیز استفاده میشود و کاربرد کروان بیشتر فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  در دندانهای درمان ریشه یا عصب کشی شده است کامپوزیت ونیر که نیاز کامپوزیت ونیر  به محافظت و همچنین پوشاندن تغییر رنگ ناشی دارند و جلوه کامپوزیت ونیر  و زیبایی دندان کامپوزیت ونیر  را به آن باز میگرداند.

اصلاح و ترمیم دندان ها کامپوزیت ونیر  با روشهای مختلفی امکان پذیر است. یکی از این روش ها فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  است، فرق بین کامپوزیت ونیر  و روکش دندان  که در بالا به آن اشاره شد، روکش دندان، ونیر کامپوزیت، لمینت سرامیکی، ارتودنسی و غیره گزینه هایی هستند که افراد می توانند برای اصلاح عیوب ظاهری دندانهای خود استفاده کنند. همه کامپوزیت ونیر این روش ها برای رسیدن به اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. کامپوزیت ونیر برای این مورد حتماً باید با دندان پزشک خود مشورت کنید و در مورد مزایا و معایب کامپوزیت ونیر  هر دو روش کامپوزیت ونیر  اطلاعات کافی کسب نمایید.

گاهی اوقات پیش می آید برای دندان های خود از روکش دندان استفاده کرده باشید و پس از چند سال تصمیم می گیرید دندان های خود را برای اصلاح طرح لبخند کامپوزیت ونیر  کنید، اما تردید دارند که آیا می توان فرق بین کامپوزیت و روکش دندان روکش شده فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  را کامپوزیت ونیر کرد؟ فرق بین کامپوزیت و روکش دندان برای پاسخ به این کامپوزیت ونیر  سوال ابتدا بهتر است فرق بین کامپوزیت و روکش دندان را توضیح دهیم کامپوزیت ونیر  نسبت به روکش دندان بسیار کمتر بوده و در این کامپوزیت ونیر روش  نیازی فرق بین کامپوزیت و روکش دندان به تراشیدن مینای فرق بین کامپوزیت و روکش دندان برای کامپوزیت ونیر نیست. بعد از پایان کار ممکن است افراد تا چند ساعت یا چند روز احساس درد و ناراحتی فرق بین کامپوزیت و روکش دندان  جزئی داشته باشند فرق بین کامپوزیت و روکش دندان کامپوزیت ونیر  اما این فرق بین کامپوزیت و روکش دندان علائم به سرعت کامپوزیت ونیر  از بین می رود.

محمد ساداتی بازدید : 120 جمعه 29 اسفند 1399 نظرات (0)

قیمت کامپوزیت کاریزما به سبب کامپوزیت ونیر  کیفیت عالی و استحکام بالا در مقایسه با سایر کامپوزیت های بی کیفیت بالاتر است. این کامپوزیت ساخت کشور آلمان می باشد و کشور کامپوزیت ونیر  آلمان نیز یکی قیمت کامپوزیت کاریزما  از آن دسته کشورهایی است که در تولید کامپوزیت های با کیفیت بسیار عالی کامپوزیت ونیر  عمل نموده است. کامپوزیت ونیر  کاربرد قیمت کامپوزیت کاریزما  دیگر این کامپوزیت ونیر ، اسپلینت کردن دندان ها کامپوزیت ونیر می باشد و از کامپوزیت ونیر مزایای آن عدم کامپوزیت ونیر  چسبندگی به قلم است. عدم پسبندگی به قلم قیمت کامپوزیت کاریزما  ویژگی بسیار مهمی می باشد کامپوزیت ونیر  در واقع چسبندگی کامپوزیت ونیر به ابزارها و قلم می تواند یکی از موارد تعیین کامپوزیت ونیر کننده در انتخاب برند کامپوزیت ونیر باشد. کامپوزیت ونیر بسیاری بودند که پالیش بسیار خوب و یا فیلر بالایی داشتند اما به علت چسبندگی کامپوزیت ونیر  فراوان کنار گذاشته شدند.

 کامپوزیت ونیر یک روش قیمت کامپوزیت کاریزما درمانی برای ترمیم قیمت کامپوزیت کاریزما  و زیبایی دندان های جلو و برطرف نمودن عیوب ظاهری قیمت کامپوزیت کاریزما  آن ها استفاده می شود. به علت این موضو ع کامپوزیت ونیر لازم است که در انتخاب برند کامپوزیت دقت لازم را داشت تا بهترین گزینه کامپوزیت ونیر  را انتخاب نمود. مهم ترین کامپوزیت ونیر  خصوصیتی کامپوزیت ونیر  که سبب می شود کامپوزیت ونیر  انواع مارک کامپوزیت دندان از یکدیگر متمایز کامپوزیت ونیر شوند مواد سازنده کامپوزیت ونیر  و اندازه ذرات به کار رفته در ساخت رزین کامپوزیت ونیر است. در ادامه مطلب قصد داریم در خصوص مواد سازنده کامپوزیت صحبت کرده و شما را کامپوزیت ونیر  با برندهای معتبر دیگر کامپوزیت ونیر آشنا سازیم:  

میکروفیل ها در حقیقت اصلی کامپوزیت ونیر ترین مواد تشکیل دهنده رزین کامپوزیت ونیر محسوب می شوند. میکروفیل کامپوزیت ونیر ها به طور متوسط کامپوزیت ونیر  کوچک ترین اندازه ذره را دارا هستند و به همین علت آن ها نسبت به سایر رزین های کامپوزیتی، تخلخل قیمت کامپوزیت کاریزما کمتری دارند و بعد از کامپوزیت ونیر پولیش شدن، براق تر به نظر می آیند. کامپوزیت ونیرهایی که از جنس کامپوزیت ونیر  میکروفیل می باشند با گذشت زمان براقیت کامپوزیت ونیر  و شفافیت خود را از دست نداده و از مقاومت بسیار بالاتری کامپوزیت ونیر  در مقایسه با کامپوزیت ونیر دیگر در مقابل سایش برخوردار هستند. همچنین میکروفیل ها دیرتر زرد می شوند و تجمع پلاکت روی آنها کمتر مشاهده می‌ شود. به همین دلیل سازگاری رزین های کامپوزیت میکروفیل با بافت کامپوزیت ونیر  های دهان و کاپوزیت ونیر دندان بسیار بیشتر است. شفافیت کامپوزیت ونیر میکروفیل به علت بازتاب نور فوق‌العاده، قیمت کامپوزیت کاریزما روی دندان ها کاملا طبیعی به نظر می رسد. کامپوزیت ونیر

 

میکروهیبرید

میکروهیبرید ها می ‌توانند روی لایه عاج دندان نیز کامپوزیت ونیر فرم دهی شوند. این نوع رزین کامپوزیت از مقاومت بالایی کامپوزیت ونیر  برخوردار است و حتی برای حمایت از لایه میکروفیل مینای دندان نیز گزینه مناسبی محسوب کامپوزیت ونیر می شود. اندازه ذرات کامپوزیت ونیر میکروهیبرید نسبت به نانو فیل و میکروفیل بزرگتر است و به همین علت مقاومت آن در برابر زرد قیمت کامپوزیت کاریزما شدن کامپوزیت ونیر  کمتر خواهد بود از طرف دیگر به علت داشتن ذرات بزرگتر خواص کامپوزیت ونیر  قیمت کامپوزیت کاریزما استحکامی آن بالاتر است. کامپوزیت ونیر  میکروهیبرید ها از سه نوع کامپوزیت متفاوت کامپوزیت ونیر ساخته می شوند و برای کامپوزیت ونیر  پوشاندن دندان‌هایی که تغییر رنگ داده اند بسیار مناسب می باشند. کامپوزیت ونیر

 

 

 

نانوفیل

کامپوزیت‌ ونیر نانوفیل با ترکیبی از تکنولوژی کامپوزیت ونیر  فیلرهای قدیمی با ذرات نانو بسیار مستحکم و با مقاومت بالا تولید شدند که از لحاظ ظاهری نیز کاملا طبیعی کامپوزیت ونیر  به نظر می رسند و این طبیعی بودن سبب زیبایی بیشتر آن ها شده است. کامپوزیت ونیر در حال حاضر دو نوع رزین کامپوزیت نانوفیل به نام های رزین نانوفیل کامل و رزین نانو هیبرید در بازار موجود می باشد. کامپوزیت ونیر  رزین نانو فیل کامل کامپوزیت ونیر ، ذراتی با اندازه نانو در ماتریس رزین دارند. در صورتی که نانوهیبریدها کامپوزیت ونیر حاوی ذرات بزرگتری اطراف ذرات به اندازه نانو می باشند. کامپوزیت ونیر به طور کلی می توان گفت که رزین های نانوفیل نسبت به تجمع پلاک یا زرد شدن در طول زمان قیمت کامپوزیت کاریزما به اندازه میکروفیل ها مقاوم نیستند کامپوزیت ونیر  و در مقایسه با رزین های میکروهیبرید سطح صیقلی تری دارند. کامپوزیت ونیر

 

انواع دیگر مارک های مشهور کامپوزیت دندان

  1. بیسکو
  2. Coltene  
  3. کامپوزیت ونیر DMG America  
  4. DMP Dental کامپوزیت ونیر
  5. Ivoclar Vivadenکامپوزیت ونیر
  6. Kerr کامپوزیت ونیر
  7. Tokuyama Dental America
محمد ساداتی بازدید : 129 جمعه 29 اسفند 1399 نظرات (0)

کامپوزیت ونیر یکی از آن دسته روش های درمانی رایج و پر طرفدار است انواع رنگ کامپوزیت ونیر که کاربرد زیبایی داشته و برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. کامپوزیت ونیر مشکلات دندانی از قبیل وجود فاصله بین دندان ها دندان های شکسته و لب پریده و یا دندان های بد رنگ انتخاب رنگ کامپوزیت دندان به وسیله ی کامپوزیت ونیر برطرف خواهند شد. کامپوزیت ونیر از ماده ای به نام رزین کامپوزیت ونیر ساخته می شود کامپوزیت ونیر و رزین کامپوزیت نیز در واقع همان ماده ای می کامپوزیت ونیر باشد که از آن برای پر کردن دندان کامپوزیت ونیر  استفاده می کنند.   کامپوزیت ونیر به وسیله ی متخصص دندانپزشکی زیبایی بطور مستقیم روی کامپوزیت ونیر دندان ها قرار داده شده کامپوزیت ونیر  و سبب اصلاح عیوب دندان ها می شود. انواع رنگ کامپوزیت دندان یکی از پیچیده ترین کامپوزیت ونیر نکاتی است که بیمار و دندان پزشک پیش از نصب کامپوزیت ونیر انواع رنگ کامپوزیت دندان  ها باید در انتخاب آن دقت کافی داشته باشند. در ادامه ی مطلب قصد داریم ر خصوص انواع رنگ کامپوزیت دندان  دندان بیشتر صحبت نماییم:

متخصص زیبایی دندان برای انتخاب انواع رنگ کامپوزیت ونیر دندان کامپوزیت ونیر فاکتورهای گوناگونی کامپوزیت ونیر  را مدنظر قرار می دهد. کامپوزیت ونیر فاکتورهای مختلفی همچون رنگ پوست، کامپوزیت ونیر  رنگ چشم، کامپوزیت ونیر رنگ موها و سلیقه فرد در واقع کامپوزیت ونیر  مهم ترین فاکتورهایی هستند انتخاب رنگ کامپوزیت دندان  که باید کامپوزیت ونیر  در حین انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر مورد توجه قرار گیرند. انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر  به طور کلی می توان  کامپوزیت ونیر گفت بهترین کامپوزیت ونیر رنگی می باشد که دارای بیشترین سازگاری با دندان های طبیعی می باشد. انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر

متخصص کامپوزیت ونیر  زیبایی برای طبیعی کامپوزیت ونیر  و واقعی تر به نظر رسیدن رنگ انواع کامپوزیت ونیر  از تکنیک لایه گذاری استفاده کامپوزیت ونیر می نماید. انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر  در واقع به این شکل عمل می کند که از کامپوزیت ونیر  یک رنگ پایه رزین کامپوزیت ونیر برای لایه میانی و از رنگ هایی که سفید تر و درخشان تر کامپوزیت ونیر هستند انتخاب رنگ کامپوزیت دندان در لبه‌ های دندان‌ها استفاده می ‌کند کامپوزیت ونیر و این رزین ها را به صورت لایه لایه روی هم انتخاب انواع رنگ کامپوزیت دندان و روی دندان ها شکل می دهد تا رزین های کامپوزیت ونیر نیز مانند دندان طبیعی خود بیمار در ناحیه میانی و در اطراف لبه های کامپوزیت ونیر  دندان شفاف تر به نظر برسند. بنابراین رنگ انتخابی شما برای انواع رنگ کامپوزیت دندان به عنوان رنگ پایه در نظر گرفته می شود انواع رنگ کامپوزیت دندان ونیر و متخصص زیبایی دندان با توجه به مهارت و تجربه ای که دارد از سایه های انواع رنگ کامپوزیت دندان ونیر  مختلف برای ترکیب کردن آن با انواع رنگ کامپوزیت دندان پایه استفاده کرده و ظاهری طبیعی تر به انواع رنگ کامپوزیت دندان خواهد بخشید.

کامپوزیت ونیر به طور کلی به افرادی که کامپوزیت ونیر  دارای دندان های انتخاب رنگ کامپوزیت دندان زرد رنگ هستند و قصد دارند با کامپوزیت رنگ  دندان های خود را سفید نمایند کامپوزیت ونیر  پیشنهاد می شود که کامپوزیت ونیر برای جلوگیری از عدم انطباق رنگ کامپوزیت ونیر و سایر دندان های طبیعی، ابتدا دندان های خود را انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر  با روش های سفید کننده مانند بلیچینگ روشن کنند و سپس از سایه‌ های رنگ دو تا سه کامپوزیت ونیر درجه روشن تر از دندانهای طبیعی خود برای اصلاح طرح لبخند استفاده کنند کامپوزیت ونیر . کامپوزیت ونیر

 

برای پاسخ به این سوال باید گفت که هیچ دستورالعمل کلی برای انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت ونیر  وجود نخواهد داشت و در حقیقت بهترین رنگ کامپوزیت ونیر دندان باید طبق ظاهر  و سلیقه ی هر فرد مشخص شود. انواع رنگ کامپوزیت دندان باید به نحوی انتخاب شود انتخاب رنگ کامپوزیت دندان  که با رنگ پوست و انواع رنگ کامپوزیت دندان چشم های فرد در تضاد نباشد. کامپوزیت ونیر برای مثال بهتر است افرادی با پوست های روشن که موهای بور نیز دارند کامپوزیت ونیر  از رنگ های  روشن تری برای کامپوزیت ونیر دندان های خود استفاده نمایند و افرادی که دارای پوست های تیره هستند نیز بهتر است کامپوزیت ونیر  خود را خیلی روشن انتخاب ننمایند تا انواع رنگ کامپوزیت  دندان انتخاب رنگ کامپوزیت دندان هایشان با رنگ پوستشان کامپوزیت ونیرشدیدا در تضاد نباشد و موجب ایجاد ظاهر ناخوشایندی نشود.   کامپوزیت ونیر

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 236
  • بازدید سال : 1,560
  • بازدید کلی : 13,804